Toyota Auris 2,0 D-4D Sport

Ulaganjem velikog napora u preobrazbu imidža nove generacije Aurisa, Toyota je uspjela taj nekoć prilično dosadan kompakt učiniti puno zanimljivijim nego prije.

Osim bitno dinamičnijim dizajnom, to je postignula i uvođenjem, primjerice, paketa opreme Sport (dostupan uz sve motore) koji, među ostalim, sadrži 17-inčne aluminijske naplatke i sportska sjedala.

Veći kotači dobro se uklapaju u Aurisov cjelokupan dizajn, a sjedala uspijevaju pogoditi rijetko dobar kompromis između udobnosti i podupiranja u zavojima. Šteta što ostatak kabine nije bitno drukčiji – dizajneri nisu bili osobito inspirirani, a onaj koji je oblikovao instrumente vjerojatno ju je pronašao u prošlom tisućljeću. Unatoč tome, Auris nudi pohvalnu prostranost straga te prtljažnik koji se volumenom od 360 litara nalazi u prosjeku klase.

Najsnažniju dizelsku izvedbu, koju smo testirali, pokreće poznati 2-litreni D-4D motor sa "samo" 124 KS (Hondin novi 1,6-litreni i-DTEC razvija 120 KS, a Opelov skorašnji mali dizelaš istog obujma raspolagat će sa 136 KS) koji relativan nedostatak snage (barem u odnosu na konkurenciju) nadoknađuje respektabilnom uglađenošću te ugodno preciznim i brzim šesterobrzinskim ručnim mjenjačem.

Ubrzanja su više solidna nego sportska, no adekvatna i za zahtjevnija međuubrzanja. Potrošnja od oko 6 l/100 km je dobra, ali viša od nekih obujmom manjih, a snažnijih dizelaša. Vozači koji od Aurisa Sport očekuju imalo sportskog karaktera neće biti impresionirani prosječnim voznim osobinama. Stoga je najbolje prihvatiti stil vožnje koji ovoj Toyoti najviše odgovara – lagodan, opušten i neopterećen nazivom opreme, jer tada se ona pokazuje u najboljem svjetlu. Na sreću, veliki naplatci s relativno niskoprofilnim gumama pritom nisu narušili inače dobru razinu udobnosti koja Auris čini jednako ugodnim u gradu i na otvorenoj cesti.

Tehnički podaci – Toyota Auris 2,0 D-4D
* Četiri cilindra, turbodizelski redni
* Obujam 1998 cm3
* Snaga 91 kW (124 KS) pri 3600 o/min
* Najveći okretni moment 310 Nm od 1600 do 2400 o/min
* Pogon na prednjim kotačima
* Šest stupnjeva prijenosa, ručni
* Spremnik goriva 50 l
* D/Š/V 4275/1760/1460 mm
* Ubrzanje 0 – 100 km/h 10,0 s
* Najveća brzina 200 km/h
* Potrošnja 4,3 l/100 km
* CO2 112 g/km
Cijena 164.475 kuna

Sviđa nam se
Uglađen dizelaš. Ne puca od snage, ali je ugodno tih i uparen s vrlo dobrim ručnim mjenjačem

Ne sviđa nam se
Nedomišljat interijer. Vozačko okružje je nemaštovito, a sami instrumenti djeluju kao da su dizajnirani 90-ih godina

Iznenađuje
Sportska sjedala. Vrlo dobro podupiru u zavojima, a istodobno su udobna te ne umaraju ni nakon duljih vožnji

Ocjena: ***

Auto Bild

Auto Bild

Auto Bild svjetski je magazin broj 1 koji promovira ljubav prema automobilima, ujedno rješavajući i svakodnevne probleme vlasnika i vozača. Uspjeh Auto Bilda temelji se na jasnoj uredničkoj koncepciji i novinarskom stilu koje obilježavaju nezavisni stavovi, širok raspon tema, stručnost i snažna interakcija s čitateljima.

24.07.2013.