INTERVJU: Tomislav Miletić, generalni direktor Peugeot Hrvatska

Za Peugeot je protekla godina bila iznimno zanimljiva i uzbudljiva. Novi modeli, posebice novi 308 koji je u kratkom vremenu osvojio vrijedne nagrade, između ostalih i titulu HR Auta 2014., te Europskog automobila godine, projekt pomoći u razminiranju te u konačnici i borba za što većim tržišnim udjelom... O svemu tome, ali i o onome što nas očekuje u 2014. godini razgovarali smo s generalnim direktorom Tomislavom Miletićem.

Kako biste mogli opisati proteklu godinu za marku Peugeot u Hrvatskoj?

Protekla godina je za Peugeot dio ciklusa koji smo uspješno priveli kraju. Za podsjetnik u zadnje 3 godine, Peugeot kontinuirano podiže svoje rezultate ne samo u prodaji nego i u kvaliteti proizvoda i usluga. Tako je već u 2012. godini Peugeot s modelom 208 napravio pravi "boom", što je u konačnici rezultiralo i ukupno drugim mjestom na našem tržištu. Nagrada za HR Auto 2013. godine, koja je pripala upravo tom modelu, bila je kao šlag na torti i kada su mnogi očekivali da je tu kraj, pokazali smo da možemo još bolje. Tako se priča nastavila i u prošloj godini u kojoj smo potvrdili status jedne, ne samo od najprodavanijih, već i najcjenjenijih marki kod nas. Svemu tome, naravno, pridonose i sve bolji modeli koji nam pristižu iz Francuske, a posljednji od njih, novi 308, najbolji je dokaz te tvrdnje. Zahvaljujući ovom modelu, uspijevamo ono što dosada nikom nije uspjelo u Hrvatskoj, a to je da dvije godine za redom osvajamo titulu HR Auto 2014. godine, najveće priznanje na tržištu tradicionalno naklonjenom njemačkim proizvođačima. Taj automobil također je proglašen i Europskim automobilom 2014. godine uoči otvaranja ženevskog salona automobila.

Nagrade koje ste osvojili unatrag dvije godine potvrda su vaše ozbiljnosti, ali i odličnih automobila koje imate u ponudi. No, izuzmemo li same nagrade i priznanja, recite nam gdje je još Peugeot ostavio svoj pečat u 2013.?

Kao što sam rekao, nagrade su bile kruna uspjeha Peugeota prošle godine i na neki način to je zaokružilo trogodišnje razdoblje u kojem smo proveli strukturne promjene unutar tvrtke, a koje su se odrazile i na prodajne rezultate. Drugim riječima, povećali smo naš tržišni udio za više od jednog postotnog boda, iako smo ostali bez 30 posto naše mreže, u uvjetima vrlo zahtjevnog tržišta i teške gospodarske situacije. Upravo 308-ica zaokružila je ovaj trogodišnji ciklus i na neki način postavila temelje predstojećeg razdoblja i svakako da će nam svojim titulama dodatno pomoći da učvrstimo poziciju na tržištu. Bitno je naglasiti i sve veći tržišni udio naše marke u segmentu lakih dostavnih vozila gdje je u odnosu na kraj 2011. godine, naš udio porastao za gotovo 3 postotna boda.

Istaknuli ste se i društveno odgovornim radom, s projektom "protiv mina" gdje je u glavnoj ulozi prošle godine bio 2008, a godinu prije model 208. Je li ove godine u planu možda novi model 308?

Projektima 2008 protiv mina, kao i 208 protiv mina prije dvije godine, Peugeot u Hrvatskoj pokazuje svoju društvenu odgovornost, što je i naša dužnost. Vjerujem da ćemo s takvim projektima nastaviti i u budućnosti, jer marka poput Peugeota - koja je prepoznata kao kvalitetna - mora pomoći zajednici i dokazati svoju vrijednost. Ove godine još uvijek nismo definirali nastavak ove priče, ali sigurno želimo i moramo pridonijeti ulozi u društvu. Pronašli smo sebe u tome i drago nam je da možemo pomoći.

Vratimo se sada malo na automobile. Što je to ono što privlači kupce?

Kombinacija kvalitete, dizajna te omjera uloženog i dobivenog je čarobna formula uspjeha. Toj formuli na našem tržištu valja pridodati i kvalitetu ovlaštene mreže koja kupcu ulijeva povjerenje svojim radom. Pridoda li se tome još i uspješna medijska promidžba, uspjeh je manje više zajamčen.

Jesu li očekivanja i za ovu godinu optimistična?

U ovoj godini dolazi nam nekoliko novih modela, a aktualni su i dalje vrlo zanimljivi. Iako poslujemo na izrazito slabom tržištu, ta činjenica daje nam razlog za određenu dozu optimizma. I dalje smo u jako dinamičnom ciklusu dolaska što novih, a što redizajniranih modela. Za početak mogu istaknuti dolazak modela RCZ R na naše tržište. Najsnažniji serijski Peugeot u povijesti najbolje ističe "know-how" sportskog odjela naše marke i jasno daje do znanja da Peugeot Sport i te kako zna napraviti pravi sportski automobil. Također, novi 308 SW, koji nastavlja tragom limuzinske verzije, svoju je svjetsku premijeru imao na salonu automobila u Ženevi početkom ožujka, dok se prodaja u Hrvatskoj očekuje sredinom godine. Uz podršku 308-ice, a sada već afirmiranu 208-icu i 2008-icu, naše ambicije ostaju da budemo među prva tri najutjecajnija igrača na hrvatskom tržištu automobila.

Kakva su vaša očekivanja kretanja tržišta automobila u Hrvatskoj u 2014.?

Kretanje tržišta, pogotovo kad je riječ o prodaji automobila, usko je vezano uz gospodarska kretanja i stanje u zemlji, a najave gospodarskog oporavka zasad su suzdržane, pa su i naše u skladu s tim. Tržište od početka godine bilježi rast, no s prognozama smo oprezni. Stoga predviđamo da će tržište novih automobila u Hrvatskoj u 2014. godini doseći razinu približno istu prošlogodišnjoj, odnosno da će se kretati oko 34.000 novih vozila (osobna + laka gospodarska vozila).

I za kraj, što mislite da bi moglo popraviti situaciju na hrvatskom automobilskom tržištu?

Za oporavak tržišta automobila u Hrvatskoj potrebna je kombinacija niza faktora koji bi potaknuli financijski i gospodarski oporavak države, a time i automobilskog sektora, ali za to će trebati vremena. Svjesni smo okruženja i situacije u kojoj se zemlja nalazi, ali isto tako je bitno da zakonodavac usvoji pravni okvir koji će između ostalog uzeti u obzir i socijalnu i ekološku dimenziju prodaje automobila. Poticanje prodaje novih automobila jamstvo je boljeg punjenja proračuna, sigurnosti u prometu, zaštite okoliša, i sveukupno poticaj ostatku djelatnosti.

07.04.2014.