Test: Audi A3 1.4 TFSI Ambition

Za razliku od prethodnika, nije došao tako bučno i važno. Ali ne kani ostati pritajen...

Možda smo malo previše očekivali od novog A3. Ili smo jednostavno zaboravili da nove generacije dizajnera nemaju odvažnost ili su jednostavno lijeni. Na prvi pogled fali mu ono "nešto". Ono što će vam bez greške reći u koju god generaciju modela da gledate – to je: Golf, Clio, Punto...

Dizajn
Od deset ljudi osam nas je pitalo "Je li to novi A1?". Prije par godina to je bio automobil koji je djelovao napuhano, snažno, agresivno. Bio je izgledom klasu iznad Golfa. Djelovao je velik, mišićav... I onda ga ubiju s "dizajnerskim jezikom branda". Velika maska sprijeda i LED svjetla u kombinaciji s oštrom linijom na boku možda u svijetu onih koji se u dizajn razumiju, izgleda mišićavo i "macho". Nama sad izgleda nekako bezlično i unisex. Odlično ako želite prodati automobil, jer će se uklopiti u želje svih, ne baš super ako ste kupac koji želi automobil koji ga definira.

Unutrašnjost
A3 je narastao u odnosu na prijašnju generaciju i mjesta u unutrašnjosti ima nešto više. Što se tiče središnje konzole i instrumentne ploče, stvari nikada nisu bile bolje. Otvori ventilacije podsjećaju na Audi TT, a osvjetljenje instrumenata, prekidača klime i MMI displej kao da su preuzeti iz A6 ili A8. Doduše, teško da bi na prvi pogled primijetili razliku u izgledu unutrašnjosti između navedenih modela i A3. Je li to pozitivno ili negativno? Teško da može biti loše. Ovakav nivo završne obrade i opreme u ovoj klasi teško je dostižan. Sportska prednja sjedala u Ambition opremi dolaze u standardu, a isplati se nadoplatiti za MMI sustav, iako je poprilično kompliciran za rukovanje i traži prilagodbu. Nismo pobornici da se uz tako napredan sustav moraju kupovati dodatni kabeli da biste se koristili USB prijenosnim medijem za muziku ili kupovali poseban kabel za iPhone, iPad i slično. Također, CD player nalazi se u pretincu za rukavice do kojeg ćete se morati pristojno protegnuti.

Audi-A3-1.4-TFSI-Ambition

U vožnji
Motor 1,4 TFSI se već iskazao kao biser u VAG grupaciji. Turbobenzinac male zapremine velikih pluća. Uz dobro pogođeni mjenjač prilično je elastičan. Trenutno dolazi u varijanti s ručnim šest brzinskim i S tronic mjenjačem sa sedam stupnjeva prijenosa. Akcija se događa između 1500 i 5000 okretaja iznad kojih ostaje bez daha, ali neće vas ni tjerati da ga pretjerano vrtite. Start-Stop sustav ne oduševljava, ali i ne smeta. Ovjes savršeno odrađuje posao do trenutka kada zatražite brži tempo i iole zahtjevniju vožnju. Usporen je i djeluje kao da je automobil sam sebi pretežak. Podešen je za pristojnu i udobnu vožnju, tako da na zabavu možete zaboraviti.

Karoserija je 80 kg lakša u odnosu na prijašnju generaciju što će se vjerojatno najviše osjetiti na nadolazećem S modelu. Ovdje je volan prilično neutralan i "šutljiv". Odlično obavlja funkciju skretanja, ali nećete dobiti dojam što se događa ispod prednjih kotača, bez obzira na dimenziju guma koju odaberete. Niži profil i veći promjer naplatka samo nagrde udobnost.

Cijena/financije
Cijena osnovnog modela A3Ambition s 1,4 TFSI motorom je 193.260 kn. Isplati li se dati gotovo 50.000 kuna na dodatnu opremu? Da, definitivno. Za početak, Audi nećete kupovati u osnovnoj opremi. Ruku na srce, sličan automobil možete dobiti pod VW-vom ili Seatovom značkom. Ako se već odlučite na A3 odriješite kesu. Za 7000 kuna dobiti ćete nešto sitniša nazad, ali i ksenon plus svjetla koja su apsolutno "must have" u ovom automobilu, odlična su.Kao i MMI Radio Plus koji košta 3058 kuna (zatražite USB kabel). Bez sportskih sjedala i sportskog upravljača ne odlazite iz salona.

Revolucionaran? Zasigurno ne. Dostojni nasljednik? Definitivno. Možda, kad se malo priviknemo na dizajn i prebolimo starog mišićavka, i nama postane privlačan.

Tehnički podaci
* Četiri cilindra, turbobenzinski
* Obujam 1395cm3
* Snaga 90 kW (122 KS) pri 5000 o/min
* Najveći okretni moment 200 Nm pri 1500 o/min
* Pogon na prednje kotače
* Šest stupnjeva prijenosa, ručni
* Spremnik goriva 50 l
* D/Š/V 4237/1777/1421 mm
* Ubrzanje 0-100 km/h 9,3 s
* Najveća brzina 203 km/h
* Potrošnja 5,2 l/100 km
* CO2120 g/km

Cijena:  241.145 kuna

Sviđa nam se
Kvaliteta izrade, bogata unutrašnjost

Ne sviđa nam se
Identitet. Više ne izgleda kao A3

Iznenađenje
Svjetla. Xenon plus na ovom automobilu su "must have"

Zaključak
Držati će vas tek nešto brže od ostatka prometa, sigurne i opuštene s onim "poslovnim" osjećajem u trbuhu. Odličan automobil, ali ne i vozački stroj. Nije zabavan, ali je i dalje onaj strogi, službeni Audi, koji djeluje kao da je od stijene odvaljen. 1,4 TFSI sasvim je dovoljan, ali ne uzimajte ga u osnovnoj opremi. To je kao da kupujete Porsche dizel, može proći, ali jednostavno to nije to. Konačna ocjena: **** (4 od 5)

Miroslav Zrnčević (AutoBild)

Auto Bild

Auto Bild

Auto Bild svjetski je magazin broj 1 koji promovira ljubav prema automobilima, ujedno rješavajući i svakodnevne probleme vlasnika i vozača. Uspjeh Auto Bilda temelji se na jasnoj uredničkoj koncepciji i novinarskom stilu koje obilježavaju nezavisni stavovi, širok raspon tema, stručnost i snažna interakcija s čitateljima.

Oznake:

15.12.2012.