Posve novi Dacia Duster: više Duster no ikad prije

Posve novi Dacia Duster:  više Duster no ikad prije

Dacijin sad već legendarni model krasi potpuno novi, upečatljiv i robustan dizajn karoserije. Unutrašnjost posve novog Dustera također je potpuno obnovljena i sada je još udobnija i praktičnija. Poboljšan je i dojam kvalitete. Posve novi Duster, obogaćen novim sustavima za pomoć u vožnji i novom opremom, pravi je SUV, svestran i udoban za svakodnevnu uporabu. Potpuno novi Dacia Duster, predstavljen u rujnu 2017. na Frankfurtskom salonu automobila, krasi potpuno novi dizajn izvana i iznutra. Spaja udobnost i terenske sposobnosti pravog SUV-a po još uvijek nevjerojatno pristupačnoj cijeni.

Osnovne značajke

  • Posve novi suvremen i robustan vanjski dizajn.
  • Potpuno preuređena unutrašnjost naglašene udobnosti i kvalitete.
  • Velika ponuda praktične nove opreme za jednostavniju svakodnevnu vožnju.
  • Novi sustavi pomoći u vožnji za više užitka na cesti i izvan nje.
  • Veća sigurnost.
  • Bolje vozne osobine s pogonom na četiri kotača i iste terenske sposobnosti koje novi Duster svrstavaju među najbolje na tržištu.
  • I još uvijek je nevjerojatno pristupačan.

 

Novi Duster: posve novi dizajn

Novi Duster i iznutra i izvana ima bitno snažniji karakter. Izvana je potpuno prerađen, a ta snaga dodatno je naglašena izraženijim linijama karoserije. Unutrašnjost novog Dustera iznimno je udobna, dok je dojam kvalitete povećan znatno poboljšanom završnom obradom.

Robusniji dizajn:

Novi Duster krasi posve novi dizajn prednjeg kraja koji mu daje upečatljiviji karakter i robusniji stav.

  • Prednja maska proteže se do prednjih svjetala smještenih u same kutove vozila, zahvaljujući čemu se Duster doima širim.
  • Duster se može pohvaliti i novim svjetlosnim potpisom koji uključuje LED dnevna svjetla podijeljena u tri dijela. Zahvaljujući horizontalnom poklopcu motora izraženih profilnih linija novi Duster izgleda mnogo snažnije.

 

Pogled iz profila ističe karakter SUV-a.

  • Povišena linija prozora novog Dustera pridonosi osjećaju snage i sigurnosti.
  • Vjetrobransko staklo pomaknuto je prema naprijed za 100 mm i snažnije je nakošeno, što unutrašnjost čini prostranijom.
  • Novi aluminijski krovni nosači, često obilježje SUV-ova, izdužuju linije vjetrobranskog stakla te pridonose dinamičnijem profilu.
  • Novi 17-inčni naplatci ostavljaju još upečatljiviji dojam.

 

Stražnji dio, zahvaljujući širim ramenima, također ostavlja snažniji dojam na cesti. Njega sada krasi Dacijin prepoznatljivi svjetlosni potpis, četiri crvena kvadrata smještena u same kutove karoserije. Šira zaštita podvozja sprijeda i straga ukazuju na njegovu spremnost na pustolovinu.

Potpuno preuređena unutrašnjost: visoka razina kvalitete i udobnosti

Poboljšana ergonomija vozačkog položaja

Kad uđete u novi Duster, prvo što ćete primijetiti jest potpuno izmijenjen vozački položaj, pristupačniji i udobniji u svakodnevnoj vožnji.

Potpuno nova armaturna ploča raskošnijih je dimenzija, kakve se i očekuju od jednog SUV-a.

  • Na središnjoj konzoli nalazi se zaslon sustava MediaNav Evolution okrenut prema vozaču, koji je za bolju vidljivost i lakši pristup u odnosu na prethodnu verziju postavljen više (+74 mm)
  • Tri okretna gumba automatskog klima uređaja dizajnom su usklađeni s trima ventilacijskim otvorima na vrhu armaturne ploče.
  • Na središnjem dijelu pročelja nalaze se nove tipke nalik klavirskima, suvremenijeg izgleda i praktičnije za uporabu.
  • Na novoj središnjoj konzoli s ručnom kočnicom pomaknutom prema nazad oslobođeno je više prostora, pa sada ima više mjesta za odlaganje, dok prekidač za odabir rada pogona na četiri kotača ima idealan položaj.

 

Vozačko mjesto jamči najvišu razinu udobnosti i nudi niz mogućnosti prilagođavanja.

  • Upravljač se može namjestiti po visini (za 40 mm) i dubini (50 mm).
  • Vozačevo sjedalo dolazi s naslonom za ruke, namjestivo je u lumbalnom dijelu, a ima i novi sustav za namještanje po visini do čak 60 mm (u usporedbi s dosadašnjih 40 mm).
  • Sjedište je 20 mm dulje.
  • Sjedala sada bolje obujmljuju tijelo i nude više bočne potpore u zavojima te su punjena gušćom pjenom za veću trajnost i udobnost.
  • Tri posebno oblikovana naslona za glavu na stražnjim sjedalima mogu se spustiti kad nema putnika.

 

Pomno odabrani materijali

Novi Duster sada se odlikuje još profinjenijom unutrašnjošću zahvaljujući posebnoj pozornosti posvećenoj odabiru materijala i općenitoj završnoj obradi.

Unutrašnjost već na prvi pogled ostavlja dojam bolje kvalitete:

  • armaturna ploča je poboljšana jer je izrađena od mekših materijala s mat efektom,
  • na vratima se nalaze robusnije ručice za otvaranje i oslonci za ruke obloženi materijalima ugodnima na dodir,
  • nove presvlake krase 3D dizajn i ukrasni prošivi, čineći ih modernima i udobnima,
  • ručica mjenjača je kraća i ukrašena umecima od mat kroma,
  • ovisno o inačici, upravljač je obložen izrazito kvalitetnim materijalom ugodnim na dodir.

 

Završna obrada znatno je poboljšana.

Praktična rješenja u unutrašnjosti za svakodnevnu vožnju

Obujam pretinaca za odlaganje u novom Dusteru iznosi 27,2 litre, uključujući novu 2,8-litrenu ladicu za odlaganje smještenu ispod suvozačeva sjedala.

Obujam prtljažnika do pokrova iznosi 445 dm3 prema normi VDA (478 litara) za izvedbu s pogonom na prednje kotače odnosno 411 dm3 prema normi VDA (467 litara) za izvedbu s pogonom na četiri kotača. S preklopljenim stražnjim sjedalom najveći obujam prtljažnika raste na 1478 dm3 prema normi VDA (1623 litre).

Poboljšana zvučna izolacija upola smanjuje buku u unutrašnjosti

Bolju kvalitetu zvuka u autu sada pružaju veći dvosustavni zvučnici promjera 165 mm, precizno ugrađeni i kvalitetnim brtvama učvršćeni u obloge vrata. U najvišoj razini opreme na vrhu armaturne ploče nalaze se dva visokotonca koji će dodatno obogatiti doživljaj glazbe.

Posebna je pozornost posvećena i zvučnoj izolaciji.

Buka u unutrašnjosti upola je smanjena zahvaljujući uporabi materijala koji učinkovitije upijaju buku.

  • Zvučna izolacija unutrašnjosti poboljšana je:

– povećanjem udjela površina koje upijaju buku u unutrašnjosti i motornom prostoru s 20 na 50 %,

– uporabom kvalitetnijih brtvila i čepova,

– uporabom 0,35 mm debljih stakala prednjih prozora.

  • Buka motora i kotrljanja smanjena je zahvaljujući krućem prednjem kraju (okviru motora, nosačima šasije, instrumentnoj ploči) koji u unutrašnjost propušta manje vibracija.

 

Pravi SUV, još udobniji za vožnju na cesti i izvan nje

Novi Duster nudi bogatu paletu nove opreme koja će poboljšati upravljanje na cesti i izvan nje

Novi Duster zadržao je terenske sposobnosti kojima izvorni model Dustera duguje svoj uspjeh. Njegove mjere iznose:

  • 4,34 m duljine;
  • 1,80 m širine;
  • visok razmak od tla (210 mm);
  • prilazni i odlazni kutovi od 30° i 33° za inačicu s pogonom na četiri kotača i 34° za inačicu s pogonom na prednje kotače;
  • Prijelazni kut: 21°.

 

Dodatna doza bezbrižnosti

  • Novi Duster opremljen je novim električnim servoupravljačem. Otpor upravljača smanjen je za 35 %, što posebno olakšava parkiranje. Usto je za 6 % smanjen i upravljački omjer, što je rezultiralo bržim odzivom na promjenu smjera i povećanom upravljivosti u gradovima te pri višim brzinama na otvorenoj cesti. Upravljački mehanizam sadržava i sustav koji prilagođava otpor upravljača brzini vožnje za bolje držanje pravca u vožnji autocestom. Osim toga, znatno povećava odziv upravljača, ponajprije tijekom terenske vožnje.
  • Duster je opremljen kamerom za prikaz iz više kutova koju zapravo čine četiri kamere (jedna sprijeda, jedna sa svake strane i jedna straga). Taj sustav vozaču pruža pregled nad okruženjem automobila i iznimno je koristan prilikom parkiranja. Aktivira se automatski kad se mjenjač pomakne u brzinu za vožnju unatrag. Ako vozač brzo prebaci mjenjač u brzinu za vožnju prema naprijed, prikazuje se slika s druge kamere.
  • Kamera se može aktivirati ručno pritiskom na gumb „MVC”. Navigacijski je zaslon jednostavan za uporabu jer prikazuje sliku samo s jedne kamere. Vozač može pritisnuti gumb „MVC” kako bi ugasio sustav, ali sustav se gasi i automatski kad brzina vozila prijeđe 20 km/h. Bočne kamere smještene su ispod retrovizora i pružaju izravan pogled na prednje kotače za precizno upravljanje.

Kombinacija sustava za pomoć pri kretanju na uzbrdici i sustava za nadzor brzine na nizbrdici olakšava vožnju strmim terenima.

  • Za ljubitelje terenske vožnje, sustav 4x4 monitor prikazuje kompas i informacije o kutu nagiba automobila u stvarnom vremenu.
  • Posve novi Duster odsad je dostupan i sa sustavom za otključavanje vozila bez ključa. Taj sustav automatski otključava sva vrata na vozilu kad mu se vozač dovoljno približi i omogućava daljinsko zaključavanje nakon što se udalji. Kad se vrata otključaju, pokazivači smjera zatrepere. Pokazivači smjera zatrepere i kad se vrata zaključaju, ali to je popraćeno i zvučnim signalom. Zahvaljujući gumbu za pokretanje/gašenje, vozač ne mora koristiti ključ kako bi pokrenuo vozilo.

 

Vrlo praktična dodatna oprema… po još pristupačnijim cijenama

Novi Duster na raspolaganju je s čitavim nizom nove, praktične dodatne opreme koja ističe njegov karakter SUV-a.

Odsad je dostupan s kukom za vuču koja se može jednostavno ukloniti bez uporabe alata. Kad se ukloni vrat kuke, potpuno je skrivena.

Prednji i stražnji bull barovi usklađeni s prednjom i stražnjom zaštitom podvozja ističu robustan dizajn SUV-a.

Pustolovni karakter novog Dustera ističe i elegantnije uklopljena bočna stepenica koja olakšava pristup teretu na krovnim nosačima. Od opreme za unutrašnjost automobila izdvaja se modularni tepih prtljažnika Easyflex koji je vodootporan i sprječava klizanje tereta.


Paleta provjerenih motora

Novi Duster i dalje je dostupan s paletom pristupačnih motora koji provjereno pokreću brojne druge modele iz ponude Grupe Renault.

  • Benzinski motori SCe 115 (s prednjim pogonom i pogonom na četiri kotača) i TCe 125 (s prednjim pogonom i pogonom na četiri kotača) snagu prenose putem ručnog mjenjača.
  • Dizelski motori dCi 90 (inačica s prednjim pogonom) i dCi 110 (inačica s prednjim pogonom i s pogonom na sva četiri kotača) također dolaze s ručnim mjenjačem, ali je motor dCi 110 (inačica s prednjim pogonom) dostupan i s automatskim mjenjačem EDC. Uz doplatu je dostupna i inačica motora SCe 115 na plin.

 

Veća sigurnost

Novi Duster dostupan je s bogatom opremom za zaštitu putnika.

Šasija se odlikuje većom čvrstoćom:

  • novi 0,2 mm deblji nosači šasije i čelik poboljšanih mehaničkih svojstava;
  • novi potporni stupovi (A-nosač, grede ispod podnice).

Odlikuje se i novom sigurnosnom opremom (ovisno o tržištu):

  • novi okviri sjedala;
  • novi, veći i deblji nasloni za glavu na prednjim sjedalima nude veću zaštitu u slučaju sudara straga;
  • nove zračne zavjese;
  • pirotehnički predzatezači s graničnicima opterećenja za prednja i stražnja sjedala;
  • ISOFIX točke za pričvršćivanje dječjih sjedalica na bočnim stražnjim sjedalima s novom funkcijom i-Size. Potporna noga pričvršćena za i-Size dječje sjedalice proteže se do poda (pojačane grede ispod podnice) za veću sigurnost;
  • Novi sustav za upozorenje na neprivezane sigurnosne pojaseve s prikazom nezakopčanih pojasa na stražnjim sjedalima i zvučnim upozorenjem na otkopčani sigurnosni pojas u vožnji;
  • novi branici i dizajn poklopca motora poboljšavaju upijanje energije u slučaju sudara s pješacima;
  • novi 8 % veći retrovizori poboljšavaju preglednost.

Novi Duster ima niz korisnih sustava za pomoć u vožnji koji jamče veću sigurnost.

  • Sustav za nadzor mrtvog kuta čine četiri ultrazvučna senzora smještena s obje strane automobila, sprijeda i straga. Oni prepoznaju druga vozila s obje strane automobila koja nadolaze straga i bočno, na udaljenosti od tri do pet metara. Ako sustav prepozna opasnost, u vanjskom će retrovizoru upaliti lampicu. Ako vozač uključi pokazivač smjera dok mu je vozilo u mrtvom kutu, u retrovizoru će se upaliti upozoravajuće svjetlo. Sustav funkcionira na brzinama između 30 i 140 km/h.
  • Tempomat vozaču omogućuje vožnju odabranom brzinom bez stalnog provjeravanja i pomaže mu da ne prijeđe odabrano ograničenje. Funkcionira na brzinama od 30 km/h.
  • Novi Duster opremljen je sustavom za automatsko paljenje svjetala za još opušteniju vožnju.

 

Dacia nastavlja rušiti prodajne rekorde

Krajem listopada 2017. Dacia je postavila novi prodajni rekord, prodavši više od 534.900 automobila diljem svijeta, što je rast od 11,8 %. Dacia je u Europi zabilježila povećanje prodaje od 10,8 postotnih bodova na 384.414 primjeraka, što joj je donijelo povećanje tržišnog udjela od 0,16 postotnih bodova na 2,6 %. To su također rekordne vrijednosti. Rast tržišnog udjela zabilježen je i u Eurazijskoj regiji (rast od 0,47 postotnih bodova na 8,63 %) i Sjevernoj Africi (5,2 postotna boda na 23,7 %).

Na čak 23 od 44 tržišta na kojima je prisutna, Dacia je ostvarila rekord u tržišnom udjelu.

Dacia je u Europi zabilježila povećanje prodaje od 10,8 postotnih bodova, na 384.414 prodanih vozilia, čime se tržišni udio povećao za 0,16 postotnih bodova i sada iznosi 2,6 %. Jedan od najboljih prodajnih rezultata Dacia je ostvarila u Njemačkoj gdje je prodaja porasla za 27,1 % s 53.743 prodanih vozila, a izvrsne rezultate ostvarila je i u Italiji, gdje je prodano 53.602 automobila, što je rast od 19 %, te u Poljskoj (22,7 %) i Češkoj (21,7 %).

  • Dacia Sandero najprodavaniji je automobil fizičkim osobama (krajem srpnja 2017.) u Europi, dok je Dacia Duster treći najprodavaniji SUV C-segmenta fizičkim osobama.
  • U Hrvatskoj je Dacia na privatnom tržištu 2017. godinu završila na 8. mjestu, s 5,1% tržišnog udjela, što je 0,2 postotna poena više u odnosu na 2016.
  • Dacia Sandero je u 2017. završio kao drugoplasirani u segmentu gradskih automobila, s 11,1 % tržišnog udjela, što je čak 1,3 postotnih poena više u odnosu na 2016.
  • Prodaja Dacia Dustera je u Hrvatskoj, kao i u ostatku Europe, nakon najave dolaska novog modela krajem kolovoza stagnirala, no, Duster je ipak ostvario 4,5 % tržišnog udjela i završio na 6. mjestu u C segmentu.

 

25.01.2018.