Renault Sport R.S. 01

Modelom Renault Sport R.S.01, trkaćim automobilom spektakularnog izgleda i iznimnih performansa, Renault ponovno dokazuje svoju automobilističku strast.

Modelom Renault Sport R.S.01, trkaćim automobilom spektakularnog izgleda i iznimnih performansa, Renault ponovno dokazuje svoju automobilističku strast. S dizajnom nadahnutim svijetom konceptnih automobila i vođenim bezuvjetnom potragom za aerodinamičkim potiskom, Renault Sport R.S. 01 radikalan je izraz sportskog nasljeđa marke. Njegove tehničke specifikacije odražavaju ono najbolje iz stručnosti Renault Sporta. S karbonskom monokok šasijom koja masu automobila zadržava ispod 1100 kg i motorom koji razvija više od 500 KS, postiže najveću brzinu iznad 300 km/h. Od 2015. Renault Sport R.S. 01 bit će jedna od zvijezda novog prvenstva World Series by Renault nazvanog Renault Sport Trophy, odskočne daske za profesionalna prvenstva GT i Endurance.

Spektakuaran dizajn, nadahnut svijetom konceptnih automobila

Automobil koji uzbuđuje već na prvi pogled, Renault Sport R.S. 01 bit će jedna od najučinkovitijih trkaćih GT-a na svijetu. Sa svakim su se potezom olovke, u linijama karoserije i pojedinostima, nastojala ostvariti dva cilja: stvoriti od Renault Sporta R.S. 01 kultni Renaultov automobil i pridonijeti performansama na stazi stalnom težnjom za aerodinamičkom učinkovitošću. 

Renault Sport R.S. 01

Reprezentativan prednji kraj, odraz Renaultova sportskog nasljeđa

Poput svih Renaultovih automobila oblikovanih pod palicom Laurensa van den Ackera1, Renault Sport R.S. 01 krasi upadljiv znak, koji je i glavno obilježje prednjeg kraja. Dojmljiva širina automobila od 2000 mm – uz visinu od 1116 mm - naglašena je oblikom svjetlosnog traga LED dnevnih svjetala smještenih pokraj usmjerivača zraka za hlađenje kočnica.

Na sredini rešetke hladnjaka potporanj šasije usisava i usmjerava zrak prema dvama hladnjacima vode. Zatim se ispušta kroz ekstraktore na poklopcu. Tako nastali potlak povećava potisak na prednjem kraju. Aerodinamičnosti sprijeda pridonose i veliko krilo donjeg razdjelnika i stupnjevito ravno dno. Dva rebra sa strana odbojnika stvaraju vrtloge koji ograničuju turbulenciju kotača u vrtnji.

Spušten, oblikovan profil

Naglašen grafičkim uzorkom koji se proteže od prednjih svjetala do bočnih usisnika zraka, spušteni je profil svojstven GT-u sa straga središnje postavljenim motorom. Neravnotežu prevjesa diktira građa automobila, ali i napori da se postigne optimalna raspodjela mase. Prozori koji se protežu do aeroprofila i zakrivljenog oblika stražnjeg poklopca motora dodatno ističu dizajnerske odluke.

Oblikovane linije Renault Sport R.S. 01 podsjećaju na konceptni automobil DeZir, predstavljen 2010. Za svoju je preliminarnu studiju dizajner Akio Shimitzu nadahnuće našao i u Renaultovu Étoile Filante (zvijezda padalica), brzinskom rekorderu koji je 1956. nadmašio 300 km/h u ravnici Bonneville Salt Flats!

Donji aerodinamički razdjelnik usmjerava protok zraka u ekstraktore iza prednjih kotača. Protežući se uzduž vrata, ti se ekstraktori pretvaraju u usmjerivače zraka za međuhladnjak. Time se ostvaruje učinkovito hlađenje turbopunjača.

Moćan i prepoznatljiv stražnji kraj

Spustimo li pogled s prilagodljivog krila, primjećujemo stražnji difuzor koji kao da „gura” Renault Sport R.S. 01 prema stazi izvlačeći zračnu struju koja šiba ispod ravnog dna. Golema je prednost tog sustava što ne stvara otpor zraka pa ne smanjuje najveću brzinu. 

Na vrhu difuzora nalaze se dvostruki ispuh i LED svjetla, koja upotpunjuju jedinstven svjetlosni trag koji se proteže gotovo cijelom širinom Renault Sporta R.S. 01.

Automobil prepun tehničkih postignuća

Tehnička obilježja Renault Sporta R.S. 01 u skladu su s njegovim spektakularnim dizajnom. Osim što učinkovito štiti vozača, karbonska monokok šasija omogućila je da automobil ima samo 1100 kg. Postavljen središnje i straga, Nismov 3,8-litreni V6 s dva turbopunjača koji razvija više od 500 KS spojen je sa Sadevovim 7-stupanjskim sekvencijalnim mjenjačem. Opremljen karbonskim kočnicama i posebnim Michelinovim gumama, Renault Sport R.S. 01 utjelovljuje sva tehnička znanja Renault Sport Technologies.

Renault Sport R.S. 01

Sigurnosne norme klase LMP1* za karbonsku školjku

Renault Sport R.S.01 konstruiran je u suradnji s najboljim tehničkim partnerima pod nadzorom inženjera Christophea Chapelaina, automobilističkog tehničkog direktora Renault Sport Technologies.

Monokok od ugljičnih vlakna bio je prirodan izbor da bi se postigli ciljevi u smislu mase i sigurnosti. Talijanska Dallara bila je odgovorna za konstruiranje i izradu šasije, kao i za Formulu Renault 3.5. Monokok sa 150-litrenim spremnikom goriva na vrhu ima čelični sigurnosni kavez. Sprijeda posebna struktura upija energiju u slučaju frontalnog sudara. Kako je oblikovana poput brodskog pramca, pridonosi aerodinamčkoj učinkovitosti. Još jedna deformirajuća struktura pričvršćena za mjenjač ima istu ulogu na stražnjem dijelu automobila. Cijeli je sklop u skladu s ovogodišnjim FIA-inim normama za LMP1 kako bi se osigurala potpuna sigurnost.

Popis sigurnosnih obilježja završava sklopivim stupom upravljačkog kola i Sabeltovim školjkastim sjedalom sa šesterotočkovnim pojasom kompatibilnim sa sustavom HANS®.

Više od 500ks

Motor kao polunosivi element spojen je s karbonskom monokok šasijom na razvodnoj strani i sa sigurnosnim kavezom na vrhu. Pripremljen u Nismu, 3,8-litreni V6 s dvostrukim turbom izveden je iz Nissana GT-R. Glavni izazov u odnosu na serijski model bio je sustav suhog uljnog korita namijenjen za sprečavanje zapljuskivanja ulja u dugim zavojima. Pectelova elektronička jedinica ima funkciju nadzora proklizavanja.

Tlak prednabijanja namješten je da daje više od 500 KS uz najveći okretni moment veći od 600 Nm. U smislu učinka, to postavlja Renault Sport R.S. 01 između GT3 i DTM-a.

7-stupanjski sekvencijalni mjenjač

Nismov motor spojen je sa Sadevovim uzdužnim sedmerostupanjskim mjenjačem. S obzirom na proračun, za sve će se staze rabiti jednaki prijenosni omjeri. Ipak, bit će moguće ugoditi unaprijed namješteni samokočni diferencijal. Sekvencijalnim upravljačkim sustavom, koji se aktivira ručicama na upravljaču, upravlja XAP-ov elektromagnetski aktuator. Spojka koju je posebno razvio ZF Race Engineering ima funkciju protiv gašenja motora i konstruirana je za produljeni radni vijek. 

Vozni sklop pridonosi učinkovitosti

Prianjanje se uglavnom postiže aerodinamičkim potiskom i to se odražava u konstrukciji ovjesa. Na isti način kao na sportskim prototipovima, preuzet je klasičan raspored s dvostrukim ramenima, „pushrod” i Öhlinsovi amortizeri. Ugodive kompresije i povratnog hoda, sustavi se nalaze sa svake strane karoserije sprijeda i uzdužno iznad mjenjača straga.

Kočni sustav sastoji se od 380-mm karbonskih diskova i PFC-ovih kočnica sa šesteroklipnim kliještima. To je odličan kompromis između učinkovitosti i izdržljivosti. Renault Sport R.S. 01 opremljen je i ABS-om Bosch Motorsporta. 

Michelin, partner Renault Sport Technologies na svim automobilističkim proizvodima, razvio je posebne 18-inčne gume koje su montirane na izvorne kotače s pomoću središnje matice.

Renault Sport R.S. 01, buduća zvijezda World Series by Renault

Organizator automobilističkih događaja s četrdesetogodišnjim iskustvom, Renault Sport modelom R. S. 01 ulazi u novu fazu. Novi će automobil dati novu dimenziju utrkivanju privatnih momčadi i regrutiranju najdarovitijih među pilotima i amaterskim vozačima. Renault Sport R.S. 01 natjecat će se u prvenstvu Renault Sport Trophy, natjecanju po njegovoj mjeri. To natjecanje monotipova, koje od 2015. postaje dijelom World Series by Renault, nudi novu priliku „pro-am”* ekipama i ulaznica je za prvenstva GT, DTM, ELMS** i WEC***.

Renault sport trophy, novo natjecanje za sezonu 2015.

„Renault Sport R.S. 01 označuje početak nove linije. Zato je dobio ime kojim odajemo počast prvom Renaultovu bolidu Formule 1.
Htjeli smo konstruirati najbolji trkaći automobil kako bismo na vidjelo iznijeli najdarovitije i pripremili sljedeći naraštaj vozača. Renault Sport R.S. 01 automobil je iznimnih performansa, a World Series by Renault bit će njegov izlog. Renault Sport Trophy počeli smo razvijati od nule. Riječ je o atraktivnom natjecanju koje se izdvaja među postojećim automobilističkim događajima. S „pro-am” momčadima i sportskim programom koji spaja strelovitost i izdržljivost stvorit ćemo ulaz prema zahtjevnijim prvenstvima." Patrice Ratti, glavni izvršni direktor Renault Sport Technologies

Nakon što je razvio najučinkovitije programe za jednosjede, Renault Sport Technologies želi izbaciti novu ponudu za jurilice. Pozicioniran između Clio Cupa i profesionalnih prvenstava poput WEC-a, DTM-a i japanskog Super GT-a, Renault Sport Trophy filtar je za najbolje pilote i vozače.

U sezoni 2015. moći će nastupiti dvadeset „pro-am” ekipa, razvrstanih prema FIA-inim pravilima za WEC (World Endurance Championship). Na natjecanjima World Series by Renault natjecatelji će moći maksimalno produljiti vrijeme na stazi sudjelovanjem u pravom prvenstvu monotipova pod imenom Renault Sport Trophy. 

Procjenjuje se kako vrijeme na stazi trenutačno iznosi nešto više od četiri sata po automobilu i po vozaču tijekom trodnevnog vikenda. 

Prvenstvu Renault Sport Trophy pogodovat će stručnost marke u organiziranju automobilističkih događaja. Prioritet će imati tehnički ferplej, sportska etičnost i ograničenje troškova. Tehnički je Renault Sport R.S. 01 predviđen za servisiranje svake druge sezone, što pomaže smanjenju troškova.

Karta za Japan i Le Mans!

Povrh novčane nagrade najboljim vozačima i momčadima u svakoj rundi, Renault Sport Technologies zajedno s partnerima osigurat će osobito privlačne nagrade na završetku sezone. 

Prvak u kategoriji „pro” dobit će priliku proći cijeli razvojni program (simulator, tjelesna priprema, medijska obuka itd.) prije pristupanja testu za nove vozače službene Nismove ekipe za japanski Super GT. Bude li imao potrebne kvalitete, moći će nastaviti karijeru u toj iznimno kompetitivnoj disciplini.

Podjednako privlačna nagrada očekuje i prvaka u „am” kategoriji. On će imati priliku sudjelovati na 24 sata Le Mansa 2016. vozeći prototip LMP2.

World series by Renault: U slavu automobilizma!

Renault se već 115 godina natječe u automobilizmu. U tom je razdoblju pobjeđivao u najprestižnijim natjecanjima i disciplinama, od relija Monte Carlo do 24 sata Le Mansa i Formule 1, u kojoj je osvojio čak dvanaest naslova svjetskog prvaka! Pionir u monotipovima za piste prije više od četrdeset godina, Renault Sport i danas je uzor u tom području.

Prvenstvom World Series by Renault, pokrenutim 2005., taj je tip natjecanja ponovno otkriven. Publika ga je opravdano prihvatila – pozivu marke odazvalo se 5,5 milijuna gledatelja. Ti „besplatni, brzi i zabavni” događaji imaju čvrste temelje:

  • vrhunska međunarodna prvenstva – Formula Renault 3.5, Eurocup Formula Renault 2.0 i Eurocup Clio,
  • pokazne priredbe poput Infiniti Red Bull Racing F1 Show i Renault Classic Show,
  • obiteljske događaje (izazov u boksu, simulatori vožnje, izložbe, dječja sela itd.)
  • besplatan ulaz za javnost uz pristup svim tribinama i „paddocku”,
  • znatnu zastupljenost u medijima uz prijenose uživo na Eurosportu i mnogim drugim TV programima diljem svijeta.
01.09.2014.