Usporedba: Renault Clio vs. Peugeot 208

Francuzi na malima pokazuju veličinu. Četvrto izdanje Renaulta Clija doima se začuđujuće odraslim. Evo i prve usporedbe s Peugeotom 208.

Nakon što su izbacili na tržište novu generaciju miljenika u segmentu malih vozila, poznati francuski rivali Peugeot i Renault nastavljaju vječni dvoboj. Na redu je sljedeća runda. Zavirili smo pod poklopce novog Clija IV i jednako novog Peugeota 208 i evo što smo otkrili.

Dok je nova generacija Peugeota 208 smršavila pa sada izgleda kao utegnuta 207-ica, Clio je u duljinu i širinu dobio nekoliko centimetara. Usto je doživio i pravi zaokret u dizajnu velikim odmakom od izgleda prijašnjih modela.

Udaljivši se od dosadašnjeg izgleda kutije za kruh, Clio se okrenuo snažnim proporcijama, jakim bokovima i sportskom nastupu. Nastavi li se tako, Renaultu će se zavirivanje u tuđe modele opet isplatiti. Clio se sada ubraja u klasu elegantnih četverometraša u kojoj se nalaze i Ibiza, Fiesta te Mazda 2. Peugeot 208, s druge strane, čini se razigrano ženskim, poput ženske torbice.

Vanjski je polet Clio prenio i u unutrašnjost. Digitalni brzinomjer, ovalni analogni mjerač okretaja, kabina i sjedala u bojama koje kupci biraju sami – u sklopu personalizacijskog programu kojemu se u Renaultu toliko težilo, a što su očito prekopirali od Minija.
Nasreću, rukovanje je mnogo jednostavnije. Sjedala i upravljač višestrano su pomični, prednji bočni trokutasti prozori jamče dobru preglednost, rukovanje je jednostavno. Tek na stražnjoj klupi postaje nešto uže, a dojam dodatno naglašavaju uski stražnji bočni prozori. Posljednji, četvrti bočni prozor toliko je malen da ga se izvana jedva vidi, a iznutra gleda na debele obloge.

Svojom unutrašnjošću Peugeot 208 pak dokazuje da je iskusni poznavatelj žena: praktičan je, prozračan, prostran na stražnjoj klupi. Nedostatak mu je duboko položen upravljač, zbog kojeg sitniji vozači ne vide dobro brzinomjer smješten iza njega.
Paleta motora početnog modela Clia je jednostavna. U ponudi su dva dizelska motora snage 75 i 90 KS te dva jednako snažna benzinca, među kojima je i prvi suvremeni trocilindarski motor. Taj 0,9-litreni mališan zahvaljujući turbopunjaču razvija 90 KS, a trebao bi trošiti samo 4,3 litre goriva. U stvarnosti je to, ipak, ili jedno ili drugo. Može oboje ali ne istodobno. Snažni dizelski motor oplemenjuje malog Renaulta, pretvarajući ga u pravi, ozbiljni automobil, premda ne radi tako mirno kao u prethodnom modelu. Francuzi su štedjeli, a to se primjećuje i na pucketavim oblogama vrata te oblogama krova – na materijalu ostaju nabori. Usto, Clio "Dinamique" koji smo vozili straga ima bubanj kočnice, a Peugeota zaustavljaju diskovi. Jedva čekamo prve izmjerene vrijednosti.

Peugeot 208 mnogo je mekši. Sjedala su meko podstavljena, dizelski motor uzor je mirnoće, a podvozje budi nježna sjećanja na staru francusku kvalitetu. Ljulja se, apsorbira neravnine, pravo je oličenje udobnosti. Dobro, možda ne baš isto kao prije, ali u svakom slučaju više od Renaulta koji je, osim dizajnom, postao izrazito dinamičan i voznim osobinama. Njegove tanke serijske gume (55) više vole ravnu cestu ali izlaze na kraj s povremenim neravninama. Širinom traga (sprijeda plus 34, straga 36 mm) čvrsto stoji na cesti, a dobro usklađeno izravno upravljanje nasreću više nije neprecizno kao prije. Zadovoljstvo ga je voziti, a s veseljem iščekujemo i sportski model, Clio RS.
Prilično sočna cijena od 117 900 kuna popraćena je bogatom opremom koja uključuje veliki info zaslon u središnjem grebenu, serijski tempomat ili pak čuvene pravokutne ručice za otvaranje vrata. Izostaju mjenjač s dvije spojke (dolazi 2013.) i suvremeni sustavi pomoći. A kako njih nema ni u Peugeotu, francuski miljenici opet su izjednačeni.

J. Staat

Zaključak

Renault Clio
Glede voznih osobina Clio je ugodno odrastao i uopće ne podsjeća na prijašnja nestabilna mala francuska vozila. Usto mu je Laurens van den Acker podario francuski šarm i duh. Oprema je dobra, ali cijene se na prvu doimaju pretjeranim, odnosno dok ne provjerite opremljenost.

Peugeot 208
208-ica se posve uklapa u obrazac mekih, udobnih malih francuskih vozila, ali u vožnji nije toliko agilna kao Clio. I ona svojim izgledom priopćava samouvjerenost i stilsku sigurnost. Duboko položen upravljač ne odgovara svakom vozaču.

Tehnički podaci Renault Clio 1.2 16V 75 (5 vrata)

• Četverocilindarski, sprijeda poprečno
• Četiri ventila po cilindru
• Obujam 1149 cm3
• Snaga 54 kW (74 KS) pri 5500/min
• Maks. okretni moment 107 Nm pri 4250/min
• Prednji pogon
• Peterostupanjski mjenjač
• Duljina/širina/visina 4063/1732/1448 mm
• Međuosovinski razmak 2589 mm
• Obujam prtljažnika 300 do 1146 l
• Spremnik goriva 45 l
• Težina praznog vozila 1055 kg
• Najveća brzina 167 km/h
• 0 - 100 km/h 15,4 s
• Potrošnja 5,5 l benzin
• CO2 127 g/km

Cijena: od 91.900 kuna

Tehnički podaci Peugeot 208 68 VTi (5 vrata)

• Trocilindarski, sprijeda poprečno
• Četiri ventila po cilindru
• Obujam 999 cm3
• Snaga 50 kW (68 KS) pri 6000/min
• Maks. okretni moment 95 Nm pri 3000/min
• Prednji pogon
• Peterostupanjski mjenjač
• Duljina/širina/visina 3962/1739/1460 mm
• Međuosovinski razmak 2538 mm
• Obujam prtljažnika 285 do 1076 l
• Spremnik goriva 50 l
• Težina praznog vozila 1125 kg
• Najveća brzina 163 km/h
• 0 - 100 km/h 14,0 s
• Potrošnja 4,3 l benzin
• CO2 99 g/km

Cijena: od 87.500 kuna

Auto Bild

Auto Bild

Auto Bild svjetski je magazin broj 1 koji promovira ljubav prema automobilima, ujedno rješavajući i svakodnevne probleme vlasnika i vozača. Uspjeh Auto Bilda temelji se na jasnoj uredničkoj koncepciji i novinarskom stilu koje obilježavaju nezavisni stavovi, širok raspon tema, stručnost i snažna interakcija s čitateljima.

22.01.2013.