Test: Renault Clio 1.5 dCi Dynamique

Jedan od najznačajnijih noviteta koji se na europskim cestama pojavio protekle godine, Clio četvrte generacije otkriva zbog čega mu se smiješi tron najznačajnijeg automobilskog segmenta. Ekipa portala Autonet.hr testirala je 90 KS snažnu dieselsku izvedbu opremljenu najbogatijim paketom.

Nakon četiri generacije automobila koji je naslijedio legendarni R5, dobili smo priliku isprobati koliko je temeljito njegov proizvođač prenio gene uspjeha u vrhunski moderan model koji predstavlja jedno od ključnih imena u segmentu gradskih vozila.

Uz uvriježeno mišljenje da je upravo treća generacija bila najmanje uspješna u dugoj povijesti Clia (razlog je tome bila klimava europska ekonomija, a ne sam automobil), s novim je modelom Renault odlučio ponovno zauzeti mjesto koje mu i pripada. A, to je pozicija proizvođača jednog od najznačajnijih gradskih automobila ikada.

Clio četvrte generacije, kako nam nakon prvog testa izgleda, itekako ima sve adute neophodne da zauzme vodeće pozicije. Njegova okretnost, sigurnost, štedljivost i moderna oprema tek su neki od aduta s kojima je ovaj automobil sredinom listopada krenuo u osvajanje i našeg tržišta.

U ponudi domaćeg zastupnika, Clio se nudi uz tri paketa opreme (Authentique, Expression i Dynamique) te po dva benzinska i diesel motora. I dok cijene kreću od 91.900 Kn, za automobil poput testiranog potrebno je izdvojiti 133.660 Kn, odn. 17.705 Eur do registracije.

Dizajn, ergonomija, unutrašnjost
Naglasak na moderne dizajnerske trendove itekako se osjeća u izgledu nove generacije Clia. Prema Renaultu, rezultat je to dizajnerskog jezika koji se promovira upravo na ovom modelu, a mi smo mišljenja da predstavlja možda i najbolji omjer modernog, bogatog detaljima, no istovremeno dovoljno uglađenog da se dopadne najširoj publici.

Zanimljiv detalj vanjštine predstavlja "skrivena" ručica koja se nalazi u okviru stražnjih vratiju, a testirana izvedba s paketom opreme Dynamique bila je dodatno atraktivna zahvaljujući crvenim umecima na karoseriji i 16-colnim lijevanim naplacima.

U svojoj unutrašnjosti Clio četvrte generacije nudi zadovoljavajući prostranost, dakako, uzmemo li u obzir kako se ipak radi o modelu iz B segmenta. Zamjerku bi smo mogli uputiti tek previše unatrag postavljenoj ručici parkirne kočnice te prevelikom obruču upravljača. No, ukupno uzevši ergonomija je dobra. Preglednost je solidna, a prtljažnik zaprima vrlo upotrebljivih 300 dm3, što je potpunim preklapanjem naslona stražnje klupe moguće povećati na 1146 dm3.

Komentar opreme
Kao najviši paket opreme, Dynamique u novom Cliu nudi doista mnogo. Od atraktivnijih detalja svakako treba izdvojiti infotainment sustav Media NAV, dostupan serijski već od drugog paketa opreme. Za razliku od drugih sličnih sustava, ovom smo prilikom bili oduševljeni jednostavnošću rukovanja i činjenicom da je zahvaljujući ekranu osjetljivom na dodir sa središnje konzole uklonjen cijeli niz prekidača.

Prema pitanju sigurnosne opreme, iz nove generacije Clia u potpunosti su izbačene zračne zavjese. Kako tvrde u Renaultu, razlog je prvenstveno cijena, ali i činjenica da se u automobilima ionako u većini slučajeva voze jedna do dvije osobe. Jednako tako, činjenica jest da je novi Clio na Euro NCAP testu osvojio ukupno 5 zvjezdica, a osvojio je i svih 8 raspoloživih bodova u testu bočnog sudara, zahvaljujući novoj konstrukciji zračnih jastuka za zaštitu prsnog koša i glave.

Ipak, postavlja se pitanje zbog čega je francuski proizvođač odlučio ne ponuditi bočnu zaštitu putnicima na stražnjoj klupi, koliko god da se tamo rijetko vozili. Konačno, pohvalna su dva Isofix priključka otraga i posebno praktični, onaj na sjedalu suvozača.

Motor i prijenos
Pod oznakom Energy dCi 90, testirani je Clio pokretao poznati 1,5-litreni dieselski motor koji se već generacijama ugrađuje u razne modele ove grupacije. U testiranoj, novoj, izvedbi taj Common Rail s 8 ventila i jednim bregastim vratilom u glavi razvija 90 KS pri 4000 o/min te 220 Nm pri 1750 o/min.

Vjerojatno se, kao i mi, pitate kako je moguće da grupacija Renault-Nissan u svojoj ponudi ima dva dieselska motora sličnog obujma (1.5 i 1.6) i zbog čega je ta razlika, uopće napravljena. Dakako, njihov također relativno novi dCi motor Energy 130 snažan 131 KS pri 4000 o/min (320 Nm pri 1750) itekako bi malenom Cliu podario sportski duh koji, ruku na srce, s 90 KS nekako "spava". No, izgleda nam da je Renault procijenio kako bi ovaj automobil bio (još) skuplji s motorom Energy 130.

Uz to, nemojmo zaboraviti da se mali automobili poput Clia ne nose baš najbolje s mnogo okretnog momenta, a čak 100 Nm više od ovoga čime je raspolagao testirani Clio 1.5 dCi zasigurno bi bilo previše. S druge strane, iako ne nudi odveć impresivne performanse (izmjerili smo najvećih 177 km/h te 12,3 s potrebnih od 0 do 100 km/h), ovaj je pogon solidan odabir za maleni Clio, kako u svjetlu činjenice da ćete s njime ionako većinu vremena provesti u gradu, tako i u pogledu potrošnje.

Clio 1.5 dCi Dynamique serijski dolazi sa sustavom Start & Stop te ECO načinom vožnje. Ovaj potonji, u stvari, utječe na radne parametre motora i dok vožnju čini nešto manje dinamičnom, zaslužan je za nekih 0,5 l/100 km nižu potrošnju. Sustav Start & Stop prema našem bi iskustvu tu trebao oduzeti još barem pola litre, no s obzirom da je automobil testiran pri temperaturama ispod nule, rijetko kada se uključivao.

Pogonsko prijenosni sklop, uz vrlo solidan motor za jedan gradski automobil, ipak nije zaslužio našu najvišu ocjenu i to prvenstveno zbog mjenjača koji se baš i ne odlikuje preciznošću ili umjerenom dužinom hodova ručice. Doduše, sve navedeneo potkrijepljeno je (marketinški) dobro odmjerenim prijenosnim omjerima koji ostavljaju dovoljno performansi da stavimo po strani veće kritike, a istovremeno jamče potrošnju koju nitko neće moći kritizirati. Kao i uvijek, usklađivanje tehnike ovisi o pronalaženju najpovoljnijeg kompromisa.

Za upravljačem
Clio ima dugu povijest dobrog handlinga te nas niti najnovija generacija nije razočarala prema pitanju okretnosti i ponašanja u vožnji. Uz očekivanu shemu podvozja koja uključuje prednji McPherson i stražnju polukrutu torzijsku osovinu, tipično rješenje za jedan mali gradski automobil, iznenađenja nije bilo.

Bilo da se radi o gradskoj ili bržoj vožnji otvorenom cestom, Clio 1.5 dCi jamči udobnost i ne odveć "dramatične" prelaske preko neravnina. S druge strane, iskoristimo li 90 KS i 220 Nm u potpunosti, ovo će jednostavno podvozje doći do svojih granica, no onih koje su lako predvidive i jednako tako lako "ukrotive". Takav dobroćudni karakter ovjesa jedan je oblik zaloga sigurnosti, no s druge strane jamči i ponešto zabave na otvorenoj cesti, dakako, onoliko koliko nam Energy dCi 90 može pružiti.

U maniri posvemašnje štedljivosti, stražnji su kotači testiranog automobila opremljeni bubanj kočnicama. No, kako je riječ o gradskom mališanu s dieselskim motorom kod kojeg je ionako većina mase na prednjoj osovini, ventilirani diskovi sprijeda učinkovito preuzimaju većinu posla oko zaustavljanja. Dakako, tu su i neizostavni ABS, TCS i ESP, uz napomenu da bi nam bilo posebno drago kada bi nam netko objasnio kako se zadnjenavedeni sustav isključuje (ako je to uopće moguće :-))

I konačno, kada govorimo o podvozju i pridruženim sklopovima, recimo i to da je upravljač (električni progresivni servoojačivač) ipak malo "premekan" za naš ukus. Očekivani nedostatak povratnih informacija poznata je boljka električnog servoojačivača, no nešto više otpora okretanju svakako ne bi bilo na odmet. Uostalom, Renault bi se mogao poslužiti fiatovim primjerom i postaviti nekakav City način rada, ako im je već toliko bitno da nježne ruke njihovih vozačica ne pate odveć u gradu.

I na kraju...
Kada putujete desetljećima utabanom stazom, gotovo je nezamislivo da se možete izgubiti. Upravo tako, Renault je s novom, četvrtom generacijom Clia samo nastavio dobro uhodanim putevima i u tome ništa nije ostalo prepušteno slučaju. U izvedbi kakvu smo testirali, imali smo prilike uživati u zadovoljavajuće solidnoj motorizaciji, štedljivosti te doista bogatom paketu opreme.

Istina jest da se taj komplet nudi za iznos koji bi možda i mogao biti skromniji, no pred nama je trenutno najkompletniji automobil u svom segmentu. U to, nakon tjedan dana druženja s Cliom 1.5 dCi Dynamique, nema nikakve sumnje.

autonet.hr

autonet.hr

Autonet.hr je prvi automobiliski web-magazin pokrenut u Hrvatskoj. Brojnost čitateljske publike, brzina donošenja informacija i obujam objavljenih sadržaja naši su glavni aduti. Uz to, AUTONET neprekidno proširuje svoju ponudu obogaćivanjem sadržaja i proširivanjem tema koje donosi.

04.01.2013.