Stari Audi A6 teško pali na plin

Nedavno sam kupio rabljeni Audi A6 2.0 iz 1995. godine s Lovato plinom i imam velikih problema s pokretanjem toplog motora. Jutarnje paljenje na benzin odradi „na zub“, bez problema. U vožnji se isto ponaša normalno, kad prebaci na plin također je sve u redu. Nakon kratkog gašenja pali odmah, ali nakon duljeg stajanja (katkad je dovoljno i 5 minuta) potrebno je dulje „verglanje“, i to toliko da privlačim poglede prolaznika. Bez dodavanja gasa upali na jedvite jade, a uz doziranje papučicom nekako uspijem smanjiti vrijeme pokretanja. Pumpa goriva je nova, radio je isto i na starim benzinskim injektorima i na drugim rabljenima koje sam uspio naći, novi su mi preskupi bez stopostotne dijagnoze da je to uzrok tegoba. Tlak je mjeren, sve je u redu.
Ako motor počne dotrajavati ili gubiti ispravnost, tada se problemi najprije počinju uočavati na plinski pogon, a na benzin motor još radi dobro. Zbog toga biste trebali najprije temeljito ispitati ispravnost motora. S obzirom na to da je riječ o 16-godišnjem primjerku, trebalo bi najprije izmjeriti kompresiju, kako bi se utvrdio stupanj istrošenosti. Ako su tlakovi kompresije preniski, odnosno niži od 8,5 bara, tada motor neće dobro raditi na plin, a na benzin bi još moglo biti sve u redu. Tada bez ozbiljnijeg popravka neće biti moguća poboljšanja. Budući da paljenje ovisi o temperaturi, treba posumnjati na ispravnost senzora temperature. Također, ako ih dulje niste mijenjali, izmijenite svjećice.
01.06.2011.