Dotrajala Škoda 1.9 TDI sa 186.000 km teško pali

Imam Škodu Octaviju 1.9 TDI s 90 KS iz 2000. sa 186.000 km i pojavljuje se problem s paljenjem. Stavio sam nove grijače, akumulator, senzor temperature motora, novi elektropokretač – i opet dugo vergla. Mjerio sam i kompresiju – 19, 22, 24, 26 bara. Je li problem u kompresiji? Auto ne gubi ulje i dobro vuče.
Čudno je što motor vaše Škode Octavije uopće pali. Naime, donja je granica tlakova u cilindrima, koji osiguravaju normalan rad motora, 28 bara, a 27 bara granica je kad je nužna reparatura. Logično je da motor ne pali jer dizelski motor nema svjećice, a paljenje se ostvaruje ubrizgavanjem goriva u užareni zrak na kraju drugog takta (gorivo se samo pali). Kad je motor istrošen, brtvljenje u cilindrima je loše zbog propuštanja zraka između prstenova i cilindara, odnosno ventila. Ostvaruju se preniski tlakovi kompresije te se stlačeni zrak ne zagrijava na otprilike 600 Celzijevih stupnjeva, nužnih za dobro paljenje, nego znatno niže i gorivo se ne pali. Bit će nužno otvarati motor te, najmanje, napraviti polugeneralni popravak. S obzirom na starost i godine, preporučljiviji je generalni popravak jer su vjerojatno dotrajali i temeljni i leteći ležajevi, pa bi uspostavom punog opterećenja mogli otkazati ubrzo nakon polugeneralnog popravka, a tada bi generalni popravak trebalo napraviti iz početka.
07.05.2012.