Predstavljanje posve novog NISSANA QASHQAI

Nissan predstavlja potpuno novu, treću generaciju modela Qashqai, kojim će učvrstiti svoj vodeći položaj u segmentu crossovera na Europskom tržištu. Otkako je 2007. stvorio taj segment, Nissan je prodao više od tri milijuna primjeraka Qashqaija

Nissan je u novom modelu zadržao ista načela na kojima su utemeljene, dizajnirane i razvijene prethodne dvije generacije Qashqaija: elegantan dizajn, poboljšana platforma i učinkoviti motor u kombinaciji s naprednom kvalitetom i voznim osobinama više klase. Novom Alijansinom platformom CMF-C, naprednim inženjerskim rješenjima, inovacijama i naprednom tehnologijom novi će Qashqai ponovo podići letvicu u segmentu crossovera, a kupci će uživati u prednostima koje im se pružaju.

Kao i kod prethodnih generacija, izgled novog Qashqaija djelo je tima dizajnera pri odjelu za dizajn Nissana Europe, smještenom u središtu Londona, dok je za njegovu konstrukciju zaslužan Nissanov tehnološki centar u Europi, sa sjedištem u Cranfieldu u Bedfordshireu.

„Polazište za dizajn i razvoj posve novog Qashqaija bila je podrobna analiza odnosa s kupcima tog modela u posljednjih 13 godina. To nam je omogućilo da razumijemo njihove potrebe i saznamo koje značajke crossovera posebno cijene u svakodnevnoj uporabi” rekao je Marco Fioravanti, potpredsjednik Odjela za planiranje proizvoda Nissana Europe.

Snažna privlačnost, elegantan dizajn

Kao i u prethodne dvije generacije, dizajn posve novog Nissana Qashqai osmišljen je u Nissanovom europskom studiju za dizajn smještenom u Londonu.

Iako se već na prvi pogled vidi da je riječ o Qashqaiju, treća generacija mišićavija je, oštrija i modernija.

Izvana, Qashqaijev je novi stav smjeliji, s istaknutijim linijama ramena, produljenim međuosovinskim razmakom i impozantnim 20-inčnim aluminijskim naplatcima, po prvi put dostupnim u Qashqaiju.

Međuosovinski razmak automobila povećan je za 20 mm, a ukupna duljina veća je za 35 mm. Vozilo je malo više (+25 mm) i šire (+32 mm), zbog čega djeluje upečatljivije na cesti.

Prednji kraj novog Qashqaija krasi veća kromirana Nissanova maska V-Motion. Sekundarna linija maske izvedena je u mat kromu koji ističe preciznost izrade. Prednju masku okružuju tanka, napredna Full LED Matrix svjetla sa svjetlosnim potpisom u obliku bumeranga. Iznimno mali razmaci između tih detalja ostavljaju dojam preciznosti i najava su premium razine izrade.

Uporaba LED tehnologije omogućila je ugradnju kvalitetnijih prednjih svjetala tanjeg i oštrijeg dizajna u odnosu na Qashqai prethodne generacije.

Promatran s boka, novi Qashqai izgleda atletskije i dinamičnije. Od prednjeg do stražnjeg kraja proteže se linija koja ga rasteže horizontalno i ostavlja dojam dinamičnosti.

Nova generacija Qashqaija bit će prva dostupna s 20-inčnim aluminijskim naplatcima dijamantne obrade (prethodna generacija bila je dostupna s naplatcima veličine do 19 inča). Veliki naplatci savršeno ispunjuju blatobrane i daju dodatnu razinu robusnosti.

Kupci cijene osobni pristup, stoga će novi Qashqai biti dostupan u 11 boja karoserije i pet dvobojnih kombinacija, pa je kupcima na izbor ukupno 16 boja karoserije.

Luksuznija unutrašnjost

Povezana, udobna i dominantna kabina novog Qashqaija postavlja nove standarde u klasi u pogledu premium osjećaja, prepoznatljivog dizajna i praktičnosti.

Kroz čitavu kabinu proteže se novo ambijentalno svjetlo bijele boje koje svojim ujednačenim sjajem ostavlja dojam profinjenosti i sklada te pritom stvara sigurno i umirujuće okruženje.

Posebna je pozornost posvećena ergonomiji i dizajnu prekidača i gumba visoke kvalitete, koji pod prstima ostavljaju solidan i profinjen dojam.

Povezano upravljanje

Novi Qashqai opremljen je naprednim multimedijskim sustavom sa širokom ponudom povezanih usluga u klasi, uključujući integraciju s pametnim telefonima, ugrađeni Wi-Fi koji omogućuje povezivanje do sedam uređaja te uslugu NissanConnect Services, posebnu aplikaciju za kontrolu i nadzor nad vozilom.

Veći, 9-inčni zaslon sustava NissanConnect veće rezolucije digitalni je ulaz u navigaciju, multimediju i postavke vozila. Kompatibilan je sa sustavima Android Auto® i Apple CarPlay®, s kojim se može povezati i bežično.

Novi potpuno digitalni 12,3-inčni zaslon visoke razlučivosti može se konfigurirati na različite načine za prikaz uputa navigacijskog sustava, multimedijskih sadržaja, stanja u prometu ili informacija o vozilu. Svim tim značajkama upravlja se s pomoću novog okretnog gumba na upravljaču. Na pozadinu digitalnog zaslona primijenjena je tradicionalna tekstura rezanog stakla Kiriko, kojom se odaje počast Nissanovim japanskim genima.

Inovativni novi 10,8-inčni head-up zaslon ima najveću površinu prikaza u klasi. Najvažnije informacije navigacijskog sustava, sustava za pomoć u vožnji i informacija o samoj vožnji projiciraju se na vjetrobransko staklo izravno u vidnom volju vozača.

Vještine Home-to-Car kompatibilne su s uslugama Google Assistant i Amazon Alexa. Sustav podržava široki spektar komandi, uključujući mogućnost glasovnog slanja odredišta navigacijskom sustavu automobila preko pametnog uređaja, što smanjuje vrijeme potrebno za unošenje odredišta.

Aplikacija NissanConnect Services omogućuje upravljanje funkcijama vozila, kao što su truba i svjetla te daljinsko otključavanje i zaključavanje vozila. Mogu se postaviti i pametna upozorenja, kao što su ograničenje brzine, vrijeme i parkirna zona, s obavijestima ako vozilo prekorači zadane parametre.

Dok ne upotrebljavaju navigaciju telefona, vozačima je dostupan sustav 3D Maps & Live Traffic s naprednim značajkama kao što je ažuriranje karata putem interneta, stanje u prometu u stvarnom vremenu, Google Street View i prikaz cijena goriva. Vozači preko aplikacije mogu pristupiti i navigaciji Door-to-Door Navigation te locirati svoje vozilo s pomoću funkcije My Car Finder.

U mogućnostima povezivanja mogu uživati svi putnici jer je središnja konzola sada opremljena USB-A i USB-C utičnicama sprijeda i straga.

Zavidna udobnost

Novi Qashqai nastavlja vozačima pružati nenadmašnu razinu svijesti o okruženju, zahvaljujući većoj preglednosti prednjeg, bočnog i stražnjeg dijela. Poboljšanja uključuju širi kut vjetrobranskog stakla, tanji prednji nosač krova i retrovizore postavljene na vrata umjesto na A-nosaču, čime su smanjena nepregledna područja.

Dulji međuosovinski razmak novog Qashqaija i učinkovitija organizacija prostora oslobađaju još više prostora za putnike. Prostor za koljena putnika na stražnjoj klupi povećan je za 28 mm na 608 mm, a veći je i razmak između vozača i suvozača. Prostor za glavu na prednjoj i stražnjoj klupi povećan je za 15 mm, zahvaljujući manjem povećanju vanjskih dimenzija.

Utjelovljenje praktičnosti

Električna vrata prtljažnika olakšat će pristup prtljažniku kad su vam ruke pune. Ukupan obujam prtljažnika povećan je za 50 litara u odnosu na prethodnu generaciju. Za to je zaslužna podnica prtljažnika koja je zahvaljujući kompaktnijoj konstrukciji stražnjeg ovjesa spuštena za 20 mm.

Popularne značajke prethodnika, primjerice bočni pretinci za odlaganje iznad unutarnjih lukova blatobrana i prilagodljivi razdjelnik prtljažnog prostora, poboljšani su u novoj generaciji, kao i izdržljivi tepih s jedne strane i plastika koja se lako čisti s druge strane.

Ergonomičniji dizajn ulaza olakšava ulazak i izlazak iz vozila u odnosu na prethodnu generaciju, što je posebno praktično u uskim prostorima, kao što su garaže. Tamo gdje im prostor to dopusti, roditelji će cijeniti što se stražnja vrata sad otvaraju do kuta od 85 stupnjeva, što će im olakšati pristup bebama i mališanima u dječjim sjedalicama.

Elektrificirani pogon

U skladu s Nissanovim ciljem da do 2024. godine 50 % vozila prodanih vozila u Europi bude elektrificirano, uz 1.3 DiG-T benzinski motor s blagim hibridom novi Nissan Qashqai bit će premijerno dostupan i s motorom e-POWER, Nissanovim inovativnim, nagrađivanim motorom koji preuzima tehnologije iz Nissanovog revolucionarnog električnog vozila LEAF.

Qashqai je dostupan u izvedbama s pogonom na prednje ili sve kotače, sa 6-stupanjskim ručnim ili novim Xtronic mjenjačem te električnim pogonom u izvedbi e-POWER. Qashqai nudi opcije za svakog kupca koji uživa u vožnji.

1.3 DiG-T benzinski motor 138 KS/156 KS 12 V blagi hibrid

12 V blagi hibrid dostupan u novom Qashqaiju predstavlja pristupačniju ulaznicu u svijet hibrida. Taj sustav osigurava trenutnu isporuku okretnog momenta, dulji rad s ugašenim motorom, brže pokretanje i zaustavljanje s ugašenim motorom (samo Xtronic), uz nižu potrošnju i emisije CO2 (-4g/km).

Pozitivan učinak upravljanja energijom blagog hibrida na CO2 konkurentan je, a 1,3-litreni motor razvija više snage i okretnog momenta od najbližih konkurenata, što benzinski motor čini primamljivom ponudom. Blagi hibridni sustav dodaje samo 22 kg na ukupnu masu vozila.

Prilikom usporavanja, sustav za regeneraciju prikuplja oslobođenu energiju i pohranjuje je u litij-ionskoj bateriji. Prikupljena energija zatim se koristi kad je vozilo zaustavljeno u praznom hodu, prilikom zaustavljanja (samo Xtronic mjenjač) i za dodatni okretni moment.

Prilikom zaustavljanja, pri brzinama nižim od 18 km/h i s pritisnutom kočnicom, motor će se isključiti, a pohranjena energija koristi se za pokretanje električne opreme. To omogućuje dulji prekid rada motora i smanjuje potrošnju goriva.

Blagi hibridni sustav spojen je s uglađenim i provjerenim 1.3 DiG-T benzinskim motorom koji pokreće Qashqai od 2018. Motor je dodatno dorađen za novi Qashqai s 50 novih komponenata i sada ispunjuje normu Euro6D Full.

1,3-litreni benzinski motor bit će dostupan u dvije razine snage – 138 KS i 156 KS – sa 6-stupanjskim ručnim mjenjačem ili Xtronic mjenjačem (samo sa 156 KS). Motor najveću snagu razvija pri 5500 o/min, a najveći okretni moment od 270 Nm dostupan je već od praktičnih 1750 o/min u inačici sa 156 KS i Xtronic mjenjačem i snažnijim inačicama s ručnim mjenjačem.

Ručni mjenjač poboljšan je i sad se odlikuje bržim, izravnijim i sportskijim osjećajem prilikom mijenjanja brzina. Nova generacija mjenjača Xtronic ostvaruje nižu potrošnju goriva i snažnija ubrzanja zahvaljujući poboljšanjima koja uključuju sustav podmazivanja s dvije pumpe s novom električnom pumpom ulja.

Prednji pogon dostupan je u inačicama sa 138 KS i 156 KS, a pogon na četiri kotača bit će dostupan samo u inačici sa 156 KS i Xtronic mjenjačem. Novi pogon na četiri kotača i sustav za odabir načina rada intuitivniji su i inteligentniji i prilagođavaju se vanjskim uvjetima preko 5 načina rada – Standard, ECO, Sport, Snow i Off-Road. Vrijeme reakcije pogona na četiri kotača u slučaju proklizavanja kotača pet je puta kraće i sada iznosi 0,2 sekunde.

e-POWER

Novi Qashqai bit će prvo vozilo na europskom tržištu koje će pokretati Nissanov inovativni sustavom e-POWER. Sustav e-POWER ekskluzivan je Nissanov sustav i jedan od najvažnijih elemenata Nissanove strategije inteligentne mobilnosti. Jedinstven je pristup elektrifikaciji motora koji će svakodnevnu vožnju učiniti uzbudljivijom.

Sustav e-POWER čine snažna baterija povezana sa 154 KS snažnim benzinskim motorom najvećeg kompresijskog omjera u klasi, generator energije, inverter i 140 kW snažan električni motor dimenzija i snage kao u ostalim Nissanovim električnim vozilima. To je jedinstveno rješenje koje spaja ugodna, uglađena i linearna ubrzanja karakteristična za električna vozila, ali bez potrebe za punjenjem na utičnici.

Kako bi se ispunile svakodnevne potrebe europskih kupaca, sustav e-POWER znatno je poboljšan za novi Qashqai. Taj se sustav već upotrebljava u modelu Note – najprodavanijem automobilu na japanskom tržištu u proteklih nekoliko godina – s 1,2-litrenim benzinskim motorom koji puni bateriju i razvija ukupno 106 KS. Za europsko tržište ugrađen je 1,5-litreni benzinski turbomotor, a ukupna snaga e-Power sustava zahvaljujući električnom motoru iznosi 140 kW (188 KS).

 Jedinstveno obilježje sustava e-Power je to da se benzinski motor upotrebljava samo za proizvodnju električne energije, a kotače pokreće isključivo električni motor. To znači da motor uvijek radi u optimalnom rasponu okretaja, čime se smanjuje potrošnja i emisije CO2 u usporedbi s konvencionalnim motorima s unutarnjim izgaranjem.

Zahvaljujući pogonu na čistu struju, nema odgode u reakcijama kao kod motora s unutarnjim izgaranjem ili u tradicionalnim hibridima. Trenutačni odziv koji pruža uzbudljiv osjećaj velikog okretnog momenta i snažna ubrzanja pri različitim brzinama učinit će pretjecanja ili ulazak na autocestu jednostavnijim i sigurnijim.

Kao i model LEAF, novi Qashqai e-POWER dostupan je sa sustavom e-Pedal koji omogućuje vožnju samo s jednom papučicom. Vozači mogu pokrenuti vozilo, ubrzavati i usporavati uporabom samo jedne papučice.

Platforma CMF-C

Novi Qashqai prvi je novi model u Europi koji će se temeljiti na platformi CMF-C koja spaja najnapredniju automobilsku strukturu i tehnološku arhitekturu.

Cilj je bio zadržati idealne proporcije kojima aktualni Qashqai duguje svoj uspjeh. Naime, one omogućuju jednostavno kretanje gradskim cestama i parkiranje te nude sjajnu količinu prostora u unutrašnjosti.

Kada je riječ o konstrukciji, karoserija bijele temeljne boje izrađena je od još lakšeg materijala, a naprednim tehnikama prešanja i zavarivanja povećana je čvrstoća i smanjena masa vozila. Qashqai je po prvi put opremljen vratima prtljažnika izrađenima od kompozitnih materijala koji smanjuju masu za 2,6 kg.

Prednja i stražnja vrata, prednji blatobrani i poklopac motora sada su izrađeni od aluminija koji smanjuje masu Qashqaijeve karoserije za 21 kg u odnosu na prethodni model.

Naprednim tehnikama proizvodnje ukupna masa karoserije bijele temeljne boje smanjena je za 60 kg, dok je krutost povećana za 41 % u odnosu na model u odlasku. Time je osigurana uglađenost, udobnost i odzivnost kakvu nalazimo u modelima više klase, kao i iznimna zaštita u slučaju nesreće te veća učinkovitost.

Novi ovjes i konstrukcija upravljača

Novi Qashqai nastavlja pružati užitak u vožnji. Udobnom i uglađenom vožnjom i zabavnim voznim osobinama na zavojitim cestama opravdava ugled svojih prethodnika.

Platforma CMF-C omogućila je i ugradnju poboljšanog Macphersona na prednjem i stražnjem dijelu. U Qashqai s pogonom na dva kotača i 19-inčnim naplatcima ugrađena je torzijska stražnja osovina. Inačice s 20-inčnim naplatcima i pogonom na sve kotače bit će opremljene naprednim multi-link stražnjim ovjesom.

Poboljšan je i servoupravljač pa sad nudi bolji odziv, bolji osjećaj na upravljaču oko središnjeg položaja i smanjeno trenje.

Poboljšani sustav za pomoć u vožnji ProPILOT

Novi Qashqai bit će opremljen najnovijom generacijom sustava za pomoć u vožnji ProPILOT kako bi pružio još bolju podršku vozačima u svim uvjetima. Sustav ProPILOT s navigacijom Navi-link osmišljen je da smanji umor i stres u vožnji te omogući jednostavnu uporabu. [Dostupan samo s mjenjačem Xtronic.]

ProPILOT s navigacijom Navi-link pomaže vam ubrzavati i kočiti tijekom vožnje jednim trakom autoceste. Sustav može ubrzavati vozilo do zadane brzine i potpuno ga zaustaviti u prometnim zastojima. ProPILOT automatski pokreće vozilo nakon tri sekunde kada se promet ponovno pokrene.

Poboljšani sustav novog Nissana Qashqai samostalno prilagođava brzinu automobila uvjetima na cesti: kada vozilo na autocesti uđe u zonu nižeg ograničenja brzine, sustav automatski očitava ograničenje i analizira podatke iz navigacijskog sustava kako bi prilagodio brzinu, što znači da vozač ne mora ručno podešavati tempomat.

Sustav može upotrebljavati i podatke navigacijskog sustava kako bi prilagodio brzinu prilikom ulaska u zavoje ili na uskom izlazu s autoceste.

Nadalje, ProPILOT s navigacijom Navi-link sada je povezan s Qashqaijevim radarima za nadzor mrtvog kuta koji ispravljaju upravljač kako vozač ne bi promijenio trak dok je vozilo u mrtvom kutu.

Ostala poboljšanja uključuju „bočnu zaštitu” koja je posebno korisna u gradovima jer vozača upozorava na prisutnost prepreke s bočnih strana vozila, najčešće prilikom ulaska na parkiralište supermarketa. Novi Qashqai pomaže i spriječiti sudar prilikom vožnje unatrag zahvaljujući poboljšanom sustavu za otkrivanje pokretnih objekata: kada prepozna pokretni objekt u svojoj blizini, vozilo automatski koči ili se zaustavlja.

Dodatnu sigurnost pruža Nissanov inteligentni sustav kočenja u nuždi s funkcijom predviđanja. Zahvaljujući naprednoj radarskoj tehnologiji senzori čitaju cestu ispred automobila i mogu otkriti je li vozilo ispred naglo zakočilo. Sustav će u tom slučaju aktivirati kočnice kako bi smanjio opasnost od sudara.

Sveobuhvatni sustav sigurnosnih tehnologija zaokružuje i novi središnji zračni jastuk smješten između prednjih sjedala koji sprječava kontakt između vozača i suvozača u slučaju bočnog sudara. Središnji zračni jastuk nadopunjuje vozačev i suvozačev zračni jastuk, bočne zračne jastuke i zračne zavjese kao dio serijske opreme.

Inteligentna LED prednja svjetla

Nissanovi su inženjeri za novi Qashqai razvili napredni sustav prednjih svjetala koji prilagođava svjetlosni snop s obzirom na uvjete na cesti i druge sudionike u prometu. Snop je podijeljen u 12 zasebnih svjetlosnih elemenata koji se pojedinačno isključuju kada se približava drugo vozilo. Zahvaljujući toj inovaciji poboljšani su doseg, širina i jačina svjetlosnog snopa. Istaknimo i to da se svjetlosni snop brzo prilagođava kako ne bi zaslijepio vozače iz suprotnog smjera.

Novi Qashqai promijenit će očekivanja koja kupci imaju od obiteljskog automobila. Udobnost, profinjenost i tehnologija bit će usporedivi s višom klasom, a vožnja će biti jednako ugodna za putnike i vozače. Zahvaljujući Nissanovoj naprednoj tehnologiji e-POWER, vjerujemo da će kupce osvojiti uglađen rad električnog motora i to što više ne moraju brinuti o dosegu” rekao je Gianluca de Ficchy, predsjednik za regiju Afrike, Bliskog istoka, Indije, Europe i Oceanije.

03.03.2021.