Isplati li se ugradnja sustava HHO?

Budući da smo svaki dan suočeni s mnogobrojnim poskupljenjima, nametima, odnosno izdvajanjima koja nam otežavaju život, počeo sam razmišljati o alternativnim izvorima goriva i pretraživanjem interneta naišao sam na tzv. HHO generator, elektrolizer ili, kako to još zovu, hydrogen boost koji obogaćuje motor vodikom. Elektrolizom vode nastaje smjesa vodika i kisika koja u motor ulazi kroz usisni sustav zraka, što navodno smanjuje emisiju CO2 i potrošnju goriva čak 30-50%. Sama elektroliza nastaje u generatoru koji pomoću elektrolita, destilirane vode i struje iz motora automobila stvara vodik i kisik. Kada se vodik miješa s gorivom, povećava mu energetsku vrijednost i klip tada mora u potpunosti stlačiti mješavinu prije zapaljenja. Na taj način vodik smanjuje potrošnju goriva u prosjeku oko 30%, povećava snagu motora, smanjuje emisiju CO2, snižava temperaturu motora te tako produžuje njegov životni vijek i smanjuje buku. Naglasak je na tome da uz pomoć vodika gorivo u cilindru potpuno izgara i na taj način malo povećava snagu i smanjuje potrošnju. Inače vozim Mitsubishi Carismu 1.9 DID i zadovoljan sam potrošnjom, no gorivo je svakim danom sve skuplje, tako da tražim nove načine za uštedu, stoga me zanima „drži li ovo vodu“. Je li istina da se ugradnjom HHO generatora može uštedjeti na gorivu?
Ne savjetujem ugradnju tog sustava jer u automobilskoj tehnici nema ‘hokus-pokus’ rješenja niti čarobnog štapića. Ne morate biti stručni u tom području, ali logično se zapitajte, ako je to tako, zašto velike automobilske tvrtke, koje troše stotine milijuna eura da bi se potrošnja goriva smanjila za pet posto, ne ugrade taj sustav. To vam je kao kod perpetuum mobilea koji funkcionira. Negdje je uvijek smješten patuljak koji to pokreće ili je ugrađen elektromotor koji je krišom spojen na struju. Naime, neosporno je da se iz vode elektrolizom dobivaju vodik i kisik i neosporno je da se njihovim korištenjem može smanjiti potrošnja. Vodik je najčišći energent, a vode ima u izobilju, i kad bi bilo ekonomski isplativo dobivati ga elektrolizom iz vode, riješili bi se svi problemi. Problem je što se treba uložiti toliko energije u elektrolizu da je naknadno korištenje neisplativo. Dakle, ako treba napraviti elektrolizu vode u motoru, za to se koristi električna energija, a za njezinu proizvodnju troši se gorivo. Dobici sigurno ne mogu biti veći od gubitaka. Da je uređaj beskoristan možete vidjeti u videu ako na Googleu ukucate ‘Dateline NBC - HHO’. Inače, najmanja potrošnja dizelskog motora postiže se ako se u svakom dijelu komore za izgaranje postigne optimalan (stehiometrijski) omjer masa zraka i goriva od 14,5:1 i ako se postignu što viši tlakovi u cilindrima (to ovisi o izdržljivosti materijala). Kad se postigne optimum, potrošnja je najniža i bolje od toga nije moguće.
21.03.2012.