Tvrd kuplung Golfa 5, 1.9TDI

Vlasnik sam Golfa 5, 1.9TDI, (77kw), 2008. Kupio sam auto sa 120 000 km. Kuplung je bio tvrd kao kamen, lovio je na centimetar od poda. Ne znam koliko dugo je auto bio vožen u takvom stanju. Kod lokalnog i pouzdanog mehaničara promijenio sam zamašnjak sa setom kvačila (Sachs). Nakon 15 000 km ponovno se čuje zamašnjak i to isključivo na pola hoda kad se stisne kuplung.  Moje pitanje je: da li je nešto drugo moglo stradati zbog neispravnog zamašnjaka pa automatski pojede i novi u vrlo kratkom periodu?

Stari zamašnjak nema nikakav utjecaj na novi tako da smo to odmah otklonili kao problem. Stvar je u tome što za montažu dvomašinskih zamašnjaka i kuplunga treba imati alat kojim se centrira i "poštela" kuplung. Da to nije napravljeno kako treba ne bi napravili tih 15km već bi se taj nedostatak pokazao i ranije tako da i to otklanjamo kao problem. Postoji uvijek mogućnost da je došlo do kvara tehničke prirode prilikom proizvodnje rep seta ali tu sada nastaju drugi problemi: imate li račun za kupljeni dio, račun o ugradnji, serviser može dokazati da posjeduje takav alat, trgovac će inzistirati da se dio šalje u tvornicu na provjeru (vi ste tijekom tog perioda bez auta osim ako netko ne plati dijelove pa vam po opravdanim reklamaciji vrate novce) a i najvažniji problem je da će svaliti krivicu na vas da ste svojom nesavjesnom vožnjom sami prouzročili kvar. Naime masu ljudi ima lošu naviku držati lijevu nogu lagano na pedali od kuplunga te na taj način pritiću korpu i dolazi do pregrijavanja lamele (kad se skinu pogledajte da li su dijelovi metala poprimili plavu boju).

21.07.2016.