Usporedba troškova: izračunali smo nakon koliko kilometara se isplati kupnja električnog auta. Već nakon 85.728 km!

Dobra je stvar što se kupnja električnog automobila osim ekološkim pobudama može opravdati i hladnom financijskom računicom. Uz državni poticaj od 80.000 kuna, znatno povoljnije redovno održavanje i jeftiniju cijenu energenta uopće ne treba biti maratonac da bi automobili na struju postao isplativ

Nema sumnje da će uz državni poticaj od 80.000 kuna porasti zanimanje vozača za aute na struju. I to ne samo “zelenih”, koji prije svega pate na čist zrak i ekologiju, nego i onih koji vožnju na baterije vide kao priliku za uštedu novca. Ako tome prije i nisu poklanjali pažnju, državni novac ponuđen na pladnju mnoge će nagnati na razmišljanje ima li u toj zgodnoj ekološkoj priči prostora i za financijsku isplativost. Odgovor?

Itekako, barem ako vozač automobil na struju ne koristi samo za povremenu šminku na gradskoj špici, nego s njim svakodnevno putuje na posao, vozi djecu u školu i na sportske aktivnosti... U svakom slučaju, mora u njemu provoditi više vremena od prosječnog domaćeg vozača, koji godišnje prevaljuje mršavih 12.815 kilometara. Ili tek 35 kilometara dnevno... Isplativost u ovom slučaju proporcionalno raste s prevaljenim kilometrima, pa “maratoncima” o glavu nisu čak niti državni poticaji. Što, zapravo, i nije čudno kad se zna da najpovoljniji elektroauto na tržištu stoji prihvatljivih 176.375 kuna. Razlika je samo u tome što će uz državni poticaj – i to ovako obilne – prag isplativosti biti znatno niži.

 

Cijeli članak pročitajte ovdje

28.04.2018.