Nova serija teretnih guma FUELMAX PERFORMANCE s dosad najboljom iskoristivošću goriva

Nova serija teretnih guma koje Goodyear predstavlja na sajmu gospodarskih vozila IAA 2018.

Na sajmu gospodarskih vozila IAA 2018. u njemačkom Hannoveru, Goodyear predstavlja FUELMAX PERFORMANCE, seriju Goodyearovih teretnih guma s najboljom iskoristivošću goriva dosada. Vozni parkovi koji obavljaju prijevoze na dugim relacijama uz te gume mogu uštedjeti na gorivu, a proizvođači teretnih vozila mogu udovoljiti sve strožim zahtjevima u vezi s emisijama CO2. Na oznaci EU nove gume imaju kategoriju A za iskoristivost goriva, za prianjanje na mokroj površini imaju kategoriju B, za vanjsku buku pri kotrljanju imaju jedan zvučni val, a zimsku izdržljivost dokazuje oznaka 3PMSF (pahuljica u planini s tri vrha). To su ujedno prve Goodyearove teretne gume s tehnologijom mješavine s punom silikom, ključnim elementom za malu potrošnju goriva i odlično prianjanje na mokrome. Njihova konstrukcija osigurava ravnomjernu raspodjelu pritiska kontaktne površine na podlogu, što omogućuje pravilno habanje gume i brojne prevožene kilometre bez obzira na opterećenja koja uzrokuju prijevozi na dugim relacijama.
Vozni park sa sto vozila koji obavlja prijevoze na dugim relacijama može na gumama FUELMAX PERFORMANCE za upravljačku i pogonsku osovinu u kombinaciji s postojećim gumama Goodyear FUELMAX T za prikolice – i one imaju kategoriju  razred A za iskoristivost goriva – prema Goodyearovim podacima godišnje smanjiti emisiju CO2 do 557.000 kg i uštedjeti do 214.000 litara dizelskoga goriva te tako kod troškova za gorivo uštedjeti 290.000 eura.  Zbog toga gume FUELMAX PERFORMANCE već pretječu EU zakonodavstvo koje će do 2025. godine za teška vozila propisati smanjenje emisije CO2 za 15 posto, a do 2030. godine za 30 posto.
Serija FUELMAX PERFORMANCE uključuje dvije dimenzije guma FUELMAX S PERFORMANCE za upravljačku osovinu i jednu dimenziju guma FUELMAX D PERFORMANCE za pogonsku osovinu. Zajednička je značajka te serije oznaka RFID koja je ugrađena u svaku gumu i koja zbog mogućnosti identifikacije pomoću radijskih frekvencija omogućuje povezivanje sa sustavima za upravljanje i praćenje guma.
FUELMAX S PERFORMANCE za upravljačku osovinu (dostupne su dvije dimenzije: 315/70R22,5 s pet rebara i 385/55R22,5 sa šest rebara) ima gazni sloj koji omogućuje optimalno raspršivanje vode te ravnomjerno habanje, a kočna izdržljivost na mokroj cesti održava se tijekom čitavoga životnog vijeka gume.
FUELMAX D PERFORMANCE za pogonsku osovinu (dimenzija 315/70R22,5) ima tehnologiju IntelliMax Groove. Dezen gaznog sloja pridonosi prianjanju i čišćenju te sadržava skrivene žljebove koji postaju vidljivi kod 60-postotne istrošenosti gaznog sloja. Kanali omogućuju gumi prianjanje tijekom čitavoga životnog vijeka, brojne prevožene kilometre i malen otpor kotrljanja. Osim toga gazni sloj ima šesnaest mjernih prozorčića koji omogućuju da dubina profila bude vidljiva na bilo kojem mjestu.
Na sajmu su predstavljene i dvije mobilne aplikacije za Goodyearova proaktivna rješenja (Goodyear Proactive Solutions) koje omogućuju precizno praćenje guma u realnom vremenu i time jamče smanjenje potrošnje goriva i emisije CO2, minimalno vrijeme ispada iz pogona te više prevoženih kilometara i bolje mogućnosti obnavljanja. Goodyearova proaktivna rješenja trenutačno uključuju Goodyear TPMS (Tire Pressure Monitoring System, odnosno sustav za praćenje tlaka u gumama) i Goodyear Drive-Over-Reader – tehnološki naprednu podnu ploču koja, kada vozač vozi preko nje, za nekoliko sekundi automatski mjeri dubinu profila gume, tlak zraka i osovinsko opterećenje. Zadnje su novosti nedavno uvedene aplikacije za mobilne telefone – jedna je za upravitelje voznih parkova, a jedna za vozače. Aplikacije osiguravaju pristup podacima o gumama koji su ažurni do u minutu. Za upravitelja voznog parka to znači da ima pregled nad svim vozilima voznoga parka i za svaku gumu na svakom vozilu dobiva izvještaje, a vozači su ažurno obaviješteni o gumama na svojim vozilima. U oba slučaja korisnik dobiva upozorenje odmah kad se otkrije potencijalni problem.

26.09.2018.