Autoceste spremne za zimu

U solanama i silosima preko 22.000 tona soli spremno za zimske uvjete

Iako DHMZ za iduće dane ne prognozira snijeg i temperaturne minuse, kalendarski, zimska služba i radnici HAC-a spremni su za prvi snijeg, naročito na dionicama u Lici  i Gorskom kotaru, gdje su dežurstva u stanju pripravnosti 24 sata, 7 dana u tjednu.

Podsjećamo sve vozače da je od 15. 11. do 15. 4. obvezna uporaba zimske opreme na zimskim dionicama javnih cesta u Republici Hrvatskoj. Pod zimskom opremom podrazumijevaju se zimske gume na svim kotačima ili ljetne gume s najmanjom dubinom profila od 4 mm i s lancima za snijeg pripravnim za postavljanje na pogonske kotače.

Apeliramo na naše korisnike da na vrijeme pripreme svoje vozilo za zimske uvjete, u tome im može pomoći i naš letak sa savjetima, a koji je dostupan na našem  webu.

U nastavku donosimo nekoliko zanimljivih brojeva i podataka o zimskoj službi na autocestama.

Ključne brojke za zimsku službu 2019/2020.

  • 28 milijuna m2 asfaltnih površina
  • 2.211 km  kolnika autocesta (oba smjera)
  • 107 odmorišta
  • 8.046 parkirnih mjesta (6.109 za osobna vozila + 1.937 za teretna vozila)
  • 105 čvorišta

Radnici i oprema

  • 760 radnika angažiranih u zimskoj službi
  • 22.000 tona soli u solanama i silosima (u slučaju potrebe u planu je još  50.000 tona soli)
  • 177 teretnih i specijalnih vozila
  • 150 meteoroloških stanica
  • 1.411 video kamera za nadzor

Dobro je znati: zimska služba i vozači

Percepcija

Činjenica

Snijeg uvijek iznenadi zimsku službu

Uklanjanje snijega ne može početi prije nego što snijeg počne padati

Cesta mora biti crna       

Za vrijeme snježnih padalina nije

moguće dovesti cestu u stanje bez snijega

Vozači često negoduju da nisu vidjeli ralicu                     


Broj ralica manji je od broja vozila na cesti i nije moguće svakom vozaču vidjeti ralicu. Kada bi ralice bile ispred svakog vozila prometovanje autocestom bilo bi nemoguće – nastao bi kolaps

 

Vozila sa zimskim gumama i pogonom na sve kotače, sigurna su ne trebaju se pridržavati posebnih regulacija prometa i ograničenja brzine u zimskim uvjetima


Kao što ne postoji apsolutna sigurnost tako niti najsuvremeniji sustavi pomoći u vožnji, vrsta pogona ili najkvalitetnije gume, ponekad ne mogu protiv prirode i zakona fizike. Najveća garancija sigurnosti su odgovorni vozači i pridržavanje ograničenja brzine; samo tako štitimo svoje i tuđe živote

 

 

 Iz grafikona je vidljivo  da je sezona 2017/2018. bila bitno drugačija od prosječnih zima. 

15.11.2019.