Lupkanje u motoru starog Audija A6 2.5 TDI

Posjedujem Audi A6 2.5 TDI sa 103 kW iz 1996. Motor je redni petocilindraš nepoznatog stanja prijeđenih kilometara jer je uvezen iz Italije. S vozilom, osim redovitih servisa, nisam imao problema. Sada je otkazala vakuumska pumpa te se izgubio podtlak na servopojačivaču kočenja, a vozilo je imalo i osjetno slabije performanse. Zamijenio sam vakuumsku pumpu polovnom, identičnom onoj koja je otkazala, no nakon toga pojavilo se lupkanje u motoru. Zvuk je kao da lupka jedan od ventila, ali dolazi od vakuumske pumpe, tj. od štangice preko koje se pomoću bregastog vratila pumpa pokreće. Molim za odgovor zbog čega se to pojavilo i utječe li vakuumska pumpa svojim radom na usis zraka u motor i rad turbine jer nakon njezine promjene vozilo ima osjetno bolje performanse.
Radi se o izvrsnom turbodizelašu, za razliku od 2.5 TDI V6 sa 110 kW (150 KS), koji se ugrađivao u sljedeću seriju Audija A6. S obzirom na to da je riječ o motoru u šesnaestoj godini života (kilometražu niste naveli), vjerojatno je već došlo do određene istrošenosti vitalnih dijelova, što ćete najbolje utvrditi mjerenjem tlakova kompresije. Ako je motor u prihvatljivom stanju, tlakovi kompresije trebaju biti ravnomjerni i ne niži od 29 bara. Lupkanje koje se čuje iz područja vakuumske pumpe posljedica je udaranja klipa u vakuumskoj pumpi te ste očito kupili neispravan dio. Ne može se isključiti ni da je došlo do istrošenosti ili greške u hidrauličkim podizačima ventila ili bregastom vratilu. Zbog toga je vjerojatno došlo do slabljenja performansi motora. Više smo puta pisali da je podrijetlo s talijanskog tržišta rabljenih automobila loša referenca. Naime, Talijani često forsiraju automobile i neredovito ih, odnosno loše održavaju te vaš auto vjerojatno nije u dobrom stanju
13.02.2012.