Seat Leon 1,2 TSI Style Start&Stop

Tko ne riskira, ne profitira, kaže prastara poslovica. Takvim pristupom nastajali su brojni zanimljivi automobili, no katkad je ipak promišljenije put ka uspjehu potražiti nekim uobičajenim, dobro utabanim putevima. Malo tko je toga svjesniji od Seata – debakl s drugom generacijom Toleda naučio je španjolsku tvrtku da se drži onoga što zna najbolje. Poput obiteljskih kompakata. Leon je bio hit u svakoj od dosadašnje dvije generacije, a sudeći prema specifikacijama novog modela, treća bi mogla postati dosad najuspješnijom.

Jedan od glavnih, doduše nevidljivih, razloga za optimizam u posljednje je vrijeme često spominjana MQB platforma, koju koriste i novi Audi A3 te na hrvatsko tržište netom pristigli VW Golf – premium modeli s kojima novi Seat dijeli čak 55 posto komponenti. Osim tehnologijom, Leon privlači oštrijim, zategnutijim i upadljivijim izgledom, premda iz nekih kuteva djeluje jednako konzervativno kao i mehanička braća iz Ingolstadta i Wolfsburga.

Tko god je imao priliku sjesti u novi Golf, neće primijetiti puno razlika u Leonovoj kabini. Dizajn je načelno istovjetan – dijele ih, primjerice, tek instrumenti, upravljač i ručica mjenjača. Bitan napredak očituje se po vozaču orijentiranom kokpitu koji, u slučaju testiranog primjerka s odličnim Style paketom opreme, na vrhu središnje konzole sadrži 5-inčni zaslon osjetljiv na dodir kojim se upravlja putnim računalom, Bluetoothom, radiom i drugim funkcijama. Od važnije opreme Style paket sadrži 16-inčne aluminijske naplatke, dvozonsku automatsku klimu, električno pokretanje svih prozora, putno računalo, multimedijski sustav s 5-inčnim dodirnim zaslonom, tempomat...

Ponuda prostora bolja je od prosjeka klase, pa će se straga ugodno i udobno smjestiti i viši putnici, s dovoljno preostalog prostora iznad glava i ispred koljena. Vozač i suvozač jednako ugodno sjede u udobnim sjedalima koja bi, doduše, mogla imati više bočnog oslonca. Među većima u klasi jest i prtljažnik osnovnog volumena 380 litara.

Testirani Leon pokretao je motor kojeg smo u posljednjih nekoliko mjeseci imali prilike isprobati u raznim automobila VW grupe, a koji posebno dobro pristaje kompaktima poput ovog. Naizgled skroman 1,2-litreni benzinac uz turbo punjač razvija respektabilnih, ali ne osobito dojmljivih 105 KS. Ono što impresionira jest okretni moment i raspon u kojem ga motor stavlja na raspolaganje - 175 Nm od samo 1400 pa sve do 4000 o/min. To znači nevjerojatno lagodna ubrzanja koja u spoju s iznimno preciznom i laganom ručicom šestobrzinskog mjenjača vožnju čine vrlo ugodnom – pri gradskim brzinama bez problema se možete voziti i u šestom stupnju prijenosa te u rasponu od 1000 do 2000 o/min.

Stisnete li gas odlučnije, TSI će Leon uvjerljivo ubrzati, no jednako linearno kao i pri najnižim okretajima, odnosno bez dodatnog potiska pri višima, kao što je karakteristično atmosferskim benzincima.

Leon pokretan ovom inačicom TSI motora (postoji i verzija sa 86 KS) više je nego dovoljno brz - performansama koje nudi u svakodnevnoj vožnji, kao i elastičnošću, uglađenošću i skromnom potrošnjom (6,5 l/100 km žustre kombinacije grada, otvorene i autoceste), impresionira do te mjere da u pitanje dovodi potrebu za snažnijim motorom.

Duži međuosovinski razmak, 90 kg manja masa, i novonamješten ovjes s polukrutom osovinom straga (multilink dobivaju verzije snažnije od 150 KS) čine odraslije i ozbiljnije iskustvo u vožnji od dosadašnjeg – Leon je još uvijek načelno tvrdo podešen, ali s neravninama se nosi puno bolje i tiše te zavoje svladava s manje naginjanja, više prianjanja i boljim osjećajem koliko ste blizu granicama. No, ne zahvaljujući servoupravljaču koji vozačevim rukama slabo komunicira povratne informacije.
Novi Leon pokretan TSI motorom sa 105 i opremljen Style paketom stoji 143.868 kuna, a izvedba s početnim Reference paketom može se dobiti za 124.123 kune. 

Tehnički podaci – Seat Leon 1,2 TSI
* Četiri cilindra, turbobenzinski redni
* Obujam 1197 cm3
* Snaga 77 kW (105 KS) pri 5000 o/min
* Najveći okretni moment 175 Nm od 1400 do 4000 o/min
* Pogon na prednjim kotačima
* Šest stupnjeva prijenosa, ručni
* Spremnik goriva 50 l
* D/Š/V 4263/1816/1459 mm
* Ubrzanje 0 – 100 km/h 10,0 s
* Najveća brzina 191 km/h
* Potrošnja 4,9 l/100 km
* CO2 114 g/km
Cijena od 143.868 kuna

Sviđa nam se
Lakoća vožnje. Uglađen i elastičan motor, lagani servoupravljač i precizan mjenjač vožnju čine vrlo ugodnom i opuštajućom

Ne sviđa nam se
Slabo podupiruća sjedala. Vrlo su udobna, ali nedovoljno drže tijelo u zavojima

Iznenađuje
TSI motor. Snažan, elastičan, uglađen i štedljiv – nameće se kao najkompletniji motor u ponudi

Ocjena: četiri zvjezdice
Seat s novim Leonom nije riskirao i zbog toga će gotovo sigurno profitirati. Koristi ima već sada od nove platforme – nudi puno prostora za putnike i velik prtljažnik, udobnu i adekvatno zabavnu vožnju te mali, ali potentan turbomotor koji je istodobno dovoljno snažan za respektabilne performanse, iznimno uglađen te razumno štedljiv.

Auto Bild

Auto Bild

Auto Bild svjetski je magazin broj 1 koji promovira ljubav prema automobilima, ujedno rješavajući i svakodnevne probleme vlasnika i vozača. Uspjeh Auto Bilda temelji se na jasnoj uredničkoj koncepciji i novinarskom stilu koje obilježavaju nezavisni stavovi, širok raspon tema, stručnost i snažna interakcija s čitateljima.

Oznake:

26.04.2013.