Najbrži Porsche u povijesti mogao bi koristiti tehnologiju Rimca C_Two

Kad je 2013. godine Porsche 918 Spyder stigao na tržište bila je riječ o pravoj revoluciji. Nova perjanica proizvođača iz Zuffenhausena bio je hibrid. No, u isto doba na tržište su stigli i konkurentski hibridni hipersportaši, pa nitko nije bio pretjerano iznenađen potezom uprave Porschea. Kao nasljednika modela 918 Spyder, predsjednika uprave Porschea, Olivera Blumea, nagnalo na razmišlja o stvaranju potpuno električnog hipersportaša.

Kad je 2013. godine Porsche 918 Spyder (na slikama) stigao na tržište bila je riječ o pravoj revoluciji. Za razliku od Carrere GT koja je koristila motor praktički preseljen iz bolida Formule 1, nova perjanica proizvođača iz Zuffenhausena bio je hibrid. No, u isto doba na tržište su stigli i konkurentski hibridni hipersportaši – Ferrari LaFerrari i McLaren P1, pa nitko nije bio pretjerano iznenađen potezom uprave Porschea.

Performansama je itekako opravdao svoje postojanje. Sprint do stotke za svega 2,6 sekundi i najveća brzina od 345 km/h i danas izazivaju strahopoštovanje. Kombinacija benzinca 4.6 V8 i dva elektromotora nudila je kombiniranu snagu od 887 KS pri 8500/min te monumentalan okretni moment od 1280 Nm. Pogon na sve kotače, 7-stupanjski automatski mjenjač, ovjes koja je zadnja riječ tehnike, precizno upravljanje i moderan izgled… Imao je sve! I uopće nije upitno hoće li jednog dana postati cijenjenim oldtimerom. Baterijski paket kapaciteta 6,8 kWh omogućavao je doseg samo na struju od 30 kilometara, a prosječna potrošnja u idealnim uvjetima mogla se smanjiti na svega 3,1 litru na 100 kilometara.

Porsche 918 Spyder proizveden je u simboličnih 918 primjeraka, a zadnji je iz tvornice izašao 2015. godine. Od tada do danas o nasljedniku nije bilo govora. Uprava je fokus stavila na širenje game SUV-ova, razvoj nove 911-ice, ali posebnu pažnju posvetili su električnom modelu Taycan. Upravo uspjeh na tom projektu nagnao je predsjednika uprave Porschea, Olivera Blumea, da razmisli o stvaranju potpuno električnog hipersportaša koji bi na tržište stigao kao nasljednik modela 918 Spyder.

'Nasljednik modela 918 Spyder mora biti najbolji sportski automobil na tržištu. Naše bogato nasljeđe u svim vrstama automobilističkih utrka nas obvezuje na to. To očekuju i naši fanovi i naši kupci. Zasad nemamo niti koncept, ali vrlo je vjerojatno da će novi najbrži Porsche u povijesti imati potpuno električni pogonski sklop. Uskoro ćemo krenuti s razvojem, a na tržište neće stići prije 2025. godine.' – izjavio je Oliver Blume.

Naravno, iza zasad sramežljivih najava o stvaranju električnog sportaša zapravo se krije namjera korištenja tehnologije na kojoj se bazira Rimac C_Two, a i nedavno predstavljen Pininfarina Battista. Obzirom na činjenicu da Porsche posjeduje 10 posto udjela u tvrtci Rimac Automobili takav izbor je i logičan. Korištenje već razvijene tehnologije od strane zaposlenika Mate Rimca provjeren je i najbrži put stvaranja najbržeg Porschea u povijesti, koji će sigurno ubrzanje do stotke skratiti na manje od dvije sekunde, a biti će sposoban pojuriti više od 400 km/h.

02.04.2019.