Polo 1.4 TDI loše pali s novim akumulatorom

Imam Volkswagen Polo 1.4 TDI iz 2002. godine. Do prije tri tjedna u autu je bio originalni akumulator. Palio je svaku zimu i na -15 bez problema. Ta baterija je došla do kraja i stavio sam novu i usput ispitao kod prodavača punjenje. Alternator puni normalno na 14,3 V. Međutim, jedan dan auto je jedva okrenuo i zapalio, a nakon deset metara se ugasio i više nije htio upaliti. Upalio sam na guranje i nakon toga odvozio 20-ak km i ponovno je palio bez problema. Također sam jučer otišao do Karlovca i natrag. Sada je auto u garaži i hoće su upaliti, ali to nije rješenje. Zašto nije htio upaliti nakon dva dana stajanja vani? Nije velika hladnoća...

Osnovno je da novi akumulator treba ugraditi u potpuno 'zdravu' (ispravnu) sredinu. Napon punjenja od 14,3 V je na minimumu, a optimalno bi bilo 14,7. Dakle, preporučljivo je, u automobilu starom deset godina, napraviti temeljiti servis elektroinstalacije, prvenstveno alternatora, elektropokretača, regulatora napona i svih električnih spojnica. Treba provjeriti ispravnost električnih grijača, jer o njima ovisi paljenje hladnog motora te izmijeniti neispravne, a svakako i izmjeriti tlakove kompresije. To je preduvjet da svaki dizelski motor dobro pali, pogotovo zimi. Ravnomjerni tlakovi kompresije od minimalno 28 bara, preduvjet su dobrog paljenja i rada, a ako su niži od 27 bara, nužan je popravak motora (propuštanje može biti između stijenki cilindara i klipnih prstenova te na ventilima). Ako je to u pitanju, ništa drugo neće pomoći, prije nego se riješi. Pogriješili ste što ste ugradili novi akumulator, prije nego ste provjerili i servisirali sve navedeno.

02.01.2013.