Ovo je TOP 10 legendarnih superauta proizvedenih 1980-ih

Ovi automobili postali su pravi dio automobilske povijesti, bili su san snova svakoga ljubitelja automobila, a njihovi posteri krasili su zidove diljem svijeta...

U razdoblju osamdesetih godina prošloga stoljeća superatuomobili su prvi put postali ono što su danas. Prvi se puta u serijskom autu jurilo preko 300 kilometara na sat, a prvi kojemu je to uspjelo bio je Ferrari 288 GTO, koji je 1984., zahvaljujući motoru twinturbo V8 i 400 KS pojurio do 304 km/h. Naravno, nakon nekoliko godina nadmašili su ga naravno legendarni Ferrari F40 i Porsche 959.
Upravo su ti automobili bili prvi najjači konkurentni u utrci s brzinom. Prvi je na tržište stigao Porsche 959, koji je s 2,9-litrenim twinturbo motorom razvijao tada nestvarnih 444 konjskih snaga, što mu je omogućilo maksimalnu brzinu 317 km/h. Nevjerojatne performanse superauta iz Stuttgarta valjalo je platiti tadašnjih 225 tisuća dolara.

Porsche 959 "kraljevao" je samo godinu dana, jer je 1987. iz Maranella stigao najnapredniji, najbrži i najsofisticiraniji superauto toga doba. Riječ je o Ferrariju F40, koji je nadmašio Porscheovu brzinu čak 4 km/h. Jurio je 321 km/h, a pokretao ga je 2,9-litreni motor twinturbo V8 s 478 konjskih snaga i ubrzanjem do stotke u 4,7 sekundi. Za najbrži auto na svijetu moralo se platiti tadašnjih 400.000 dolara, što bi danas otprilike iznosilo 900.000 dolara.

To desetljeće uvelike su obilježila ova dva automobila, no bilo je i drugih koji su ušli u legendu. Naprimjer, BMW M1 bio je prvi pokušaj bavarskoga proizvođača da napravi auto konkurentan Porshceu i Ferrariju. U suradnji s Lamborghinijem nastao je M1, koji je proizveden u svega 453 primjerka. Nažalost, nije ostvario zadani cilj, jer 273 KS i 5,6 sekundi do stotke bilo je jednostavno premalo da bi ugrozio razvikane konkurente. Maksimalno je mogao pojuriti 262 km/h.

Također, mnogi se sjećaju prvoga britanskog superauta koji je u prvome izdanju nastao još 1976., no planetarni uspjeh ostvario je sredinom 80-ih godina, verzijom Esprit Turbo X180. Razvijao je 217 konjskih snaga, jurio je 5,4 sekunde do stotke te maksimalnih 247 kilometara na sat. U to vrijeme koštao je oko 30.000 dolara.

Osim Ferrarija, talijansko tržište ponudilo je još jednoga konkurenta, novu i pojačanu verziju Lamborghinija - Countach. Talijanski "razjareni bik" iz 1985., s punim nazivom Countach LP5000 Quattrovalvole, razvijao je 455 konjskih snaga i maksimalno jurio 295 km/h. Koštao je 118.000 dolara.

Osim talijanskih i njemačkih jurilica, osamdesete su obilježili Aston Martin V8 Zagato s 432 "konja" i najvećom brzinom 300 km/h, američki Pontiac Firebird (koji je iz 5,0-litrenoga motora V8 razvijao tek 165 konjskih snaga) te njemački elegantni kabrio Mercedes 500 SL s 237 KS i najvećom brzinom 225 kilometara na sat.

 

Vijest je prenesena s portala autostart.24sata.hr

17.03.2018.