Toyotin novi poslovni model

Toyota City, Japan, 27. ožujka 2015. – Tijekom četiri godine otkako je Toyota najavila novu Globalnu Viziju, ostvaren je značajan napredak prema postizanju održivog rasta – proizvodnjom nikad boljih automobila.

Iznenadne i drastične promjene u poslovnom okruženju znače da konvencionalni način razmišljanja i poslovanja više ne podržava održivi rast. Nalazimo se na prekretnici poslovanja, što podrazumijeva stvaranje novog poslovnog modela.“, Akio Toyoda, predsjednik Toyote.

Tijekom četiri godine otkako je Toyota najavila novu Globalnu Viziju, ostvaren je značajan napredak prema postizanju održivog rasta – proizvodnjom nikad boljih automobila („Making Ever Better Cars“). Navedeno ne bi bilo moguće bez novog pristupa proizvodnji automobila, s osnovnim ciljevima stvaranja poboljšanog i naprednijeg tehnološkog razvoja te konkurentnijih proizvodnih lokacija. Takav princip rada temeljen je na novoj Toyota New Global Architecture platformi (TNGA) i podržan je od strane vrlo vješte i motivirane radne snage.

Komentirajući dosadašnji napredak, Akio Toyoda - predsjednik Toyote – izjavio je: „Želim da 2015. bude godina u kojoj ćemo poduzeti sigurne i jasne korake prema održivom rastu. To možemo postići lansiranjem novih modela koji su bazirani na TNGA platformi, te maksimalnim iskorištavanjem ove namjerne pauze od prošlog poslovnog modela kako bismo postigli veću konkurentnost. Nastavno na novu upravljačku strukturu koju smo najavili prošli mjesec, vrlo je važno da povećamo našu istinsku konkurentnost na tržištu, uključujući i jačanje naših ljudskih resursa. Cilj nam je biti tvrtka koja je primjer održivog poslovanja – stablo s vrlo snažnim korijenjem.

Proizvodnja još boljih automobila na TNGA platformi

Kako bi značajno poboljšala performanse vozila i privlačnost proizvoda, Toyota implementira inovativni pristup razvoju komponenti pogonskog sklopa i ostalih dijelova vozila. Razvoj vozila također je grupiran kako bi se promovirala strateška razmjena dijelova i pogonskih sklopova s ciljem smanjenja utroška energije i ostalih resursa za 20% ili više. U vidu toga, odnos s dobavljačima je prisniji i Toyota namjerava dodatno smanjiti troškove te reinvestirati dobivene resurse u razvoj naprednih tehnologija i jačanje privlačnosti proizvoda.

Novi dijelovi pogonskog sklopa

Dijelovi pogonskog sklopa su izvor života svakog automobila. Njihov razvoj mora biti koordiniran s razvojem platforme vozila – koja formira bazu svakog automobila. Kako bi se poboljšale performanse i efikasnost potrošnje goriva, a pri tome ne zaboravilo na atraktivan dizajn i vozne osobine, Toyota se fokusira na zajednički razvoj pogonskih sklopova i platforme da bi postigla manje težište – čineći tako dijelove lakšima i kompaktnijim te koristeći jedinstven dizajn. Poboljšavajući termalnu učinkovitost u motorima i prijenos energije u mjenjačkim kutijama i prijenosu, Toyota je povećala prosječnu učinkovitost svojih pogonskih sklopova za 25% i prosječnu izlaznu snagu za 15%. Također, promjenom upravljačkih sklopova i čineći elektromotore, invertere i baterije manjima, Toyota očekuje poboljšanje prosječne učinkovitosti kod hibridnih vozila za 15%. Toyota će s uvođenjem novih pogonskih sklopova započeti u ovoj godini i nastaviti razvoj novih inovativnih hibridnih sustava, prijenosa i motora.

Nove platforme

Toyota je razvila nove platforme kroz inovativna poboljšanja podnice vozila i ovjes. U prilog tome, premještanje i spuštanje težišta pogonskog sklopa pridonijelo je stvaranju atraktivnijeg dizajna s nižim stavom, izravnijim upravljanjem i odličnim osjećajem za upravljačem. Također je postignuta i veća sigurnost: karoserija i svi dijelovi pogonskog sustava su otporniji na udarne sile i oštećenja uslijed sudara. Iznova stvarajući novu strukturu vozila, Toyota planira prvenstveno poboljšati krutost karoserije za 30% do čak 65%, a zatim dodatno pridonijeti osjećaju stabilnosti primjenom laserskog zavarivanja. Toyota će započeti s lansiranjem novih platformi u ovoj godini s predstavljanjem novog modela srednje klase s prednjim pogonom, zatim novih platformi za kompaktna vozila s prednjim pogonom, kao i velika vozila te vozila sa stražnjim pogonom. Toyota predviđa kako će do 2020. godine čak polovica svih prodanih vozila biti s novim platformama.

Poboljšavanje Toyotinog proizvodnog sustav

Nakon odluke o namjernoj pauzi u razvoju dosadašnjeg poslovnog modela – kako bi se ojačala konkurentnost – Toyota je zamrznula projekte novih proizvodnih postrojenja i maksimalno se fokusirala na postizanje 100%-tne učinkovitosti postojećih proizvodnih postrojenja i daljnje reduciranje investicija prilikom proizvodnje novih modela. Toyota također radi na konkurentnosti svojih proizvodnih pogona, značajnim smanjivanjem početne investicije te jačanjem ekoloških performansi i sigurnosti.

Kako bi se osnažila privlačnost proizvoda, Toyota razvija nove proizvodne tehnologije koje će olakšati implementaciju atraktivnog dizajna na serijsku proizvodnju. Također, više je pažnje pridodano i ljudskim resursima te pristupu radne snage u čitavom procesu proizvodnje novih automobila, kako bi se ostvario novi korak prema održivom poslovanju.


Maksimalno iskorištavanje postojećih proizvodnih pogona
Od 2013. godine, Toyota je povećavala mogućnosti svojih proizvodnih linija povezivajući proizvodnju istovjetnih modela kroz više proizvodnih pogona i na taj način povećavajući operativnost pogona. Toyotini proizvodni pogoni time su povećali učinkovitost na više od 90% (2009. je učinkovitost bila 70%).

Reduciranje investicija prilikom proizvodnje novih modela
Od ove godine, Toyota planira smanjenje investicija potrebnih za pripremu, razvoj i samu proizvodnju novih modela za 50% u odnosu na 2008. godinu. Navedeno se odnosi na proizvodnju novih motora, prijenosa i svih povezanih komponenti.

Iako će upuštanje u pogon novih TNGA platformi i pogonskih sklopova kratkoročno povećati investicije, očekivani investicijski zahtjevi su i dalje niži u odnosu na razinu iz 2008. godine. Budući da TNGA platforma omogućuje stratešku razmjenu svih dijelova u procesu proizvodnje automobila – kroz modele različitih segmenata i tipova pogona – Toyota će biti u mogućnosti fleksibilnije odgovoriti na promjene u zahtjevima tržišta i postići značajnu uštedu u investicijama za nove proizvodne procese.

Povećavanje konkurentnosti proizvodnih pogona
Toyota kombinira rezultate svog rada kako bi povećala konkurentnost proizvodnih pogona, s vizijom proizvodnje tehnološki naprednijih i općenito nikad boljih automobila. Toyotin cilj su objedinjeni i konkurentni proizvodni pogoni koji proizvodnju automobila vode u doba održivog poslovanja.

Također, čineći proizvodna postrojenja više ekološki orijentirana kroz poboljšani proces upravljanja energijom, Toyota očekuje smanjene u emisijama CO2 tijekom procesa proizvodnje automobila za čak 55%.

Kroz sve navedene procese, Toyota se orijentira prema konkurentnijim proizvodnim pogonima tijekom čitavog procesa proizvodnje, u odnosu na pogone koji ovise o volumenu i tržišnim potrebama.

Proizvodnja nikad boljih automobila u vidu tehnološkog napretka

Toyota koristi resurse dobivene kroz inicijative smanjenja početne investicije u proizvodnji novih modela kako bi značajno poboljšala privlačnost proizvoda u vidu tehnološkog napretka. Proizvodne tehnološke značajke, s već implementiranim novim tehnologijama u procesu serijske proizvodnje automobila, uključuju revolucionarne procese koji omogućuju proizvodnju stilski vrlo atraktivnih dijelova i razvoj naprednijih tehnologija zavarivanja za veću krutost karoserije – time i bolje vozne osobine.

Oznake:

01.04.2015.