BMW potvrdio tehničke podatke modela i8

Na ovogodišnjem frankfurtskom auto salonu BMW će lansirati svoj novi pod-brand pod oznakom "i".

S modelom i3 smo se već donekle upoznali, a sada je BMW najavio i atraktivniji i8 kojega Bavarci opisuju kao "najprogresivniji sportski automobil današnjice".

Radi se o plug-in hibridnom automobilu aerodinamički vrhunski konstruiranog oblika niskog profila s koeficijentom otpora zraka 0.26. Inače dimenzije mu iznose 4689/1942/1293 mm, a međuosovinski razmak mu je dugačak 2800 mm. Uz nisko težište i raspodjelu mase od skoro 50:50 između prednje i stražnje osovine, a sportskim sposobnostima svoj doprinos daju kratki prevjesi te 20-colni aluminijski kotači.

Za sada nisu objavljene fotografije interijera, no radit će se o putničkoj kabini s 2+2 rasporedom sjedenja te jednostavno uređenim i bogato opremljenim kokpitom.

Za pokretanje ovog automobila zadužen je hibridni pogonski sklop koji se sastoji od 1,5-litrenog TwinPower 3-cilindričnog turbobenzinskog motora snage 231 KS (170 kW) i najvećeg okretnog momenta od 320 Nm, koji je uparen sa 6-stupanjskim automatskim mjenjačem. Tu je još i električni motor snage 131 KS (96 kW) i najvećeg okretnog momenta od 250 Nm. Benzinac je zadužen za stražnju, a električni motor za prednju osovinu što i8 čini modelom s pogonom na sva četiri kotača.

Nadalje, ova dva motora mogu raditi i odvojeno, a zajedno razvijaju ukupnu snagu od 362 KS (266 kW) i najveći okretni moment od 570 Nm. Tada će i8 ubrzavati do 100 km/h za 4,5 sekundi i dosegnuti najveću brzinu od 250 km/h (elektronički ograničena).

Tzv. električna autonomija mu iznosi 35 km, a najveća brzina u tom načinu rada iznosi 120 km/h. Za punjenje litij-ionskih baterija putem BMW-ovog i Wallbox sustava je potrebno dva, a putem običnog kućnog priključka tri sata. Inače, tvornički podaci kažu kako prosječna potrošnja ovog automobila iznosi 2,5 l/100 km, a emisija ugljičnog dioksida 59 g/km.

Kako bi se osigurala što je moguće manja masa i8 se temelji na LifeDrive konstrukciji koja je izrađena od plastike ojačane ugljičnim vlaknima, magnezija, aluminija i sl, što ga sve čini 45% lakšim nego da je umjesto spomenutih materijala upotrijebljen čelik. Čak su mu i staklene površine izrađene od stakla koje je 50% lakše od standardnog. Sve to čini i8 teškim 1.490 kg.

Službena premijera je zakazana za frankfurtski auto salon, a prve isporuke se očekuju tijekom 2014.

autonet.hr

autonet.hr

Autonet.hr je prvi automobiliski web-magazin pokrenut u Hrvatskoj. Brojnost čitateljske publike, brzina donošenja informacija i obujam objavljenih sadržaja naši su glavni aduti. Uz to, AUTONET neprekidno proširuje svoju ponudu obogaćivanjem sadržaja i proširivanjem tema koje donosi.

09.08.2013.