Toyota Auris 1,4 D-4D Style

Koliko god bio dobar automobil (a bio je uistinu dobar, poput svake Toyote), izvorni Auris ni po čemu nije bio izniman niti se kvalitetama koje posjedovao isticao među drugim modelima u klasi. U nekim pogledima konzervativniji i od kralja konzervativnosti, VW-a Golfa, Toyotin kompakt u svemu što je činio i nudio bio je dobar, ali pomalo i dosadan.

U Toyoti su toga očito bili svjesni prilikom osmišljavanja nove generacije te se odlučili na velike promjene. Potpunom zaokretu najbolji je svjedok radikalno izmijenjen vanjski dizajn koji nema veze s onime prijašnjeg modela – novi Auris ima dinamičniji, zašiljeniji prednji dio, napetije bočne linije i prepoznatljiviji stražnji kraj koji zajedno čine bitno zanimljiviju cjelinu.

Poveznica sa starim modelom nema ni u novooblikovanoj kabini – premda još uvijek nije među odvažnijim dizajnima te u nekim detaljima djeluje staromodno, vozačko okružje je ugodnije i izrađeno od na dodir kvalitetnijih materijala, a većinom funkcija upravlja se intuitivnim Toyota Touch dodirnim zaslonom (serijski od opreme Luna) smještenim na odgovorajuće visokom položaju. Bolji je i 40 mm niži položaj za upravljačem, a nova sjedala su osjetno udobnija i nešto bolje drže tijelo u zavojima. Putnicima na stražnjim sjedalima nudi se gotovo jednaka prostranost kao i prije (djelomično i zbog nepromijenjenog međuosovinskog razmaka od 2600 mm), a to znači više nego dovoljno mjesta za glave te nešto tjesnije za koljena, ponajprije za one više od 180 cm. Premda je neznatno manji od vodećih u klasi, prtljažnik od 360 litara respektabilnog je volumena.

Testirani primjerak bio je opremljen Style paketom koji od važnijih stavki sadrži automatski klima uređaj, multifunkcijski upravljač presvučen kožom, spomenuti Toyota Touch dodirni zaslon s radijom, Bluetoothom i brojnim drugim funkcijama, 16-inčne aluminijske naplatke itd.
Mali 1,4-litreni turbodizelski D-4D motor neznatno je dorađen između prelaska iz starog u novi model, a razvija istovjetnih 90 KS koje prenosi ugodno preciznim i kratkim šestobrzinskim ručnim mjenjačem. Iako je pod opterećenjem više zvukom prisutan nego glasan, početni dizelaš uglavnom je vrlo uglađen pri svim brzinama (na autocesti nižoj potrošnji i tišoj vožnji pomaže nešto duži šesti stupanj) te pristojnih 205 Nm pruža već od najnižih okretaja, omogućavajući lagodna ubrzanja u rasponu do 2500 o/min. Čak i bez start-stop sustava (trenutno dostupnog samo uz 2-litreni D-4D) Auris s malim dizelskim motorom postiže iznimno nizak gradski prosjek potrošnje od 4,9 l/100 km, što je vrlo impresivan rezultat.

Ugradnja bolje zvučne izolacije rezultirala je tišinom i uglađenošću u vožnji kojom novi Auris ne zaostaje za predvodnicima klase, dok nešto izmijenjeni ovjes glede udobnosti ostavlja nešto prostora za poboljšanja – po tom pitanju novi model spada u prosjek, ponajprije jer pri gradskim brzinama neka oštećenja glasno i grubo propušta u kabinu. S porastom brzine situacija postaje bolja, no iako na zavojitoj cesti Auris neće razočarati, neće ni oduševiti načinom na koji ih svladava – unatoč određenoj tvrdoći ovjesa, Toyoti ipak pristaje lagodniji, smireniji pristup vožnji.
Testirani Auris s početnim dizelašem i vrlo dobrim Style paketom stoji 148.005 kuna, no dostupan je već od 133.964 ako se odlučite za osnovnu opremu Active.

Tehnički podaci – Toyota Auris 1,4 D-4D
*Četiri cilindra, turbodizelski redni
* Obujam 1364 cm3
* Snaga 66 kW (90 KS) pri 3800 o/min
* Najveći okretni moment 205 Nm od 1800 do 2800 o/min
* Pogon na prednjim kotačima
* Šest stupnjeva prijenosa, ručni
* Spremnik goriva 50 l
* D/Š/V 4275/1760/1460 mm
* Ubrzanje 0 – 100 km/h 12,5 s
* Najveća brzina 180 km/h
* Potrošnja 3,8 l/100 km
* CO2 109 g/km
Cijena od 148.005 kuna

Sviđa nam se
Mali dizelaš. Dovoljno snažan, prilično uglađen i iznimno štedljiv

Ne sviđa nam se
Udobnost u pri nižim brzinama. Ovjes je u gradu tvrđi nego što bismo željeli

Iznenađuje
Nova sjedala. Bitno su udobnija od ionako dobrih sjedala iz prijašnjeg modela

Ocjena: četiri zvjezdice
Zaokret je uspio, barem djelomično. Novi Auris definitivno više nije automobilski ekvivalent pilule za spavanje – za novootkriveno uzbuđenje pobrinuo se dinamičniji dizajn, interesantniji i udobniji interijer te veća uglađenost u vožnji. Usto se najmanji dizelaš u ponudi čini kao najrazboritiji odabir, jer s njime je Auris istodobno adekvatno brz i iznimno štedljiv. Do još bolje ocjene dijeli ga samo udobniji ovjes.

Auto Bild

Auto Bild

Auto Bild svjetski je magazin broj 1 koji promovira ljubav prema automobilima, ujedno rješavajući i svakodnevne probleme vlasnika i vozača. Uspjeh Auto Bilda temelji se na jasnoj uredničkoj koncepciji i novinarskom stilu koje obilježavaju nezavisni stavovi, širok raspon tema, stručnost i snažna interakcija s čitateljima.

04.04.2013.