Grupa Renault uvodi pogon na vodikove gorivne ćelije u svoja laka gospodarska vozila

Grupa Renault, stručnjak u području lakih gospodarskih vozila te pionir i predvodnik na europskom tržištu električnih lakih gospodarskih vozila, svoju će ponudu upotpuniti Renaultom KANGOO Z.E. Hydrogen krajem ove godine, dok se u sljedećoj očekuje predstavljanje Renaulta MASTER Z.E. Hydrogen

Renault uvodi vodikovu tehnologiju kako bi povećao uporabu svojih električnih lakih gospodarskih vozila. Vodikova tehnologija koju Renault ispituje još od 2014. razvijena je u suradnji s tvrtkom Symbio, društvom kćeri grupe Michelin. U vozila su ugrađene gorivne ćelije koje povećavaju domet te proizvode električnu i toplinsku energiju snage 10 kW, zbog čega se Renault MASTER Z.E. Hydrogen i Renault KANGOO Z.E. Hydrogen mogu pohvaliti dometom većim od 350 km. Druga je prednost ta što punjenje vodikom traje tek 5 do 10 minuta. Vodikova tehnologija odgovara na zahtjeve dostavnih službi koje električna vozila još uvijek ne mogu ispuniti, osobito u pogledu duljih putovanja.

Renault MASTER Z.E. Hydrogen očekuje se u prvoj polovici 2020. Uz trostruko povećanje dometa sa 120 na 350* km, bit će dostupan u izvedbi furgona (dvije inačice) i kabine sa šasijom (dvije inačice). Dva spremnika vodika ugrađena u podvozje pridonijet će svestranosti vozila, bez utjecaja na utovarni kapacitet od 10,8 do 20 m3 i uz prihvatljivo povećanje mase od 200 kg.

Krajem 2019. Renault KANGOO Z.E. Hydrogen ponudit će najbolju vrijednost stvarnog dometa na tržištu električnih kombija od 370* km (u odnosu na 230 km za Kangoo Z.E., prema ispitnom postupku WLTP). Utovarni kapacitet ovog vozila iznosi 3,9 m3 uz prihvatljivo povećanje mase za 110 kg, a u Francuskoj će biti dostupan po cijeni od 48.300 eura bez PDV-a (s uključenom cijenom baterije, no ne i ekološkim poticajima).

Električna vozila na vodik pokreću gorivne ćelije koje kombiniraju vodik iz spremnika i kisik iz zraka kako bi proizvele električnu energiju potrebnu za pokretanje električnog motora. Glavna prednost: ova vozila odgovaraju na sve ekološke izazove gradske mobilnosti. Usto nude veći domet, brzo punjenje (od 5 do 10 minuta) i jednostavno održavanje. Sve to čini ih prikladnim rješenjem za rastuće potrebe i zahtjeve dostavnih službi u širim gradskim područjima i predgrađima: prijevoz i logistika, gradska dostava i pružatelji različitih tehničkih usluga, općinska i lokalna uprava, hitne i posebne poštanske usluge.

Neprestano prateći kretanja na tržištu, grupa Renault odlučila je poslovnim korisnicama usluge Renault Pro+ ponuditi Renault MASTER Z.E. Hydrogen i Renault KANGOO Z.E. Hydrogen.

24.10.2019.