Astrinih pet sigurnosnih pomagala

Novi modeli iskustveno prerastaju sami sebe. Postaju veći, lakši, opremljeni suvremenijim motorima, u konačnici, dakako, i više koštaju. Ah da, usto su uglavnom učinkovitiji i snažniji. Ali ne i Opel. Tu mnogo toga ostaje po starom. Nova Astra nije ništa dulja, ništa lakša, a ni ne troši mnogo manje.U sredini životnog vijeka Astra dobiva mnoštvo novih sustava pomoći

Ipak, Astra je doživjela velike promjene. Unatoč krizi u kojoj se nalazi, Opel je za svoj najvažniji model pripremio sve u svemu pet sigurnosnih pomagala – vidi galeriju slika.
Najvažnije od svega, Astra je postala pametnija! Opel je svoje kompaktno vozilo usavršio u inteligentnog asistenta vožnje, upakiravši u njega dodatne poboljšane elektroničke sustave pomoći. I dobro da su to učinili, uzevši u obzir da u klasi kompaktnih vozila trenutačno još zaostaju za drugima.
Nasuprot tome, ponuda motora i dosad je bila velika. Otprije poznati dizelski i benzinski motori i dalje ostaju u ponudi; 1,4-litreni benzinski turbomotor dobio je dodatnu "overboost" funkciju kojom se okretni moment privremeno povećava s 200 na 220 Nm, a ujesen će se u ponudi naći i novi 2-litreni biturbodizel snage 195 KS i najvećeg okretnog momenta 400 Nm. Moćni CDTI tako bi trebao pomoći najsnažnijem Astrinom modelu OPC snage 280 KS i istog okretnog momenta (400 Nm).
No, vratimo se na pomoćnu elektroniku. Gdje se kriju svi ti novi bitovi i bajtovi? Ponajprije u sigurnosnoj opremi. Usavršena prednja kamera (u unutrašnjem retrovizoru) stiže s poboljšanim sustavom za prepoznavanje prometnih znakova, upozorenjem pri napuštanju prometnog traka i prikazom udaljenosti vozila ispred. Sustav radarskih senzora aktivira kočenje ako vozač prekasno reagira na zapreku na cesti. Usto, Opel prvi put Astru oprema i kamerom za kretanje unatrag, sustavom za nadzor mrtvog kuta te poboljšanim adaptivnim biksenonskim svjetlima.
Dosad sve pet. Astra je i vizualno ponešto poboljšana. Kromirane obrube sad imaju prednja svjetla svih modela, sprijeda je redizajnirana rešetka hladnjaka, a straga je odbojnik uočljivije oblikovan oko Opelova znaka.

 

Ocjena
Vizualno se nije promijenilo mnogo, a u ponudi motora gotovo ništa. Ali zato se sada Astra može kupiti s mnoštvom suvremenih sustava pomoći pa tako više ne zaostaje za drugima (primjerice VW-om).
Cijene obnovljene Astre kreću se od 115.634 do 211.706 kuna za petvratni hatchback, nadoplata za karavan Sports Tourer iznosi 6140, a za limuzinu 3775 kuna. GTC je dostupan u biturbodizelskoj izvedbi sa 195 KS za 221.154 kune, a turbobenzinski OPC sa 280 KS stoji 242.478 kuna.

 

Obitelj Astrinih modela: otvorena za nove izvedbe
Buduća Astra kabriolet (pojavit će se 2013.) uopće neće biti Astra. Barem ne imenom. Sljedeći Opelov otvoreni kompaktni model trebao bi djelomice zadržati serijska tehnološka rješenja, ali će se posve drukčije zvati i biti više pozicioniran. Umjesto tvrdog sklopivog krova kao kod prethodnika Astre TwinTop, novi model imat će platneni krov od višeslojnog materijala koji će posve nestajati u kutiji za krov (vidi slike).
Obitelji Astrinih modela nedvojbeno pripadaju prerađeni karavanski Sports Tourer i četverovratna limuzina. Kao i peterovratna izvedba, oba stižu s više sustava pomoći.

 

Poboljšana prednja kamera
Bolje prepoznavanje prometnih znakova, upozorenje u slučaju napuštanja prometnog traka, prikaz udaljenosti vozila ispred – uz 4583 kune nadoplate.

 

Novi motori
Biturbo dizel, 195 KS, 400 Nm
Prvi put 2.0-litreni CDTI ima dva turbopunjača
1,4-litreni motor s funkcijom "overboost", 140 KS, do 220 Nm
Pri pretjecanju daje 20 Nm više

 

Adaptivna svjetla
Poboljšana adaptivna svjetla s prilagodljivim svjetlosnim snopom koštaju dodatnih 8169 kuna

LED dnevna svjetla i s H4 umjesto dosadašnjih isključivo ksenonskih – već za 1518 kuna nadoplate

 

Novi radarski tempomat
Sâm koči u opasnim situacijama (između 50 i 180 km/h) ako vozač ne reagira na vrijeme.

 

Donekle promijenjen dizajn
Zrak struji preinačenom donjom rešetkom hladnjaka. Gornja rešetka dobila je uočljiviju usku kromiranu letvicu u obliku krila. Kromirane obrube svjetala sad imaju svi modeli.

Stražnji odbojnik krasi duga kromirana letvica. Udubljenje znaka uočljivije je oblikovano.

Ljepši straga: uz dodatak kromiranog detalja (debela letvica ispod), donji dio odbojnika je i preoblikovan.

 

Pomoć pri parkiranju
Sada ne pomaže samo zvučnim signalom, nego i vizualno

 

Kamera za kretanje unatrag
Uz sustav navigacije (6080 kuna) dobavljiva uz nadoplatu od 8976 kuna

Auto Bild

Auto Bild

Auto Bild svjetski je magazin broj 1 koji promovira ljubav prema automobilima, ujedno rješavajući i svakodnevne probleme vlasnika i vozača. Uspjeh Auto Bilda temelji se na jasnoj uredničkoj koncepciji i novinarskom stilu koje obilježavaju nezavisni stavovi, širok raspon tema, stručnost i snažna interakcija s čitateljima.

06.11.2012.