Alijansa Renault-Nissan slavi 15. godišnjicu postojanja

Globalna automobilska grupacija, Alijansa Renault-Nissan, slavi 15. godišnjicu osnutka, a četiri glavne poslovne jedinice spremaju se za spajanje

Renault i Nissan snage su udružili 1999., kada je Renault uložio 643 milijarde jena (otprilike pet milijardi eura, odnosno 5,4 milijardi američkih dolara) za kupnju 36,8 % udjela u Nissanu, koji je tada bio pred bankrotom. Od tada su ove tvrtke, koje su 1999. prodale 4,8 milijuna vozila, dosegle prodaju od 8,3 milijuna vozila i ušle u najviši rang proizvođača automobila. Danas Renault ima 43,4-postotni udjel u Nissanu, a Nissan ima 15-postotni udjel u Renaultu.

„Zajedničkim snagama Renault i Nissan znatno su povećali svoj globalni utjecaj i stvorili rast neusporedivo veći nego što bi ga ijedna tvrtka mogla postići sama”, izjavio je Carlos Ghosn, predsjednik i glavni izvršni direktor Alijanse Renault-Nissan. "Renault i Nissan već 15 godina kroče svojim putem, povećavajući sinergiju istovremeno njegujući specifične brendove i poslovnu kulturu svakog proizvođača."

Alijansa Renault-Nissan sada je najdugovječnija i najproduktivnija međukulturalna suradnja u automobilskoj industriji – uzoran poslovni model u industriji poznatoj po raskidima poslovne suradnje.

2013.: Još jedna rekordna godina

Alijansa, koja uključuje AVTOVAZ, najvećeg ruskog proizvođača automobila, 2013. godine prodala je rekordnih 8,3 milijuna automobila.

Svaki deseti prodani automobil na svijetu proizvod je Alijanse Renault-Nissan, četvrtog najvećeg proizvođača automobila na svijetu. Pod okriljem Alijanse okupljeno je osam marki: Renault, Nissan, Renault Samsung, Infiniti, Venucia, Dacia, Datsun i Lada.

Alijansa je 2013. ostvarila ukupno 2,8 milijardi eura u sinergiji, još jedan novi rekord. Sinergija se ostvaruje smanjenjem troškova, izbjegavanjem troškova i povećanjem prihoda. Samo nova ili inkrementalna sinergija, a ne kumulativna sinergija, računa se za svaku godinu.

Nakon spajanja odjela za inženjering, za upravljanje proizvodnjom i lancem opskrbe, za kupnju i za ljudske resurse 1. travnja, očekuje se da bi taj iznos do 2016. godine mogao narasti do najmanje 4,3 milijarde eura.

Spajanje označava idući korak u 15-godišnjoj evoluciji Alijanse. Prema planu spajanja, četirima glavnim funkcijama Renault i Nissan upravljat će zajednički. Svaku će funkciju obnašati novo imenovani izvršni potpredsjednici Alijanse, a novi upravljački odbor nadzirat će provedbu.

Rast na tržištima u razvoju

Kad je osnovana 1999., Alijansa Renault-Nissan u takozvanim je državama BRIK-a – Brazilu, Rusiji, Indiji i Kini, ostvarila otprilike 1 % ukupne prodaje grupacije. Prošle je godine više od 30 % ukupne prodaje grupacije ostvareno samo u ove četiri države. Prošle godine Alijansa je lansirala i potpuno novu zajedničku arhitekturu vozila razvijenu posebno za tržišta u razvoju, nazvanu CMF-A.

Renault-Nissan također je pionir mobilnosti uz nultu stopu emisija. Renault i Nissan 2013. su prodali ukupno 134.000 vozila s nultom stopom emisija diljem svijeta od početka prodaje Nissana LEAF u prosincu 2010., više nego svi ostali veliki proizvođači automobila zajedno.

Alijansa se od 1999. širi kako bi uključila nove projekte i partnere diljem svijeta. Danas je Alijansa u posjedu većinskog udjela zajedničkog pothvata kojim kontrolira AVTOVAZ, najvećeg ruskog proizvođača automobila. Alijansa također održava važne strateške odnose s njemačkim Daimlerom, kineskim proizvođačem Dongfeng Motor, indijskim proizvođačem Ashok Leyland i japanskim proizvođačem Mitsubishi Motors.

Alijansa Renault-Nissan zapošljava otprilike 450.000 ljudi diljem svijeta, uključujući zaposlenike AVTOVAZ-a i kineskog poduzeća Dongfeng Nissan Passenger Vehicle Company, Nissanova zajedničkog pothvata s kineskim poduzećem Dongfeng Motor.

31.03.2014.