Alijansa Renault-Nissan prodala 200.000 električnih vozila

Alijansa Renault-Nissan prodala je svoje dvjestotisućito električno vozilo i sad drži 58-postotni udio na tržištu vozila nulte emisije.

Električna vozila Renaulta i Nissana zajedno su prevalila oko 4 milijarde kilometara s nultom emisijom – dovoljno da Zemlju obiđu 100.000 puta. Električna vozila Renault-Nissan’s tako su uštedjela 200 milijuna litara goriva – dovoljno da se ispuni oko 80 bazena olimpijske veličine. Električna vozila Alijanse također predstavljaju 450 milijuna kg CO2 koji nisu ispušteni tijekom vožnje.

Alijansa je svoje dvjestotisućito vozilo prodala početkom studenoga, otprilike četiri godine poslije predstavljanja Nissana LEAF, prvog serijskog električnog automobila na svijetu. Nissan LEAF i dalje je najprodavanije električno vozilo na svijetu u povijesti automobilske industrije.

Od siječnja do prvog tjedna studenoga ove godine Alijansa je prodala oko 66.500 električnih vozila – što je povećanje od oko 20 posto u usporedbi s istim razdobljem prošle godine. Alijansa prodaje oko dva od ukupno tri prodana primjerka električnih vozila diljem svijeta, među njima i Twizy, Renaultov dvosjed namijenjen gradskoj vožnji, i kombi Nissan e-NV200 koji se prodaje u Europi i Japanu.

Renaultova i Nissanova električna vozila predvodnici su na tržištu automobila nulte emisije – i, najvažnije, njihovi su vlasnici širom svijeta iznimno zadovoljni”, rekao je Carlos Ghosn, predsjednik i glavni direktor Alijanse Renault-Nissan. „S obzirom na pozitivne reakcije vlasnika i sve veću potražnju za vozilima na pogon obnovljivim energetskim izvorima, ne iznenađuje da se prodaja električnih vozila ubrzava – posebice u područjima svijeta u kojima je infrastruktura za punjenje dobro razvijena.

Kako bi zabilježila što prvih 200.000 vlasnika voli kod svojih električnih vozila, Alijansa Renault-Nissan pokreće seriju video filmova u kojima nastupaju vlasnici električnih vozila s tri kontinenta. Film „Made the switch” govori zašto su kupili električno vozilo i kako im je prelazak na vozilo nulte emisije promijenilo život. U prvom videu nastupa Chris Beers, softverski inženjer iz Hollistona u američkoj saveznoj državi Massachusettsu, jedan od brojnih Amerikanaca koji svoj Nissan LEAF napaja čistom sunčanom energijom. Video možete vidjeti na ovoj poveznici: www.multivu.com/players/English/7381531-renault-nissan-electric-vehicle-sales/.

SAD i Japan predvode brojem električnih vozila

U Sjedinjenim Američkim Državama, najvećem tržištu električnih vozila Alijanse, već je u pogonu više od 750 brzih punionica. Nissan sa svojim koncesionarima i partnerima za punjenje baterija nastoji da se taj broj do sredine 2015. poveća na 1100. Brzi punjači prazne baterije LEAFa od nule do 80 posto kapaciteta napune za oko pola sata.

Ove je godine Nissan također pokrenuo program besplatnog punjenja kojim nekim postajama za punjenje nudi besplatan pristup tijekom dvije godine od kupnje ili uzimanja LEAFA u leasing. Program je u ovom trenutku aktivan u 12 američkih saveznih država, a Nissan će taj broj do sredine 2105. nastojati povećati.

U Japanu, veličinom drugom tržištu električnih vozila Alijanse, već radi više od 2900 brzih punionica. Nissan i tri druga vodeća japanska proizvođača električnih vozila obvezali su se da će taj broj do ožujka 2015. povećati na 6000.

U Europi je glede infrastrukture namijenjene električnim vozilima najrazvijenija Velika Britanija. Danas mreža brzih punionica već pokriva 87 posto autocesta u toj zemlji.

Nissan LEAF najprodavanije je električno vozilo na svijetu; Renault je u listopadu predvodio u Europi

Sa šest električnih vozila u proizvodnoj paleti, Alijansa Renault-Nissan jedina je svjetska automobilska grupa s cjelovitom gamom posve električnih vozila – koja se mogu puniti posve obnovljivom energijom.

Tvrtka Nissan iz Yokohame u Japanu od prosinca 2010., kad je započela prodaja Nissana LEAF, diljem svijeta prodala je 148.700 vozila. Nissan LEAF nagrađen je brojnim nagradama, među njima za Automobil godine 2011., Europski automobil godine 2011. i Japanski automobil godine 2011.-2012. Tim je električnim automobilom zadovoljno 95 posto kupaca, što je najviše za bilo koji Nissanov model u povijesti marke.

Glavna tržišta za Nissan LEAF su Sjedinjene Američke Države sa oko 67.000 prodanih vozila, Japan sa oko 46.500 primjeraka i Europa sa oko 31.000 vozila.

U Sjedinjenim Američkim Državama LEAF će biti najprodavanije električno vozilo 2014., nadmašivši sva ostala električna vozila i plug-in hibride. Prodaja je u dosadašnjem dijelu godine povećana za 35 posto, a Nissan LEAF već 21 uzastopan mjesec bilježi rekordnu prodaju te je već sad, dva mjeseca prije kraja godine, oborio prošlogodišnji rekord prodaje u SAD-u. Uz LEAF, Nissan također prodaje kombi e-NV200, koji je u Europi u prodaji od lipnja, a u Japanu od listopada.

U međuvremenu je francuski Renault sa sjedištem u Boulogne-Billancourtu od predstavljanja Kangooa Z.E. u listopadu 2011. diljem svijeta ukupno prodao 51.500 električnih vozila. Kangoo Z.E. je 2012. proglašen kombijem godine. Renault je nedavno tvrtki La Poste, francuskoj nacionalnoj pošti koja raspolaže najvećom flotom vozila u zemlji, isporučio pettisućiti Kangoo Z.E. Još 5000 tih vozila bit će im isporučeno u idućim godinama.

Osim Kangooa Z.E. i Twizyja, Renaultova paleta vozila nulte emisije također obuhvaća subkompakt ZOE i limuzinu Fluence Z.E., koja se u Južnoj Koreji kao SM3 Z.E. prodaje pod značkom Renault Samsung Motor. ZOE se sa 98 posto diči najvećim zadovoljstvom kupaca u cijeloj Renaultovoj gami vozila.

Renaultova glavna tržišta u Europi – glavnog tržišta njegovih električnih vozila – su Francuska, Njemačka i Velika Britanija. S udjelom od 31 posto Renault je u listopadu ponovno zasjeo na prvo mjesto ljestvice električnih vozila u Europi. Najpopularnije vozilo bilo je ZOE, s tržišnim udjelom od 23 posto.

03.12.2014.