Ugradnja plina isplaćuje se već nakon 12.500 km

Rekordno velika razlika u cijeni autoplina i benzina od 7 kuna čini plin sve isplativijim

Dramatičan pad cijene autoplina, koji se posljednjim pojeftinjenjem nabavlja za 3,34 kn, kod vozača je izazvao euforiju. Kako i ne bi... Razlika u odnosu na Eurosuper 95, koji se nudi za prosječnih 10,34 kn, iznosi nestvarnih 7 kuna. Što to znači u praksi? Natočite li benzina za 100 kn u, primjerice, Opel Astru 1.4 Turbo sa 140 KS, u prosjeku ćete za kupljenih 9,67 litara prijeći 121 km. A napunite li taj isti kompakt iz Russelsheima autoplinom, i uz povećanje potrošnje od 15 posto izmjereno kad je dotični model bio na testu, prijeći ćete 275 kilometara.

Odnosno, gotovo 2,5 puta više... Takvu razliku u cijeni, koja u postotku iznosi zbilja nestvarnih 67,7 posto - znatno više od Europske komisije preporučenih i posljednjih godina standardnih 55 posto - povijest zbilja ne pamti. Ne čudi stoga što se posljednjih dana čak i oni koji su se do jučer zaklinjali da u njihov auto nikad neće plinska boca, sad naveliko raspituju o cijenama ugradnje, servisnim intervalima, pratećim državnim nametima...

Zapravo, čini se da je euforija vezana uz ugradnju plinskih uređaja u aute jednaka kao kad smo ušli u EU, a mnogi su zaključili da ih izjednačavanjem trošarina na nove i rabljene više ništa ne sprječava da skoknu do Njemačke i tamo se brzo i jednostavno domognu auta po superpovoljnoj cijeni. Što se, naravno, u nizu slučajeva pokazalo preambicioznim razmišljanjem, i mnogi su na bolan način otkrili da paženi i maženi auti s malo kilometara i diskontnim cijenama postoje samo u bajkama. Odnosno, da je auto povoljnije kupiti u Hrvatskoj, posebno ako se nabasa na prodavača kojem gori pod petama...

Preporuka je tako uvijek ostati s nogama na zemlji, pa i u slučaju autoplina. No, da postoji čitav niz razloga za zdravu dozu optimizma, stoji... Za početak, nepobitno je da brojke u ovom trenutku sasvim jasno govore da se uz prosječnu cijenu ugradnje od 6000 kuna za najčešće, četverocilindarske motore, jednokratni atest u Stanici za tehnički pregled (1050 kn) te redovno godišnje održavanje (od 300 do 700 kn) ulaganje u plinsku instalaciju isplaćuje već za nekih desetak tisuća kilometara. Odnosno, za manje od godine dana, obzirom da podaci Centra za vozila Hrvatske govore da je prosječan vozač automobila u 2014. prešao 13.606 kilometara. A takav nizak prag isplativosti ozbiljno dovodi u pitanje ustaljeno vjerovanje da se ugradnja plinskog uređaja isplati samo vozačima koji rade veliku kilometražu. Dapače, i dizelaši pored ovakvih cijena autoplina izgledaju nepodrebno, čak i uz maratonske vozačke ambicije.

Ostatak vijesti pročitajte na portalu autoklub.hr

autoklub.hr

autoklub.hr

Autoklub.hr je web ekstenzija najsnažnijeg auto-moto branda u Hrvatskoj. Pruža svojim posjetiteljima široku lepezu informacija vezanih uz automobile, predstavlja nove modele na tržištu te nudi savjete pri kupovini rabljenih automobila.

24.09.2015.
Branimir Hitrec