Renault Fluence Dynamique 130

Nedavno je u prodaju krenuo obnovljeni Fluence, osim ljepše vanjštine dobio je prijeko potreban snažniji dizel

Renault u svojoj tvornici u Turskoj već godinama radi modele s „nakalemljenim“ prtljažnikom, prvo je bila „prekrasna“ Thalia, zatim Mégane II sedan i nakon njih Fluence. Upravo do ovog posljednjeg uspjeh takvih automobila na zahtjevnijim tržištima poput europskog i nije bio prevelik, prije svega jer ti automobili nisu izgledali dobro. S Fluenceom se puno toga promijenilo, dobro pogođen dizajn osigurao je dobru prodaju i u Europi, a ne isključivo na tržištima Turske, Rusije, Rumunjske i Srednjeg Istoka. Dimenzijama, ali i bogatom opremom Fluence se smjestio između kompaktnih vozila i srednje klase. Odnedavno se nudi s novim izgledom, još bogatijom opremljenošću i više motora. Bez obzira na potpuno promijenjen prednji kraj, najveća je novost uvođenje 1.6 dizela sa 130 KS koji dolazi s najbogatijim paketom Dynamique. Kao i do sada, ostatak ponude čine dizel 1.5 s 90 ili 110 KS te benzinac 1.6 s 110 KS.

Upravo je spomenuti dizel transformirao Fluence u jako sposobnu i brzu putnu limuzinu. Ubrzao je Fluencea do 100 km/h za manje od 10 sekundi te mu dao maksimalnu brzinu od 200 km/h ne kompromitirajući ekonomičnost s potrošnjom od 6,5 litara. U sposobnosti ovog motora već smo se uvjerili u nekim drugim Nissanovim i Renaultovim modelima. Osim 320 Nm koji nude odlična međuubrzanja, krasi ga uglađen rad i linearno razvijanje snage. Zbog odličnog spoja motora i mjenjača Fluencea je jako lagano i ugodno voziti. Ovjes je prilično mekano podešen, mekše nego recimo na Méganeu, zbog čega gubi na dinamičnosti, ali se zato bolje snalazi s lošim cestama i velikim neravninama.

S redizajnom su stigle i neke novotarije u unutrašnjosti poput Renaultova multimedijskog sustava R-link. Već ionako od prvog paketa bogata opremljenost u najbogatijem gotovo ne ostavlja opcije za doplatu. Sve je tu, dvozonski klima-uređaj, električna ručna kočnica, kartica slobodne ruke, ESP itd. S novim, agresivnijim dizajnom Renault je puno ljepše upakirao već ionako opremljenu i prostranu limuzinu te je učinio mnogo poželjnijom.

Sviđa nam se
Motor. Nudi odlične performanse s malom potrošnjom bez obzira na tempo vožnje

Ne sviđa nam se
Automatski mjenjač. Renault ne nudi EDC mjenjač s dvjema spojkama s ovim motorom.

Iznenađuje
Prostranost. Veliki međuosovinski razmak nudi više prostora u unutrašnjosti od Méganea

Ocjena: tri i pol zvjezdice
Već je u starome paketu Fluence bio razumna kupnja, udoban, opremljen i prostran. Sada je dobio atraktivniji izgled, još bolju opremljenost, ali i snažan dizel. Sa svime nabrojenim postaje jako dobra alternativa onima koji žele veći auto od kompakta, ali ne žele zagaziti u srednju klasu

Tehnički podaci
* Četiri cilindra, turbodizelski redni
* Obujam 1598 cm3
* Snaga 96 kW (130 KS) pri 4000 o/min
* Najveći okretni moment 320 Nm od 1750 o/min
* Pogon na prednjim kotačima
* Šest stupnjeva prijenosa
* Spremnik goriva 60 l
* D/Š/V 4618/1809/1479 mm
* Ubrzanje 0 – 100 km/h 9,8 s
* Najveća brzina 200 km/h
* Potrošnja 6,2 l/100 km
* CO2 119 g/km
Cijena 152.900 kuna

Zoran Škvorc

Auto Bild

Auto Bild

Auto Bild svjetski je magazin broj 1 koji promovira ljubav prema automobilima, ujedno rješavajući i svakodnevne probleme vlasnika i vozača. Uspjeh Auto Bilda temelji se na jasnoj uredničkoj koncepciji i novinarskom stilu koje obilježavaju nezavisni stavovi, širok raspon tema, stručnost i snažna interakcija s čitateljima.

24.04.2013.