TOP 5 najskupljih Porschea u povijesti

Svi do jednog imaju plemenit trkaći pedigre, performansama i danas oduzimaju dah, a strahopoštovanje izaziva činjenica da prosječan suvremeni kompakt ima bolje kočnice od njih.

Već na spomen brenda Porsche u glavi prosječno imućnog građanina pali se alarm za uzbunu. Unutrašnji glas koji kao da govori - 'Nemoj niti maštati o nečemu što si nikad nećeš moći priuštiti. Osim ako ne dobiješ na lotu.' To vrijedi za modele koji su u standardnoj ponudi. Uostalom, prođu dani, ponekad i tjedni dok među drugim sudionicima u prometu ne prepoznamo neki od modela iz Zuffenhausena. No, 911, Panamera, Cayenne, Macan i sve njihove izvedenice prilično su jeftini u usporedbi s najboljim cestovnim modelima poput 918 Spyder i Carrera GT. Njihova prodajna cijena od oko milijun eura (ovisno o opremi) i dalje nije usporediva s društvom petorice slavnih trkača. Pa, krenimo redom…

1. Porsche 917/30 Spyder je trkaći bolid koji je nastupao na prvenstvu Can-Am Racing Series. Zrakom hlađeni 5.4-litreni 12-cilindraš s dva turbopunjača razvija čak 1200 KS, a vozač nema na raspolaganju nikakve sustave za pomoć u vožnji pa sve ovisi o iskusnim rukama i hladnoj glavi. Može potegnuti sve do 365 km/h, a do stotke se katapultira za svega 2,1 sekundu. Cijena: 3.000.000 dolara.

Porsche 917 K

2. Porsche 550 A Spyder iz 1956. godine poznat je pod nadimkom ‘Giant Killer’ ima 1.5-litreni motor sa 135 KS, ali i to je bilo dovoljno da nadmaši konkurente. Bio je prvi Porsche u povijesti razvijen isključivo za utrke. Njegovoj popularnosti uvelike je doprinio James Dean. Cijena: 5.170.000 dolara.

Porsche 550 A Spyder

3. Porsche 911 GT1 Strassenversion nastao je u 20 primjeraka zbog potrebe homologacije za trkaću klasu GT1. Jedan je od najljepših trkaćih bolida s cestovnom homologacijom na svijetu. Ima motor iz modela 911 serije 996, vodom hlađen twin-turbo nabijen na okruglo 600 KS i 600 Nm. Uz masu od 1150 kilograma, stotku hvata za 3,9 sekundi, dok najveća brzina iznosi 308 km/h. Cijena: 5.665.000 dolara.

Porsche 911 GT1

4. Porsche 956 koji se nalazi na drugom mjestu ove liste pobijedio je na utrci za 24 sata Le MAnsa 1983. godine. Za pogon koristi 2.65-litreni twin-turbo bokserski 6-cilindarski motor sa 635 KS. Bio je nadmoćan ponajprije zahvaljujući tada revolucionarnoj aerodinamici koja je zaslužna za veliku količinu downforcea. Koliko je bio superioran u usporedbi sa svim ostalim konkurentima najbolje ilustrira podatak da je 1983. godine Stefan Bellof vremenom od 6:11,13 postavio apsolutni rekord staze Nürburgring. Punih 35 godina nitko ga nije ugrozio, sve do 2018. kad je u tome uspio Porsche 919 Evo. Cijena: 10.120.000 dolara.

Porsche 956

5. Porsche 917 K dominirao je Le Mansom zahvaljujući 4.5-litrenom 12-cilindrašu, koji je hlađen zrakom, a ispaljuje 630 KS. Jedan je od najvećih trkaćih legendi u povijesti automobilske industrije. Zanimljiva je anegdota da je tvornička momčad Porsche ponudila vozaču utrka Dereku Bellu da otkupi primjerak Porschea 917 K po cijenu od 5000 funti. No, u to doba se u Engleskoj za 7000 funti mogla kupiti solidna kuća pa je Bell tu ponudu odbio, uz obrazloženje kako ne zna na koji način bi takvo ulaganje opravdao tada trudnoj supruzi. Šteta, mogao je biti milijunaš. Cijena: 14.080.000 dolara.

Porsche 917 K

10.05.2019.