Test - Opel Astra 1,7 DTS

Ona se drži zlatne sredine. Tu je najbolje, što potvrđuju i brojke prodanosti

Da je đak bila bi onaj koji se nikad ne javlja prvi, a kada na njega dođe red znat će za trojku. Ni više ni manje, ali prilično solidnu trojku. Astra nikada nije bila automobil koji je fascinirao, do ovog modela. Opelovi inženjeri nikada nisu radili revolucionarne ovjese, najviše zato što su ih radili po profilu kupaca, ljudi kojima su performanse sasvim sekundarna stvar u životu, ali se žele udobno i sigurno prevesti u solidnom automobilu.


Završna obrada unutrašnjosti je odlična, ergonomija zaslužuje svaku pohvalu i tu prolazi prilično iznad prosjeka. Doduše nikada nisam razumio zašto u Opelu komande za radio na volanu moraju biti s desne strane, desetak centimetara od samog uređaja na središnjoj konzoli. Ručna kočnica smještena je malo nezgodno, ali i dalje je bolje mehanička. Za stupidnu električnu ručnu kočnicu uzeti će vam dodatnih 1535 kuna. To vam ne treba.


Ovjes je potpuno poseban. Ima prilično velik hod i razumno je mekan, pa uz još 225/50 gume koje možemo slobodno nazvati balonima, Astra upija neravnine bolje nego rijetko koji SUV. Samim time pretjerano je za očekivati da ćete preko upravljača dobiti ikakvu informaciju što se odvija na kontaktu gume i podloge. Bilo kakav žustriji tempo uzrokovati će dosadno i sigurno podupravljanje.

Motor bi mogao biti živahniji na niskim okretajima. Kod kretanja mu treba vremena da se zavrti dovoljno da se ne ugasi na startu, ali kad se vine iznad 1500 okretaja, nudi sasvim solidna ubrzanja. Vozite li ga iole pažljivije, proći ćete s manje od pet litara potrošnje na 100 km, djelomice zahvaljujući stop&start sustavu.

Kod Astre je sve solidno, ništa odlično, ali ništa ni nedovoljno dobro. Zlatna sredina za prosječnog kupca.

Tehnički podaci
Četiri cilindra, turbodizelski*
Obujam 1686 cm3 *
Snaga 96 kW (130 KS) pri 4000 o/min *
Najveći okretni moment 300 Nm pri 2000 o/min *
Pogon na prednje kotače *
Šest stupnjeva prijenosa, ručni *
Spremnik goriva 56 l *
D/Š/V 4419/1814/1510 mm *
Ubrzanje 0-100 km/h 11,2 s *
Najveća brzina 201 km/h *
Potrošnja 4,5 l/100 km *
CO299 g/km
Cijena: 158.600 kuna


Sviđa nam se
Udobnost. Zaboraviti ćete na ležeće policajce

Ne sviđa nam se
Upravljač. Potpuno beživotan

Iznenađenje
Ergonomija. Odličan položaj sjedenja


Zaključak
Uz ergonomiju najviše me iznenadio Astrin ovjes koji bez ikakve muke upija neravnine na cesti. Doduše kad od njega zatražite išta više, predaje se u startu. Astra vas neće naučiti sportskoj vožnji ali će vas sasvim solidno odvesti od točke A do točke B i to upravo u ovakvom izdanju. Doduše, nadoplatite za USB priključak, zaista se isplati.

Miroslav Zrnčević

Ocjena:
*** (3 od 5)

Auto Bild

Auto Bild

Auto Bild svjetski je magazin broj 1 koji promovira ljubav prema automobilima, ujedno rješavajući i svakodnevne probleme vlasnika i vozača. Uspjeh Auto Bilda temelji se na jasnoj uredničkoj koncepciji i novinarskom stilu koje obilježavaju nezavisni stavovi, širok raspon tema, stručnost i snažna interakcija s čitateljima.

29.11.2012.