Nissan 370Z
Za velik osmijeh na licu već pri samom spomenu slova Z zaslužan je Yutaka Katayama
Bivši šef američke podružnice Nissana ispisao je ključno poglavlje u povijesti tog proizvođača još krajem 60-ih. Mali Datsuni, koje je Nissan u to doba nudio na tlu Sjedinjenih Država, nisu bili prilagođeni potrebama Amerikanaca, pa je Mr. K, kako su od milja zvali Katayamu, osmislio brz, pouzdan i jeftin sportski automobil lansiran 1969. Prvotno ime Datsun Fairlady smatrao je, međutim, suviše ženstvenim za američko tržište pa je automobil preimenovao u 240Z. Novu oznaku osobno je nalijepio na prvu pošiljku vozila i stvorio ikonu...
Izvorni Z gotovo je preko noći postao hit zbog poželjnog dizajna, užitka u vožnji i pristupačne cijene. Zbog istih odlika tijekom sljedećih desetljeća zavidan uspjeh doživjele su i njegove generacije 260Z, 280Z, 280ZX i 300ZX. Potkraj devedesetih, kad su već svi mislili da je ispisano posljednje poglavlje priče o Nissanu Z, novi šef Renault-Nissana Carlos Ghosn donio je odluku o nastavku proizvodnje i u ljeto 2002. lansirao fantastični 350Z, kojeg smo se s nostalgijom prisjetili tijekom prošlotjednog testiranja njegovog nasljednika - 370Z.
Newcomer zahvaljujući novim bumerang svjetlima sprijeda i straga te širem tragu kotača (1,5 cm sprijeda i 5,5 cm straga) djeluje još agresivnije od prethodnika, premda je punih 6,5 centimetara kraći, uz međuosovinski razmak kraći punih 10 centimetara. Kao i prije: jedinstvena silueta karakteristična samo za Z.
Sjedamo u brušenom kožom presvučenu unutrašnjost s detaljima od poliranog aluminija i gledamo novi upravljač, koji ponovno u sredini umjesto Nissanovog loga ima slovo Z. Trenutak kasnije pritišćemo bijeli prekidač s oznakom Start i bezuspješno pokušavamo sakriti dječački osmijeh... Veći i snažniji 3,7-litreni aluminijski V6, ugrađen sprijeda uzdužno, javlja se upadljivom rikom i jasno daje do znanja da se pod poklopcem motora nalazi čudovište sa 331 KS.