Fiat 500L - praktikant s odličnim ocjenama

Fiatu 500L uz veličinu, iskoristiv prostor i zanimljiv izgled, falio je još samo snažni dizelaš. Dizelaš je stigao, snaga je izostala

Ne znam zašto se svi hvataju Jugonostalgije i gledaju 500L kao automobil koji uvijek donese dah prošlosti, pa se kroz njegovu prizmu prisjećaju Stojadina i Jugića. Nedavno smo vam donijeli priču iz Fiatove tvornice u Kragujevcu koja s bivšom tvornicom nekadašnjih "domaćih" poluproizvoda na četiri kotača ima zajedničko tek lokaciju. Fiat je još nedavno proizvodio automobile s plastikom u unutrašnjosti na koju ste se mogli porezati, a zvuk zatvaranja vrata nije se puno razlikovao od onoga na starom TAM-ovom kamionu. To je ujedno bio i dio šarma Talijana. Međutim današnja kvaliteta završne obrade i solidnost automobila za nekoliko su koraka naprijed. Ta filozofija vrijedi i za automobile proizvedene u Kragujevcu, odnosno za Fiat 500L.

Testni Fiat 500L bliže je njemačkoj autoindustriji po osjećaju solidnosti i kvalitete. Izgled je stvar ukusa, nekome će se svidjeti, nekome ne, ali nakon par dana provedenih za njegovim upravljačem, zarađuje bodove za mistera simpatičnosti, prvenstveno zbog svoje iskoristivosti i funkcionalnosti. Vrata prtljažnika su dovoljno velika i široka za lak utovar prtljage. Mjesta za putnike ima sasvim dovoljno, a sjedala su spartanska ali udobna.

Ipak, najbitniji novitet ovdje je 1,3 litreni MultiJet dizelaš koji je toliko falio u 500L paleti. Benzinski motor na ovoliki automobil jednostavno nema pretjeranog smisla. Čak je i TwinAir, koji se pokazao odličnim po brojnim osobinama, premalen ukoliko s 500L putujete na iole duža putovanja. Željno smo iščekivali dizelaša, a onda se razočarali. Ne toliko u motor koliko u njegove postavke.

U želji da sačuvaju niske brojke potrošnje i emisije CO2 inženjeri su postavke pedale gasa podesili eksponencijalno, što znači da automobil prvih tri četvrtine gasa djeluje slabašan i inertan. Tek kada papučica dotakne pod možete doživjeti puni potencijal motora, ali i njegovu žeđ. Za normalni ritam gradskog prometa sasvim je dovoljan, ali ako ste iole žustriji vozač frustrirati će vas nedovoljan odziv na papučicu gasa.

Osim toga, motor je miran, tih i prilično štedljiv kada vam se nikamo ne žuri i na sjedalima iza sebe imate vlastiti dječji vrtić, sa svim pripadajućim rekvizitima. U tim trenucima 500L briljira jer u njega zaista stane mnogo. Samo se nadamo da na more više preferirate ići magistralnim cestama, jer će za ritam autoceste ipak biti mrvu previše žedan.

Tehnički podaci
* Četverocilindarski, turbodizelski, sprijeda poprečno
* Obujam 1248 cm3
* Snaga 62 kW (85 KS) pri 3500 o/min
* Najveći okretni moment 200 Nm pri 1500 o/min
* Pogon na prednje kotače
* Ručni mjenjač s pet stupnjeva prijenosa
* Spremnik goriva 50 L
* D/Š/V 4147/1784/1658 mm
* Ubrzanje 0-100 km/h 14,9 s
* Najveća brzina 165 km/h
* Potrošnja 4,2 L/100 km
* CO2 110 g/km

Cijena: od 138.320 kn

Sviđa nam se
Solidan. Fiat 500L odaje dojam čvrstog i robusnog automobila, kao stvorenog za živahni dizelski motor

Ne sviđa nam se
Inertnost. Da bi bio živahan, motor morate stalno bosti u rebra, a tada je i potrošnja veća

Iznenađuje
Prostranost. Jedan od automobila bez fige u džepu. Iskoristiv, pristupačan i prostran, ne samo na papiru

Zaključak
Uzeti snažnog benzinca ili slabašnog dizelaša? S obzirom da MultiJet nudi 200 Nm a najsnažniji TwinAir benzinac samo 145, možda je ovo bolja opcija. Iako je razlika u startu 10.000 kuna i TwinAir se čini živahnijim na prvi dojam. Dizelski motor smo željno iščekivali, nije nas baš oduševio koliko smo mislili, ali nije ni loš. U borbi s 0,9 turbo benzincem odlučivale bi zaista sitnice ali bi vjerojatno prevagnuo dizelaš.

Ocjena: ****

Miro Zrnčević

Auto Bild

Auto Bild

Auto Bild svjetski je magazin broj 1 koji promovira ljubav prema automobilima, ujedno rješavajući i svakodnevne probleme vlasnika i vozača. Uspjeh Auto Bilda temelji se na jasnoj uredničkoj koncepciji i novinarskom stilu koje obilježavaju nezavisni stavovi, širok raspon tema, stručnost i snažna interakcija s čitateljima.

Oznake:

20.06.2013.