BMW 318 ti Compact na plin radi neravnomjerno

Imam BMW 318 ti Compact iz 1996., s ugrađenom plinskom instalacijom. Ima prijeđenih 320.000 km. Izgubio je snagu kakvu je imao prije i kad postigne radnu temperaturu, padaju mu okretaji na minimumu i hoće se ugasiti. Čini mi se da na usisnoj grani negdje uvlači zrak. Takvog ga vozim već 800 km. Molim vas za pomoć, što bih trebao uraditi?

U vašem slučaju radi se o sportskom automobilu, a kad takav prijeđe 320.000 km u 16 godina već je zasigurno znatno istrošen. U pravilu se radi o istrošenju (habanju) cilindara i klipnih prstenova, odnosno ventila i sjedišta ventila (možda o svemu zajedno). Istrošen motor na benzin može raditi kako-tako, a na plin loše, jer je plinsko gorivo osjetljivije na pad tlakova u cilindrima. To možete provjeriti mjerenjem tlakova kompresije dok je motor hladan. Ako su tlakovi neravnomjerni i niži od 9 bara, tada je nužan polugeneralni, odnosno generalni popravak (kod starog motora s dosta kilometara generalni je preporučljiviji). Možda je došlo i do propuštanja zraka u usisnoj grani (ulazak 'falš' zraka), odnosno do kvara senzora za temperaturu i tlak usisnog zraka, ali to nije primaran uzrok. Bez dovođenja motora u dobro stanje, intervencije na plinskoj instalaciji nisu preporučljive. Tek kad se potpuno sredi treba provjeriti plinsku instalaciju, prvenstveno mješač i brizgalice.

05.12.2012.