Dotrajao Mitsubishi Pajero teško pali

Imam Mitsubishi Pajero 2.5 TDI iz 1990. Kompresija je prije zamjene bregaste osovine u tri cilindra bila 24 bara (u četvrtom nula – oštećenje bregaste). Zamijenio sam bregastu osovinu i klackalice ventila (klackalica je istrošila bregastu). Nakon ugradnje nove bregaste, auto bolje pali, ali sada se pojavljuje problem prvog paljenja. Prije zamjene bregaste, auto je otežano palio i prvi i svaki idući put. Sada pri prvom paljenju auto 'vergla' nekoliko krugova, a nakon toga u uzastopnim paljenjima pali na pola zuba. Majstor kaže kako mu se čini da je u pitanju elektropokretač jer ne vrti nekako 'veselo' (kaže da je možda otišao klizni ležaj, tzv. piksna). Auto sam kupio prije pola godine, a bivši vlasnik rekao mi je da je zbog problema s paljenjem mijenjao četkice elektropokretača. Prošli tjedan kupio sam novi akumulator. Molim odgovor je li moguće da je elektropokretač uzrok lošeg prvog paljenja.
Da bi dizelski motor dobro palio, treba postizati dovoljno visoke tlakove kompresije, kako bi se stlačeni zrak ugrijao te se ubrizgano gorivo samo zapalilo (dizelski motori nemaju svjećicu). Zbog toga dizelski motori u dobrom stanju ostvaruju tlakove kompresije od 30 do 32 bara, a da bi motor dobro radio, minimum je 27 bara. Budući da su tlakovi kompresije 24 bara, ničim se ne može osigurati dobar rad i paljenje. Imajući na umu i dotrajalost bregastih vratila te činjenicu da je turbodizelski motor star 21 godinu, izvjesno je da je nužan generalni popravak. Parcijalni popravci bacanje su novca.
04.05.2011.