Hitni koridor spašava život

Apeliramo na vozače da pravilnim postupanjem u prometu, interventnim službama omoguće što brži dolazak na mjesta nesreća i tako pomognu u spašavanju života

Na naplatnoj postaji Lučko u Zagrebu, predstavljena je kampanja „Hitni koridor spašava život“, prilikom koje su predstavnici Ministarstva unutarnjih poslova RH, Hrvatskog zavoda za hitnu medicinu, Hrvatskog autokluba, Hrvatske vatrogasne zajednice, te Hrvatskih autocesta i Autoceste Rijeka-Zagreb, vozačima dijelili vodu i višejezične letke o hitnom koridoru. Također, po uzoru na europske zemlje postavljeno je više informativnih panoa na nadvožnjacima iznad autocesta koji na jednostavan način pokazuju kako se u slučaju prolaska interventnih vozila formira Hitni koridor.

Cilj edukativne akcije je osvješćivanje javnosti o  važnosti formiranja Hitnog koridora, s obzirom na činjenicu da smo u srcu turističke sezone kada se višestruko povećava promet na našim autocestama. Povećanje  prometa na žalost  rezultira i povećanjem broja prometnih nesreća. U takvim situacijama  važno je da vozila hitne pomoći,  MUP-a ili vatrogasna navalna vozila što prije stigne  do mjesta nesreće. Da bi interventna vozila brzo i sigurno stigla do mjesta nesreće te pomogli unesrećenima, a time u većini slučajeva i spasili nečiji život, potrebno je omogućiti njihov prolazak formiranjem tzv. Hitnog koridora.

Hitni koridor  formira se na način da se vozila koja se nalaze u desnoj traci pomaknu što više udesno, a vozila koja se nalaze u lijevoj traci što više ulijevo. Stvaranje Hitnog koridora propisano je i Zakonom o sigurnosti prometa na cestama, čl. 152. Na žalost, ovo pravilo u praksi funkcionira samo ukoliko se svi vozači pridržavaju i dopuštaju interventnim vozilima neometan prolaz do mjesta nesreće.

U cilju podizanja svijesti vozača o važnosti formiranja Hitnog koridora, HAC je ove godine pokrenuo edukativnu kampanju koju uz partnere podržavaju i ostali koncesionari autocesta u Hrvatskoj.

Prednosti Hitnog koridora:

  •   Jasna i jednostavna pravila ponašanja vozača,
  •   Brz prolazak interventnih vozila do mjesta nesreće,
  •   Brzo pružanje pomoći unesrećenima u okviru zlatnog sata,
  •  Povećanje šanse za preživljavanje žrtava nesreće veće od 85% posto,
  •  Prepoznatljivo pravilo ponašanja kao i u drugim europskim zemljama Slovenija, Austrija, Njemačka…

Pridržavanje obveze o formiranju Hitnog koridora za vozača je „mali pomak“ lijevo ili desno, dok je za unesrećenog koridor prema životu.

24.07.2019.