Novi Prius - ponovno rođenje pionira

Na predstojećem IAA sajmu automobila u Frankfurtu (press dani su 15. i 16. rujna, a sajam je za javnost otvoren od 19. do 27. rujna) novi Prius imat će svoje premijerno prikazivanje javnosti.

Predstavljanje potpuno nove, četvrte, generacije Priusa obilježava daljnji napredak u povijesti i postignućima Toyotine hibridne tehnologije. Novi model izgrađen je na prednostima i postignućima svojih prethodnika, te ima zadatak postaviti nova mjerila u segmentu ekologije, potrošnje goriva i učinkovitosti pogona. Svaki sljedeći model Priusa isporučio je znatna poboljšanja u navedenome, ali s novom generacijom Toyota planira napraviti najveći odmak do sada.

Prius

Takva poboljšanja samo su jedan od aspekata proizvoda koji je evoluirao kako bi ponudio još više mogućnosti i veću privlačnost vožnje. Pogonjen novom generacijom Toyotinog “Full Hybrid” sustava, novi Prius označava značajne promjene u potrošnji goriva na „dugim prugama“ – autocestama – te ujedno uzvraća boljim voznim osobinama u svim uvjetima. Ubrzanje je još uglađenije te izravnije, a pri većim brzinama je tiši i motor je bolje usklađen s CVT mjenjačem kako bi pružio linearnu isporuku snage pri svakom pritisku papučice gasa.

Nova razina dinamičnih osobina začeta je prvim korištenjem nove modularne platforme – TNGA (Toyota New Global Architecture). U konačnici, time je Priusu omogućeno niže težište za još bolje vozne osobine, izravnost za upravljačem i stabilnost. Ujedno su i dizajneri imali slobodnije ruke u stvaranju što privlačnijeg automobila, s nižim linijama i atletskim profilom. TNGA također je pomogla u definiranju unutrašnjosti koja odiše sigurnošću, s izvrsnom vozačkom pozicijom te nenadmašnom udobnošću. Poboljšan je i utovarni prostor zahvaljujući korištenju manjih baterije s većom gustoćom energije te novim stražnjim ovjesom s dvostrukim potpornjacima – što nimalo ne narušava volumen prtljažnika.

Prius

Prius i dalje ostaje Toyotin tehnološki ambasador – prezentacija aktualnih tehnologija koje podižu razinu sigurnosti, ugode u vožnji, performanse i udobnost. Sigurnost ostaje prioritet, naročito kod TNGA platforme koja je optimizirana za gotovo savršenu raspodjelu udarnih sila u slučaju sudara. Dodatak u Toyota Safety Sense tehnologiji jest i uvođenje naprednijeg adaptivnog tempomata (Adaptive Cruise Control) s radarskim navođenjem i Sustava prepoznavanja pješaka u sklopu Sustava automatskog kočenja kod opasnosti od sudara (Pre-Collision System).

Hibridnu tehnologiju znatno se doradilo kako bi se poboljšala učinkovitost, smanjila masa te izrazile bolje performanse. Detaljne promjene na motoru rezultirale su s više od 40 % termalne učinkovitosti – rekordno u svijetu za jedan benzinski motor. Ostale komponente hibridnog sustava su sada kompaktnije i lakše kako bi se bolje uklopile u čitav automobil, a time pridonijele boljoj raspodjeli mase i nižem težištu. Nove nikal-metal-hidridne baterije su također kompaktnije, ali je njihova trajnost i mogućnost punjenja znatno unaprijeđena.

Prius

U konačnici, sve navedene promjene i inovacije definiraju sve što bi popularan pojam „EKO automobila“ trebao predstavljati, kako bi se trebao voziti i kako izgledati. Novi Prius najbolje demonstrira sve prednosti vožnje jednog takvog automobila, čija će se poboljšanja i prednosti postepeno uvoditi i u nove generacije ostalih hibridnih modela Toyote.

15.09.2015.