Revolucija u kompaktnoj klasi

Revolucija u kompaktnoj klasi

Iznenađenje salona u Ženevi Toyota Auris odbacila dizelske motore!

Treća generacija Toyote Auris jedno je od najvećih iznenađenja salona. Ne samo zato što je prije otvaranja izložbenog prostora brižno skrivana i tek sramežljivo najavljivana, već i zbog osebujnog vanjskog dizajna i naravno, tehnologije. Interijer je pak bio zaključan, zamračen crnim staklima i izvana nevidljiv, što samo pojačava znatiželju kako će izgledati. Auris naime, više neće imati dizelske motore. Time se ostvaruju najave Toyotinih inženjera prilikom pojave crossovera C-HR, prvog Toyotinog masovnog modela u kojem je hibridni pogon eliminirao mogućnost kupnje dizelaša.

Auris sada ide korak dalje i postaje prvi velikoserijski model bez dizelaša, ali s mogućnošću odabira čak dva hibridna pogona. Osnovni je već poznat, ali je prilagođen novom okruženju: kombinira četverocilindarski 1,8-litreni atmosferski benzinac i elektromotor, koji u konačnici isporučuju 122 KS. Novitet je hibridna kombinacija 2,0-litrenog benzinca i priključenog mu elektromotora, ukupne snage 180 KS. Podrobniji podaci zasad nisu objavljeni, osim što će jači hibrid imati automatiku s opcijom ručnog prebacivanja stupnjeva.

Tako će jedini klasični motor s unutarnjim sagorijevanjem u Aurisu ostati poznati četverocilindarski 1,2-litreni turbobenzinac, snage 116 KS. Nova vremena već su dakle, stigla. Nova je i platforma osovinskog razmaka 264 centimetra, jedna od izvedenica platforme na kojoj voze hibridni Prius i crossover C-HR. Povrh svega, nova i futurizmom oplahnuta karoserija veća je od dosadašnje: dugačka 437 i široka 179 cm daje osnove vjerovanju da je i prostranija od još koji mjesec aktualne.

Vijest je prenesena s portala jutarnji.hr/autoklub/

13.03.2018.