Vozili smo: Mazda CX-5 2,2 Challenge

Bez pedigrea ušetao se među SUV-ove i odlučio napraviti reda. Može li CX-5 "iz prve" zavladati klasom? Vrlo vjerojatno

Rijetki SUV-ovi danas služe svrsi i briljiraju barem na jednom području. Jedan takav je Forester, odličan i na terenu i na cesti, doduše izgleda pitomije od Qashqaija, pa ga nitko ni ne doživljava kao SUV. I onda imamo Mazdu CX-5.
Mazda je uspjela napraviti automobil s prilično visokim podvozjem i voznim svojstvima kakvih se mogu posramiti neki gradski kompakti. Oni to zovu Skyactive tehnologija, a zapravo je pametno, čisto, inženjersko razmišljanje – kako dobro napraviti boljim. Pametnom upotrebom ultračvrstih čelika uspjeli su smanjiti masu automobila i koncentrirati je što je moguće niže. Također, smanjili su potrošnju goriva i emisiju štetnih plinova te usavršili ovjes. Kako bismo lakše pojasnili što je Skyactive? Hm... Zamislite hrpu inženjera u bijelim kutama, samo što na nogama više nemaju klompe nego vozačke OMP tenisice.

Krenuvši od vozačkog položaja pa do prostranosti prtljažnika, CX-5 je vrijedni sluga i dobar "ugostitelj". Sve je nadohvat ruke i pregledno. Mjenjač je precizan, odmjereno tvrd, kolo upravljača idealne debljine, a ergonomija odlično pogođena sredina između visokog sjedenja po uzoru na terence i razumno "dubokog" po uzoru na limuzine. Sjedala odlično prenose informacije s karoserije, ali ono što još više oduševljava je koliko ovjes dobro predaje informacije s ceste na karoseriju. Uz prilično velik hod i relativno mekan ovjes, CX-5 daje pristojnu dozu osjećaja na upravljaču i voljna je namještati se stražnjim krajem u oštrijem režimu. Ipak, ludorije su i dalje zabranjene, sustav dinamičke stabilnosti i dalje zna da se radi o visokom automobilu, pa vas neće pustiti da se "igrate sami". Uzdužne neravnine na cesti neće vas izbaciti iz putanje ni proizvesti neugodne zvukove, što je također odlika dobrog ovjesa. Motor i mjenjač odlično su usklađeni, doduše, osobno bih CX-5 radije izabrao s automatskim mjenjačem i pogonom na četiri kotača. 
CX-5 nema što skrivati. Došao je spreman, zasukanih rukava i željan pobjeda. No, nije ni bezdušni štreber, ima nenametljiv stav i dušu. Uostalom, pobijedio je u svim našim dosadašnjim testovima.

 

Tehnički podaci

Četiri cilindra, turbobenzinski
Obujam 2191 cm3
Snaga 110 kW (150 KS) pri 4500 o/min
Najveći okretni moment 380 Nm od 1800 do 2600 o/min
Pogon na prednjim kotačima
Šest stupnjeva prijenosa, ručni
Spremnik goriva 56 l
D/Š/V 4555/2165/1670 mm
Ubrzanje 0 – 100 km/h 9,2 s
Najveća brzina 202 km/h
Potrošnja 4,6 l/100 km
CO2 119 g/km
Cijena 237.490 kuna


Sviđa nam se
Robusnost. Onaj osjećaj kao da će trajati pedeset godina bez kvara

Ne sviđa nam se
Pogon. Ponaša se odlično, ali CX-5 bi ipak trebalo uzeti s pogonom na četiri kotača

Iznenađenje
Upravljivost. Nevjerojatno poslušna i laka na prstima. CX-5 nije običan SUV


Zaključak
Koliko me oduševio Qashqai, koji je po mom mišljenju do sada bio kralj ove klase, CX-5 me uspio toliko oduševiti svojim voznim sposobnostima i vozačkim duhom da će ga teško itko nadmašiti u skorijoj budućnosti. Odličan, multipraktičan automobil koji zadovoljava sve potrebe, pa čak i potrebe imidža, a nije naporan poput terenca ni običan poput obiteljske limuzine ili kompakta. Cijenom će pravilno konkurirati tek za deset godina, kada još jednom potvrdi da ste napravili pravi odabir. Za sada, ima papra na cijeni, pa ako ne volite ljuto...

Miroslav Zrnčević

Ocjena:
****1/2 (4 i pol od 5)

Auto Bild

Auto Bild

Auto Bild svjetski je magazin broj 1 koji promovira ljubav prema automobilima, ujedno rješavajući i svakodnevne probleme vlasnika i vozača. Uspjeh Auto Bilda temelji se na jasnoj uredničkoj koncepciji i novinarskom stilu koje obilježavaju nezavisni stavovi, širok raspon tema, stručnost i snažna interakcija s čitateljima.

Oznake:

06.11.2012.