Novi Mercedes-Benz CLS

Novi CLS pionir je novog dizajnerskog izričaja marke Mercedes-Benz, prepoznatljiv po svojim jasnim obrisima i diskretnim linijama. 

Treća generacija izvornika

Stuttgart/Los Angeles. Novi CLS pionir je novog dizajnerskog izričaja marke Mercedes-Benz, prepoznatljiv po svojim jasnim obrisima i diskretnim linijama. Njegov karakter obilježava okvir rešetke koji se širi prema podvozju i isturenom prednjem dijelu. Druge značajke obuhvaćaju široka, nisko postavljena prednja svjetla i dvodijelna stražnja svjetla. Dizajn istodobno održava bezvremensku auru prvog modela CLS koji je iz novog modela i segmenta brzo postao dizajnerska ikona. Svi su modeli CLS opremljeni novim motorima: sa šest cilindara u redu i s četiri cilindra u redu, u dizelskoj i benzinskoj inačici. Baš kao i njegovi prethodnici, novi CLS pršti samouvjerenošću i sportskim duhom uz uzoritu eleganciju: iznimno emotivno vozilo koje donosi impresivnu dugodometnu i akustičnu udobnost u kombinaciji s uzbudljivom tehnologijom bez premca. Model coupé s četvera vrata na tržište izlazi u ožujku 2018.

Tvrtka Mercedes-Benz je 2003., s modelom CLS, novim segmentom vozila koji po prvi puta objedinila eleganciju i dinamičnost modela coupé s udobnošću i funkcionalnošću limuzine. S trećom generacijom modela CLS, Mercedes-Benz sad snažnije no ikad gradi auru i jedinstven karakter svog popularnog modela: novi model ima čiste CLS gene s istaknutom linijom struka, ravnim bočnim linijama duž bočnih stakala i spušten ostakljeni dio automobila (vjetrobransko staklo, bočna stakla, stražnje staklo i stupovi između). Istodobno je tu još jedan primjer logične evolucije dizajnerskog izričaja „Sensual Purity”: oštri rubovi i linije koji su značajno smanjeni. I sve se to s lakoćom sjedinjava u tekuću obitelj modela Mercedes-Benz coupé s brojnim dizajnerskim značajkama. Vrijednost cd od 0,26 pozitivan je dokaz izvanredne aerodinamičnosti.

Proizvodni program motora za CLS potpuno je nov. Prilikom plasiranja modela na tržište bit će dostupna tri modela motora sa šest cilindara:

  • CLS 350 d 4MATIC (210 kW/286 ks, 600 Nm; potrošnja goriva pri mješovitoj vožnji od 5,6 l/100 km, emisije CO2 pri mješovitoj vožnji 148 g/km)
  • CLS 400 d 4MATIC (250 kW/340 ks, 700 Nm; potrošnja goriva pri mješovitoj vožnji od 5,6 l/100 km, emisije CO2pri mješovitoj vožnji 148 g/km)
    • CLS d 450 4MATIC (270 + 16 kW/367 ks + 22 ks; potrošnja goriva pri mješovitoj vožnji od 7,5 l/100 km, emisije CO2 pri mješovitoj vožnji 178 g/km)[1]

Sportski model CLS ima i udobnu stranu. Ovjes s funkcijom regulacije „AIR BODY CONTROL”, komande za veću udobnost „ENERGIZING” i najnovija generacija infotainment sustava s funkcijom „In-Car-Office”, s mogućnošću povezivanja pametnih telefona putem portala Mercedes-Benz Link plus dodatna opcija bežičnog punjenja. Dodirna podloga na središnjoj konzoli daje taktilne i akustične povratne informacije prilikom rukovanja brojnim praktičnim funkcijama i postavkama.

Standardna oprema modela CLS je kao i obično iznimno bogata: značajke koje treba istaknuti obuhvaćaju LED prednja svjetla visokih performansi, 18‑inčne naplatke kotača od lake legure s kombiniranim gumama, sustav za zadržavanje u prometnom traku, sustav za pomoć pri regulaciji brzine, 12,3‑inčni zaslon medijskog sustava, ukrasno osvjetljenje u unutrašnjosti, uključujući osvijetljene uvodnike zraka, usluge Mercedes me connect i komunikacijski modul sa značajkom LTE.

Vanjština: samouvjeren sportski izgled na elegantan način, kao i svi modeli Mercedes-Benz coupé

„Novi CLS dizajnerska je ikona i arhetip modela coupé s četvera vrata. Pored naše filozofije dizajna „Sensual Purity” (senzualna čistoća), reducirali smo njegov DNKA na iznimno puristički način, a istodobno smo ga emotivno napunili do elegantne ljepote”, kazao je Gorden Wagener, direktor Odjela dizajna tvrtke Daimler AG.

Upadljive značajke na prednjem kraju uključuju dijamantnu rešetku karakterističnu za modele Mercedes-Benz coupé s jednostrukom pločicom. Obris rešetke hladnjaka proširuje se prema podvozju i nalikuje na obrise rešetke modela Mercedes-AMG GT. Poklopac motora u potpunosti je okružen elementima karoserije. Jako plosnata i široka prednja svjetla s bokovima nagnutim prema unutra dinamički slijede obris rešetke.

Dizajn bočnih stranica ističe se visokom, zasvođenom linijom struka i sportskim i spuštenim ostakljenim dijelom vozila s bočnim staklima bez okvira. Prednji kraj nagnut prema naprijed prepoznatljiv je po šiljatom nosu i izgleda duže zahvaljujući umetnutoj poziciji poklopca motora. Obrisi slijede filozofiju dizajna senzualne čistoće: linije i rubovi značajno su smanjeni, a površine su jako zasvođene.

Za model CLS karakteristična je i izrazito snažna linija stražnjeg ramena koja se savršeno uklapa u ravan stražnji kraj. Značajke karakteristične za model coupé obuhvaćaju dvodijelna stražnja svjetla, reflektore smještene u stražnji odbojnik, lokaciju registarske pločice na odbojniku i Mercedesovu zvijezdu na sredini poklopca motora. Ovisno o specifikacijama, u njoj se nalazi kamera na izvlačenje.

Poput prednjih svjetala, stražnja LED svjetla s rubnim pozadinskim osvjetljenjem imaju kristalnu završnu obradu i stvaraju trodimenzionalni efekt. Njihov spušteni položaj dodatno naglašava širinu vozila.

Konzistentna shema boje u unutrašnjosti, kokpit sa zaslonom „Widescreen”

Luksuzna unutrašnjost modela CLS Coupé impresionira svojim čistim osnovnim linijama i ističe se senzualnim i gracioznim obrisima vanjštine. Odabir visokokvalitetnih materijala pokazuje zavidnu razinu završne obrade.

Sportski i prošireni kokpit u kombinaciji s korištenim bojama stvara dojam iznimne prostranosti. Za sveukupan dojam gracioznosti, valovite linije dizajna unutrašnjosti idu od prednjih do stražnjih vrata i otvaraju se prema B‑stupovima. Nova istaknuta značajka su ukrasna svjetla u unutrašnjosti, osvijetljeni uvodnici zraka nalikuju mlaznicama turbina zrakoplova. Sportski je izgled dodatno naglašen sjedalima s ručnom završnom obradom. Na zahtjev kupca dostupan je kokpit sa zaslonom „Widescreen”, s dva 12,3‑inčna zaslona smještena ispod zajedničkog, jednodijelnog staklenog pokrova. Središnja konzola s vidljivim godovima ili drvetom u visokom sjaju izgleda kao da lebdi zahvaljujući površinskoj ukrasnoj oblozi.

Na potpuno digitalnom kokpitu vozač može prema vlastitim željama konfigurirati sadržaj informacija sukladno vlastitim potrebama i situacijama u vožnji. Mogu se odabrati tri različita stila prema željama, raspoloženju ili sukladno unutrašnjosti. Stilovi „Classic” i „Sport” imaju osnovnu strukturu s dvije cijevi, dok stil „Progressive” iznenađuje i polarizira sa strukturom koja ima središnji instrument u obliku cijevi.

Osvjetljenje u unutrašnjosti može se pojedinačno prilagođavati u 64 boje, što uključuje i osvjetljenje uvodnika zraka. Prilikom promjene postavke temperature klima-uređaja nakratko se mijenja boja kako bi se pokazalo da je temperatura viša (crvena boja) ili niža (plava boja).

Sjedala su dizajnirana ekskluzivno za ovu seriju modela. Ovisno o unutrašnjosti, imaju visokokvalitetne obrube ili poprečne šavove. Bočna stražnja sjedala izgledaju isto kao prednja sjedala, čime se stvara dojam sportskog jednosjeda, premda je CLS Coupé prije svega četverosjed. Kada je to potrebno, nasloni sjedala mogu se preklopiti u omjeru 40/20/40, čime se zapremnina prtljažnika proširuje na prostrane 52 litre.

Wellness ugođaj na dugim putovanjima: komanda za veću udobnost „ENERGIZING”

Komanda za veću udobnost „ENERGIZING” (dodatna oprema) povezuje razne sustave za udobnost u vozilu. Sustavno rabi funkcije sustava klima-uređaja (uključujući raspršivanje mirisa) i sjedala (grijanje, ventilacija, masaža), grijanje površine i kola upravljača kao i rasvjetu i glazbeni ugođaj te omogućuje stvaranje wellness ugođaja po mjeri i prema potrebi kupca. Rezultat su više razine udobnosti i performansi.

Može se birati između sljedećih šest programa:

  • „Freshness” (svježina)
  • „Warmth” (toplina)
  • „Vitality” (vitalnost)
  • „Joy” (užitak)
  • „Comfort” (udobnost)
  • „Training” (treniranje) (dostupna su tri načina treniranja – opuštanje mišića, aktivacija i balans mišića – svaka s nekoliko vježbi).

Inteligentni način vožnje: tehnologija iz Sklase

Nova generacija modela CLS ima mnogo zajedničkog s novom S‑klasom, najboljim modelom u čitavoj automobilskoj industriji: CLS je opremljen najnovijom generacijom sustava za pomoć pri vožnji, s podrškom za vozača koja se temelji na odabranoj ruti, putem paketa opreme za pomoć pri vožnji „Drive Assistance Package”. 

Proizvodi iz asortimana sustava za pomoć pri vožnji i sigurnost modularnog su dizajna i u osnovnoj opremi sadrže aktivni sustava za pomoć pri kočenju, sustav za zadržavanje u prometnom traku, sustav za zadržavanje pažnje vozača „ATTENTION ASSIST”, sustav za pomoć pri regulaciji brzine i sustav za zaštitu putnika PRE-SAFE®. Novost u osnovnom paketu opreme je i sustav PRE-SAFE® Sound (koji priprema ljudski sluh na očekivanu buku kada postoji opasnost od sudara).

Dodatni paket opreme za pomoć pri vožnji „Driving Assistance Package” sadrži sustav aktivne regulacije sigurnosnog razmaka DISTRONIC, sustav za aktivnu pomoć pri upravljanju, sustav za aktivnu regulaciju brzine, sustav aktivne pomoći pri kočenju s funkcijom regulacije pri kretanju unatrag, evazivni sustav pomoći pri upravljanju, sustav za aktivno otkrivanje mrtvog kuta, sustav za aktivno zadržavanje u prometnom traku i sustav PRE‑SAFE® PLUS. Sustav aktivne regulacije sigurnosnog razmaka DISTRONIC i sustav za aktivnu pomoć pri upravljanju sada pružaju još udobniju podršku vozaču za održavanje sigurnog razmaka i sigurno upravljanje. Brzina se sada prilagođava automatski prije zavoja ili raskršća. Sustav za aktivno zadržavanje u prometnom traku značajno je poboljšan (za pojedine su funkcije moguća različita namještanja, ovisno o državi prodaje). Osim toga, paket opreme za pomoć pri vožnji „Driving Assistance Plus” sadrži sustav PRE-SAFE® Impulse Side. Taj sustav putnike sprijeda može pripremiti na bočne udarce odašiljanjem bočnih impulsa, čime se smanjuje opasnost od ozljeda.

Zahvaljujući boljoj kameri poboljšanom radarskom sustavu, novi CLS ima i bolji pregled nad okolnim prometom. Po prvi puta rabi i kartografiju i navigacijske podatke za izračun ponašanja u vožnji.

Izbornik „Assistance Graphics” (grafički prikaz sustava za pomoć) na ploči s instrumentima vozaču u tren oka prikazuje koje su funkcije za pomoć odabrane i na koje situacije sustavi trenutno reagiraju. Nepogrešive ikone vozaču na običnom i zaslonu koji se projicira na vjetrobransko staklo (eng. head-up display) pružaju sve potrebne informacije. Svim se funkcijama sada upravlja s kola upravljača.

U prometu s puno zaustavljanja i kretanja te na sličnim cestama, sada su moguća zaustavljanja do 30 sekundi, dok se po isteku tog vremena CLS automatski ponovno pokreće i prati promet (u kombinaciji sa sustavom aktivne pomoći pri parkiranju).

Duga svjetla ULTRA RANGE (iznimno dugog dometa)  prednjih LED svjetala MULTIBEAM (s više svjetlosnih snopova) proizvode maksimalni svjetlosni intenzitet dopušten zakonom, što znači da svjetlina dugih svjetala ostaje iznad referentne vrijednosti od 1 luksa na udaljenosti većoj od 650 metara. Komunikacija „Car-to‑X” još je jedna napredna sigurnosna značajka.

Ovjes: na odabir su dostupne tri varijante.

Novi CLS ima četverozglobni prednji ovjes i peterozglobni stražnji ovjes. Dinamički postavljen čelični ovjes za udobnu vožnju u osnovnoj je opremi. U dodatnoj je opremi dostupan ovjes „DYNAMIC BODY CONTROL” koji ima osnovnu sportsku postavku i uključuje mogućnost neprekidne regulacije amortizacije na prednjoj i stražnjoj osovini. Načini vožnje dostupni za odabir su „Comfort”, „Sport” i „Sport+”. Na zahtjev kupca dostupan je i zračni ovjes „AIR BODY CONTROL” s poboljšanim i prilagodljivim sustavom amortizacije. Vozač može birati karakteristike vozila od udobnih do sportskih putem prekidača za odabir načina vožnje.

Novi proizvodni program motora: sa sustavom EQ Boost i 48-voltnim ugrađenim električnim sustavom

Treću generaciju modela Mercedes-Benz CLS pogone potpuno novi motori, prije svega dizelski i benzinski s čest cilindara u redu. Za model coupé s četvera vrata karakterističan je i bogat asortiman modela 4MATIC.

Izlazna snaga dizelskih motora je od 210 kW/286 ks s okretnim momentom od 600 Nm (CLS 350 d 4MATIC) do 250 kW/340 ks s okretnim momentom od 700 Nm (CLS 400 d 4MATIC). Posebne značajke najboljih motora iz obitelji dizelskih motora uključuju postupak postepenog sagorijevanja u posudi, dvofazno turbopunjenje i, po prvi puta, upotrebu promjenjivog sustava regulacije podizača ventila CAMTRONIC. Što se dizajnerskih značajki tiče, motori su kombinacija aluminijskog bloka motora i čeličnih klipova s dodatno poboljšanim premazom NANOSLIDE® na bočnim stijenkama cilindra. Svi su sastavni dijelovi za učinkovito smanjenje emisije štetnih plinova ugrađeni izravno u motor.

Najsnažniji je benzinski motor sa šest cilindara. Novi, sustavno elektrificirani motor sa šest cilindara u redu, sa sustavom EQ Boost (ugrađeni elektropokretač/generator) i 48-voltnim ugrađenim električnim sustavom pogoni model CLS 450 4MATIC. Podaci o njegovim performansama: 270 kW/367 ks i 500 Nm plus dodatni moment od 250 Nm i snaga od 16 kW/22 ks dostupni kroz kraća razdoblja putem sustava EQ Boost. Ugrađen elektromotor zna kada sustav EQ Boost potpomaže sagorijevanje motora, primjerice prilikom ubrzavanja, što omogućuje vožnju bez sagorijevanja u motoru (eng. „sailing”) i napaja akumulator putem visokoučinkovitog obnavljanja energije. Tako se omogućuju uštede goriva koje su ranije bile rezervirane isključivo za visokonaponsku hibridnu tehnologiju. Sve u svemu, novi motor sa šest cilindara u redu jamči performanse motora s osam cilindara uz značajno nižu potrošnju goriva. Model CLS 450 4MATIC u osnovnoj opremi ima filtar krutih čestica.

Novi modeli CLS:

 

CLS 350 d 4MATIC

CLS 400 d 4MATIC

CLS 450 4MATIC

Broj cilindara/
raspore

6/u redu

6/u redu

6/u redu

Zapremnina (cc)

2925

2925

2999

Nazivna izlazna snaga (kW/ks)

210/286

250/340

270/367

Dod. izlazna snaga putem sustava EQ Boost (kW/ks)

-

-

16/22

Nazivni okretni moment (Nm)

600

700

500

Dod. okretni moment putem sustava EQ Boost (Nm)

-

-

250

Potrošnja goriva pri mješovitoj vožnji

(l/100 km)[2]

5,6

5,6

7,5

Emisije CO2 pri mješovitoj vožnji(g/km)2

148

148

178

Ubrzanje 0 – 100 km/h (s)

5,7

5,0

4,8


Funkcija „In-Car Office”: ured postaje mobilni

S uslugom Mercedes me connect pod nazivom „Office function in the car” (funkcija ureda u automobilu), vozači modela CLS mogu rabiti uredske funkcije izravno u automobilu te pristupati važnim podacima, baš kao da se nalaze u svom uredu. Primjerice, funkcija „Office function in the car” rabi lokacije kalendarskih unosa i automatski ih prebacuje u sustav za navigaciju u automobilu. Korisnik se može uključiti i u konferencijski poziv temeljem kalendarskog unosa. Isto tako, sustav može automatski otkriti potreban PIN pristupni kod i istodobno ga birati.

Model Edition 1 (1. izdanje): posebno ekskluzivan model za plasiranje na tržište

Ekskluzivnost modela CLS može se dodatno povećati s pomoću modela Edition 1 koji će biti dostupan otprilike godinu dana nakon plasiranja na tržište. Taj poseban model sadrži brojne luksuzne značajke u osnovnoj opremi koje su dostupne samo za 1. izdanje. Te luksuzne značajke, primjerice, obuhvaćaju koncept unutrašnjosti „COPPER ART” sa sjedalima od crne perla nappa kože i središnjim dijelovima s dijamantnim dizajnom i bakrenim ukrasnim elementima, kontrastne proštepe u bakrenoj boji na središnjoj konzoli, sjedalima, naslonima za ruke, armaturnoj ploči i oblogama vrata te jedinstvenu dijamantnu rešetku s mat kromiranim zaticima i pločicama s podloškom u bakrenoj boji. Model Edition 1 dostupan je sa svim inačicama motora.

Vanjština se temelji na liniji modela AMG. Posebne značajke uključuju LED prednja svjetla MULTIBEAM (s više svjetlosnih snopova) u osnovnoj opremi te 20‑inčne naplatke kotača od lake legure AMG s više krakova obojene crno s rubom naplatka u visokom sjaju. Poseban model prepoznatljiv je po natpisu „Edition 1” na prednjim blatobranima.

Istaknute značajke u unutrašnjosti, koje se također temelje na liniji modela AMG, dodatno uključuju sljedeće:

  • nosač armaturne ploče presvučen crnom nappa kožom
  • nosač središnje konzole i armaturne ploče presvučen crnim drvetom s vidljivim godovima
  • IWC analogni sat s ekskluzivnim brojčanikom
  • ključ vozila u crnoj boji visoki sjaj s okvirom od sjajnog kroma
  • ukrasnu rasvjetu u unutrašnjosti u 64 boje, uključujući osvjetljenje ventilacijskih otvora
  • paket opreme za retrovizore
  • paket opreme za memoriju
  • naslone stražnjih sjedala sklopive u omjeru 40:20:40
  • podne obloge s pločicom „Edition 1” i obrubima u bakrenoj boji
  • kromirani natpis „Edition 1” na središnjoj konzoli i pozdravni natpis „Edition 1” na početnom zaslonu.


[1] Gore navedeni modeli su i certificirani sukladno normi Euro 6d temp.

[2] NEDC mješovita vožnja sukladno normi Euro 6d temp

30.11.2017.