Četvrtu godinu zaredom je Toyota Motor Europe ostvarila rast prodaje, uz rekordnu prodaju hibrida

Tvrtka Toyota Motor Europe (TME) je danas objavila rezultate prodaje za 2014. godinu - 888.000 Toyota i Lexus vozila, što je za 39.000 vozila ili 4,6% više nego u 2013. godini. 

Time je premašen i plan prodaje postavljen na 865.000 vozila. Tržišni udio grupacije je 2014. godine dosegao 4,8%. Prodano je 834.785 Toyota i 53.230 Lexusa. Bolji prodajni rezultati TME-a od planiranih većinom su zasluga povećanja prodaje u zapadnoj (+4,2%) i središnjoj (+ 20%) Europi, dok je prodaja u istočnoj Europi porasla za 2,8%.

Karl Schlicht, izvršni potpredsjednik TME-a, rekao je: "Sretni smo što već četvrtu godinu zaredom ostvarujemo profitabilni rast prodaje u Europi. To su rezultati naše strategije da europskim kupcima ponudimo inovativnije i upečatljivije proizvode. Naš stalan rast prodaje hibrida pokazuje da kombinacijom pouzdane hibridne tehnologije i atraktivnih proizvoda kao što su Yaris, Auris, Auris Touring Sports i Lexus modeli, možemo privući više kupaca na ovom konkurentnom tržištu. Također smo zadovoljni što smo uspjeli povećati prodaju u zapadnoj i središnjoj Europi, pa čak i u istočnoj Europi, bez obzira na vrlo teške uvjete na tom dijelu tržišta."

Hibridi - najvažniji detalji

2014. godine prodano je ukupno 145.400 Toyotinih hibridnih modela, što je rast od 9% u odnosu na prethodnu godinu. Prodaja Lexus hibridnih modela je povećana za 36% u odnosu na prethodnu godinu uz 32.655 prodanih vozila, što je većim dijelom zasluga odlične prodaje novog IS hibrida i dobrih rezultata modela CT 200h. Lexus hibridi čine 61% ukupne prodaje Lexusa, dok je ta brojka čak 98% u zapadnoj Europi i 19% u istočnoj Europi.

Ukupno je 2014. godine prodano 178.000 hibridnih vozila, pa je kumulativna prodaja Toyota i Lexus hibrida u Europi premašila 840.000 vozila, od kada je prvi Prius prodan 2000. godine. hibridi čine 20% prodaje Toyota i Lexus vozila u Europi. U zapadnoj Europi, jedna trećina prodanih vozila su hibridi, što je za 2% više nego 2013. godine.

Prodajni rezultati Auris Touring Sports hibrida izuzetno su dobri jer je prodano 36.200 vozila. Polovina prodanih Aurisa u Europi su hibridi. Prodaja Yaris hibrida je povećana za 17% u odnosu na 2013. i prodano je 58.530 vozila, potvrđujući uspješno predstavljanje novog redizajniranog modela.

Toyota - najvažniji detalji

2014. godine Toyota je u A i B segmentu predstavila potpuno novi Aygo i Yaris. Oba modela su ojačala Toyotinu poziciju na tržištu i pokazala vrlo dobru prihvaćenost od strane kupaca. Bez obzira na to što je lansiranje novog Ayga bilo drugom dijelu 2014, prodaja Ayga je povećana za 8,6%.

Prodaja Auris modela je povećana za 7,5% u odnosu na prošlu godinu, iako je ovo model iz segmenta gdje je konkurencija vrlo jaka. Prodano je ukupno 142.100 vozila, a naročito dobre rezultate je pokazao Auris Touring Sports hibrid. Prodaja Corolle je povećana za odličnih 22% i iznosila je 83.300 vozila - od čega je gotovo 70% prodano u Izraelu, Rusiji i Turskoj.

RAV4 je također pokazao dobre rezultate prodaje s ukupno 101.100 vozila ili 6,1% više nego 2013, što je prvi put nakon 2007. godine da je broj prodanih vozila prešao 100.000.

Toyota je u Kazahstanu i Izraelu ostvarila najbolje rezultate do sada. Povećanje tržišnog udjela je ostvareno u Ukrajini i Kazahstanu i sada iznosi 10.1%, odnosno 8,2%.

Lexus - najvažniji detalji

Lexus je zaključio jednu vrlo uspješnu godinu, koju je obilježilo lansiranje prvog kompaktnog premium terenca - modela NX.

Prodaja Lexusa je povećana za 23%, na 53.230 vozila, što je gotovo 10.000 vozila više nego u 2013. godini. Prodaja je tijekom cijele godine bila odlična, a osobito su se dobro pokazali novi IS i model CT 200h, a rezultatu je doprinijela i prodaja novog NX-a krajem godine.
Zbog dobrih prodajnih rezultata, Lexus jedan od najbrže rastućih premium brendova u Europi.

Kako je novi model vrlo tražen, prodaja IS-a je porasla za 52% i dosegla 11.520 vozila, od čega su 79% hibridi.CT 200h je također ostvario dobre rezultate, uz prodanih 10.340 vozila, što je 9.8% više nego 2013. godine.

Nedavno predstavljeni NX postigao je izuzetno dobre prodajne rezultate s 5.700 prodanih vozila za samo 3 mjeseca, dok još oko 10.000 kupaca čeka na isporuku svog vozila, što potvrđuje da je NX odlično prihvaćen od strane kupaca. Očekujemo da će NX u 2015. godini preuzeti 1/3 prodaje Lexusa.
Lexus Europe je ostvario rekordne rezultate prodaje na 6 tržišta: Francuska, Norveška, Poljska, Rusija, Izrael i Kavkaz.

16.01.2015.