Jedinstveni Toyotin model osvaja A segment

Novi AYGO slijedi ideju Akia Toyote, da stvara sve bolje i bolje automobile, koji će pritom biti i zabavni za vožnju. Dizajn novog AYGO-a nazvan je 'J-Playful', što ga povezuje s modernom japanskom mladenačkom kulturom, koja favorizira snažne i naglašene oblike i forme.
Od kultnog novog 'X' dizajna prednjeg dijela, do čitave lepeze opcija prilagođenih vlasniku, kompletan 'stajling' i inženjerske odluke oko novog AYGO-a su osmišljene da bi bile zabavne.

"Moj najveći izazov je bio stvoriti automobil u koji će se ljudi zaljubiti", rekao je David Terai, glavni inženjer novog AYGO-a. "Tradicionalno, izgled automobila iz A segmenta je ograničen praktičnošću i kompaktnim dimenzijama, kao i cijenom. Ali ti automobili uglavnom nisu poželjni. Elementi zbog kojih zaista želite automobil i zbog kojih iznova i iznova čitate katalog sve dok ne odlučite o kupnji često su zapravo racionalnost i kompromisi. Dizajn je u drugom planu, a zbog cijene ne možete odabrati previše opreme."

Ovaj pristup objašnjava zašto se novi AYGO bazira na nasljeđu prve generacije, kod koje su već odbačeni neki osnovni stereotipi A segmenta. Bez obzira na kompaktne dimenzije, AYGO je i u prvoj generaciji bio atraktivan, s dramatičnim i profinjenim, a opet zabavnim linijama. Njegov dizajn je tjerao ljude da se odluče; on se nije želio svakome dopasti!
David Terai objašnjava da je upravo to bila njegova namjera i u njoj je uspio.

"Ako želite postići emocionalnu vezu između kupca i dizajna, morate prihvatiti činjenicu da se ukusi razlikuju", dodao je "Na prenatrpanom tržištu, bolje je imati dizajn koji polovica ljudi apsolutno obožava, nego dizajn na koji nitko ne obraća pozornost. Zbog toga smo osigurali da se novi AYGO izdvaja iz mase."

Unutarnji i vanjski dizajn su osmišljeni na način koji dopušta veliki broj različitih izvedbi i personalizaciju. Sada AYGO nije samo zabavan za vožnju, već se također može na zabavan način prilagodi vašem besprijekornom stilu. Jedna od njegovih ličnosti će zasigurno pristajati specifičnom ukusu svog vlasnika, te se s vremenom još dodatno mijenjati i prilagođavati.

Otprilike 10 dijelova na vozilu, može se lako zamijeniti za drugu boju ili oblik, što kupcima omogućuje odabir jedinstvenog AYGO-a, i promjenu s vremenom. Pametna konstrukcija i pažljivo osmišljen način instaliranja omogućuje cjenovno prihvatljivu i jednostavnu personalizaciju, što jamči da će cijena i vrijeme isporuke ostati u okvirima A segmenta.

Život za upravljačem nikada nije bio bolji, zahvaljujući većem prostoru u kabini i obilju inovativne opreme dizajnirane da se uklopi u stil života mlađih kupaca, upravo onih koji trebaju prihvatiti novi AYGO. Najatraktivniji primjer je x-touch multimedijalni sustav. Njegov 7-inčni zaslon u boji osjetljiv na dodir kontrolira brojne sustave u automobilu, dok MirrorLink konekcija sa pametnim telefonom omogućuju jednostavno povezivanje automobila s užurbanim "online" životima, koje većina nas živi ovih dana.

Novi AYGO je opremljen poboljšanom verzijom Toyotinog nagrađivanog 3-cilindarskog, 1,0 litarskog VVT-i benzinskog motora. I dalje jedan od najlakših motora u klasi, ovaj izvanredan agregat je podvrgnut brojnim poboljšanjima, kako bi se povećale performanse i postigla najniža potrošnja goriva i emisije CO2 u klasi.

Kako je novi AYGO sada spreman za prve kupce, glavni inženjer Terai je sretan čovjek: "Želio sam izbjeći tradicionalne kompromise karakteristične za A segment, tako što sam stvorio nešto na što zaista mogu biti ponosan. Kada pogledam ovaj novi automobil, izmami mi osmijeh i odmah se zaljubim. Zato mislim da sam uspio. "Toyota se nada da osmjesi ne završavaju ovdje i da će novi AYGO donijeti beskrajnu zabavu vozačima i putnicima."

'J-Playful' dizajn

Novi AYGO je dizajniran da zavodi. Njegov dizajn je nazvan 'J-Playful'. On je inspiraciju dobio iz moderne japanske mladenačke kulture, koja favorizira snažne i naglašene forme i oblike. Kompaktne dimenzije su od ključnog značaja za urbane kupce novog AYGO-a. Ukupna dužina je povećana za samo 25mm na 3.455mm, zadržavajući kompaktnost po kojoj je AYGO lider u klasi . Bez obzira na 7mm veći prostor za glavu naprijed, visina vozila je smanjena za 5mm radi povećanja aerodinamične učinkovitosti. Razmak između kotača je proširen za 8mm, kako bi novi AYGO imao stabilniji stav.

Iako je kompaktna i razigrana, vanjština odiše robusnim stavom. To nije slučajno, jer Nakamura objašnjava "Dizajniranje kompaktnog automobila poput ovog nije lako. Želite biti privlačan, ali u isto vrijeme mora biti prilagođen za gradske ulice. Stoga, mora izgledati čvrsto i snažno, da ima u potpunosti iskorišten prostor i upečatljivu pojavu."

Udobnost

Kod dizajna unutrašnjosti, fokus je na trapezoidnoj središnjoj konzoli, čiji se dizajn reflektira diljem kabine kroz elemente kao što su otvori ventilacije, obloge vrata i okruženje ručice mjenjača. Konzola "nosi" široku kontrolnu ploču koja ima mat završnu obradu što smanjuje refleksiju. Instrumenti imaju dizajn s mjeračima u obliku koncentričnih krugova. Stalno osvijetljeni, oni imaju ugrađen centralni više-funkcijski zaslon s velikim fontom, radi optimalne vidljivosti.

"Mnogo smo radili na ergonomiji", rekao je glavni inženjer Terai. "Imajući na umu mlađe kupce u ovom segmentu, smanjili smo kut upravljača s 28 na 26.6 stupnjeva, snizili smo prednja sjedala za 10mm i opremili vozačevo sjedalo podešavanjem po visini. Stoga, nalaženje idealnog položaja bi trebalo biti vrlo lako."

Bez obzira na nepromijenjen međuosovinski razmak od 2.340mm, duljina putničkog prostora je povećana za 9mm, uz 20mm šire naslone za ruke, što dodatno doprinosi komforu na prednjim sjedalima.

Konačno, zapremina prtljažnika je povećana za 29 litara, na 168 litara. Također je olakšan pristup, zbog 75mm šireg otvora prtljažnika.

Stvorite sasvim svoj Aygo: pametna prilagodba

Standardna oprema na novom AYGO-u je vrlo bogata. Svi automobili imaju AM/FM audio sustav s USB i AUX priključcima, LED dnevna svjetla, sustav kontrole stabilnosti vozila i sustav pomoći pri kretanju na uzbrdici.

Uz sveobuhvatan izbor jednostavnih, cjenovno prihvatljivih i lako dostupnih mogućnosti prilagodbe, novi kupci mogu skrojiti AYGO prema svom osobnom ukusu.

Promjenjivi dijelovi eksterijera (prednja maska u obliku slova X, umeci na stražnjem braniku, ukrasne letvice na prednjim blatobranima i aluminijski naplatci) i interijera (kontrolna ploča, središnja konzola, otvori ventilacije i okruženje ručice mjenjača) lako se izmjenjuju novima, u kratkom vremenu, pa čak i nakon nekoliko godina vlasništva. Kao i na vanjštini, brojni unutarnji elementi također se mogu prilagođavati i mijenjati.

Kupci koji žele da njihov novi AYGO bude poseban, a ne žele naručivati pojedinačne elemente opreme, mogu odabrati jedan od paketa za vanjština i unutrašnjost.

Jedan paket omogućava kupcima da promjene boju umetaka za zadnjem braniku i prednje maske u obliku slova X. Drugi se sastoji od naljepnica koje naglašavaju donji dio automobila, naprijed, straga i na bočnim stranama. Uz unutarnje pakete moguće je promijeniti boju otvora za ventilaciju i okruženja ručice mjenjača ili izgled upravljačke ploče i središnje konzole.

Beskrajno nebo iz AYGO-a

Novi AYGO 'X-wave' je opremljen velikim, električno pokretanim platnenim krovom s velikodušnim otvorom dimenzija 785x730mm;
to je samo jedan od primjera dodatne opreme dizajnirane da zadovolji sve probirljivije kupce iz A segmenta.

Svjetlo koje vodi put

Standardno na svim novim AYGO modelima, prednja svjetla imaju poli-elipsiodni tip halogenih svjetala radi jačeg osvjetljenja, kako na kratkim, tako i na dugim svjetlima, kao i LED pozicijska svjetla koja AYGO-u daju jedinstven pečat prepoznatljiv iz daljine.

Ostanite sigurni

Novi Toyota AYGO je opremljen različitim sustavima aktivne i pasivne sigurnosti.
On, kao standardnu opremu, nudi ABS (sustav protiv blokiranja kotača), EDB (elektronsku raspodjelu sile kočenja), VSC (sustav kontrole stabilnosti vozila), zračne zavjese, Isofix sustav postavljanja dječjeg sjedala, sustav kontrole tlaka u gumama i novouvedene sustave pomoći pri kretanju na uzbrdici (HAC) i signal kočenja u slučaju nužde.

Izuzetno otporna školjka novog AYGO-a ne samo da minimalizira deformaciju kabine u slučaju frontalnog i stražnjeg sudara, već također apsorbira energiju u slučaju sudara sa pješacima.

X-touch - svijet pod vašim prstima

Multimedijalni sustavi po prihvatljivoj cijeni otvaraju novo poglavlje uz Toyota 'X-touch'. Kupcima novog AYGO-a on nudi nenadmašnu kombinaciju multimedije u automobilu i povezivanja s pametnim mobitelima.

'X-touch' koristi 7-inčni zaslon u boji osjetljiv na dodir, koji je u potpunosti integriran u kontrolnu ploču. To je prvi sustav u segmentu koji ima kameru za vožnju unatrag kao standard.

Meni 'audio izvori' objedinjuje AM/FM radio, opcijski DAB prijemnik, prijenos glazbe preko Bluetooth-a, i AUX i USB priključka, uz mogućnost prikaza slike s omota albuma.

Kada je audio sustav isključen, prikazuje se veliki digitalni sat sa 'retro' preklapajućim brojevima, što sustavu daje zabavnu notu.

Preko funkcije 'telefon' vozač može pristupiti imeniku, obavi telefonske razgovore ili prima/šalje tekstualne poruke preko zaslona.

Nova MirrorLink funkcija može aktivirati preko izbornika 'povezivanje'. Kada se konektira kombatibilan mobitel, MirrorLink će prenijeti zaslon telefona i kombatibilne aplikacije na zaslon 'X - touch' sustava. Funkcijama pametnog telefona može lako pristupiti putem samog zaslona sustava.

Meni 'informacije o automobilu' na jednom mjestu prikazuje sve informacije o vozilu, dok zaslon putnog računala prikazuje preostali domet, trenutnu i prosječnu potrošnju goriva, proteklo vrijeme putovanja i podatke o prethodnim vožnjama.

Konačno, velik izbor kompatibilnih aplikacija omogućuje vozačima da pristupe navigaciji i društvenim mrežama.

Motori s karakterom

Nijedna skupina vozača nije lojalna benzinskim motorima kao vozači u A segmentu, gdje ga bira 85% kupaca. Uz sveobuhvatno izmijenjenu verziju Toyotinog nagrađivanog 3-cilindarskog motora, novi AYGO daje upravo onu kombinaciju agilnosti i učinkovitosti koju kupci traže.

Lista promjena na ovom agregatu zapremine 998cm3 je vrlo dugačka.

Prvo, komora za sagorijevanje je poboljšana. Stupanj kompresije je povećan sa 11.0:1 na 11.5:1. Komora za sagorijevanje sada ima bolje hlađenje, dok revidiran usisni ventil jamči optimalan mješavinu zraka i goriva u cilindru. Program promjenjivog otvaranja ventila je također optimiziran.

Potom, gubici zbog trenja su smanjeni ugradnjom pogonskog lanca niskog trenja sa automatskim zatezanjem. Karbonski podizači ventila sa strukturom poput dijamanta i karter s dvostrukim tankom dodatno doprinose smanjenu otpora.

Konačni, jedan od najlakših motora ovog tipa je ugradnjom glave cilindra sa integriranom ispušnom razvodnom granom postao još lakši.

Motor sada ima više snage i okretnog momenta - 51kW (69KS) pri 6.000 o/min i 95Nm pri 4.300 o/min. 85 Nm okretnog momenta je dostupno već na 2.000 o/min.

Novi AYGO dolazi u standardnoj i eko verziji. Zadnja ima duži 4. i 5. stupanj prijenosa i nizak koeficijent otpora kotrljanja.

Standardna verzija troši manje goriva, pa potrošnja varira od 4,1 do 4,4 l/100 km, što dovodi i do 7 g/km manje emisije CO2, pa ona sada iznosi 95g/km. Eko verzija ima još bolje rezultate, uz potrošnju goriva ispod 3,9 l/100 km* i emisije CO2 od 88g/km*.

Bez obzira na sva ova poboljšanja, velika pažnja je posvećena živahnom karakteru motora. On se i dalje rado vrti u visokim okretajima, pa iako je zvučna izolacija poboljšana, prepoznatljiv sportski zvuk je i dalje tu kada se 'nagazi' papučica gasa.

Konačno, velik posao je napravljen po pitanju aerodinamike automobila, kako bi se dodatno povećala učinkovitost. To uključuje optimizaciju protoka zraka oko karoserije, kako bi se smanjio otpor zraka, ugradnju prednjih i stražnjih spojlera, poklopaca ispod poda vozila i zadnjih krilaca koja kontroliraju protok zraka, kao i četverostrane cijevi što optimizira protok zraka u kućište motora.

Rezultat je smanjen koeficijent otpora zraka sa Cd 0,30 na Cd 0,29 uz dodatno redukciju na Cd 0,28 u eko varijanti.

Oznake:

04.03.2014.