TEST: Ford Focus ST (2007.)

Na testu rabljenog nismo imali standardnu verziju Ford Focusa druge generacije, pogonjenu 1.6-litrenim benzincem ili nekim od dizelaša, nego pravu top-gun poslasticu

Nakon megauspješne prve generacije Ford Focusa, koji je godinama bio najprodavaniji automobil na svijetu, a na tržište je stigao 1998. godine, 2005. stigao je drugi. Premda smirenijeg, neki će reći i dosadnijeg dizajna, glavne vrline je zadržao pa je i dalje nudio kvalitetu u rangu najboljih. Mnogi mehaničari smatraju ga kvalitetnijim od Volkswagen Golfa, koji se na našim prostorima smatra neprikosnovenim.
Za razliku od prve generacije u kojoj je Ford Focus ST zapravo bio samo blago ušminkan te pogonjen prilično neuvjerljivim 2-litrenim atmosferskim benzincem sa 170 KS, Ford Focus ST druge generacije pod haubom je donosio T5 motor iz Volva. Turbobenzinski 2.5-litreni 5-cilindraš itekako ima špirita. Zapravo, potrebna je solidna količina hrabrosti, ali i ludosti ugraditi takav motor u civilnu verziju, pustiti svu raspoloživu snagu na prednje kotače te pustiti vlasnike da se dobro zabavljaju.
Grgleni zvuk rednog 5-cilindraša privlači pažnju na svakom koraku, a kombinacija s izvrsnim 6-stupanjskim ručnim mjenjačem, dobro proračunatih prijenosa, samo naglašava vozački užitak. Koliko kod je na granici mogao biti ekstreman, toliko je u svakodnevnoj vožnji bio iznenađujuće kultiviran. Najveća snaga od 225 KS pri 6000/min jamstvo je dobre zabave, ali okretni moment od 320 Nm u punom iznosu raspoloživ je već pri dizelski niskih 1600/min. Dakle, za lagodnu vožnju posezanje za mjenjačem gotov je u potpunosti nepotrebno, jer snage u svim režimima ima i više nego dovoljno.


Kompletan test pročitajte na autoPRESS.hr

22.10.2018.