Doktore pomozite - Odgovaramo na Vaša pitanja

Sva Vaša iduća pitanja možete poslati na [email protected], te će biti odgovorena u idućem broju magazina 'Auti.hr'.

1. Imam  Peugot 307 HD 1.6, 2005. godište. Molim Vas pomoć!  Stalno radi glavni ventilator.  Svi su govorili da zamijenimo glavni kompjuter i opet se dogodilo isto. Počeo je dimiti i temperatura je na 0 °C konstantno. Ne znamo više ni sami šta napraviti...

Odgovor: Ukoliko je temperatura konstantno na 0 °C i auto se ne može ugrijati, to upućuje da je termostat ostao otvoren, a s obzirom da ventilator konstantno radi, motor ne može postići radnu temperaturu. Dakle, prvo zamijenite termostat, da riješite problem s temperaturom. Što se konstantnog rada ventilatora tiče 1.6 HDI motori su imali problema s otpornikom na samom ventilatoru (relej ventilatora) te je moguće da zbog njega konstantno radi. No, možda se radi o započetoj regeneraciji filtera čestica te zbog logike upravljanja istom procesor ostavi upaljen ventilator. Trebalo bi probati počistiti filter čestica ili otići do servisa da odrade prisilnu regeneraciju.

2. Pozdrav, radi se o autu Mercedes-Benz A180 CDI, 2006. godište, koji je do sada prošao 215 000 km. Vozio sam se po autocesti te se nakon 250 km vožnje odjednom  upalila ESP greška. Nakon toga sam stao sa strane, ugasio vozilo i ponovno upalio te je greška nestala. Nakon svega toga primijetio sam laganu vibraciju u autu prilikom vožnje brzinom 50 km/h, ali se vibracija javlja i pri većim brzinam, no na 50 km/h se najjače osjeti. Auto u leru radi normalno, kao i u vožnji, jedino se javlja gore navedena vibracija. Hvala unaprijed.

Odgovor: Bilo kakva greška na ESP-u se može očitati na testeru, jer sustav točno zapiše zbog čega je upalio grešku. Lupanje iz kotača može i ne mora biti povezano s ESP sustavom, odnosno postoji šansa da je ležaj kotača dobio luft te se kotač klima, a samim tim da je oštetio senzor te da su tako povezani problemi. U svakom slučaju morate otići na tester da se očita greška te će tako dijagnostika problema biti jednostavna.

3. Molim vas pomoć.  Naime, radi se o Renault Laguni Grandtour 1.9 dci, 2004 god. redovito servisiranom 20.06. Auto je prošao tehnički 100%, da bi nakon par dana počeo trokirati, pali se lampica – 'greška motora STOP'.  Promjenjena je pumpa goriva 26.03. Jedan mehaničar mi je promijenio relej za pumpu, auto je radio sat vremena, zagrijao se i počinjeo trokirati, potom se ugasio i više nije htio upaliti.  

Odgovor: Obzirom na promijenjene dijelove pretpostavljamo da je problem u sustavu dovoda goriva. 1.9dci motor na žalost ima cijeli set elektronskih problema, od senzora protoka zraka, regulatora pritiska goriva, elektronske pedale gasa do visokotlačne pumpe koja se ljušti te poštopa injektore i senzora položaja radilice.

Mislimo da je najbolje da auto odvezete u ovlašteni servis gdje će točno vidjeti što treba zamijeniti bez nagađanja i nepotrebnog mijenjanja dijelova.

4. Trebam informaciju, u velikoj sam nedoumici. Što je lakše za održavanje Opel Astra iz 2008. godine ili Skoda Fabia TDI 74kw verzija 1 iz 2007./ Skoda Fabia, verzija 2 iz 2009. godine?  U pitanju su dizelaši, a auti su tek uvezeni iz EU i jako su sličnog stanja. Znam da nije ista klasa, do sad sam imao Skoda Fabia SDI iz 2004., koja me je dobro služila, ali sad mi treba nešto malo jače (s turbinom). Važno mi je da je auto pouzdan i da je lak za održavanje.

Odgovor: Gledate diesel vozila stara 10+ godina, pa je svakako preporuka da date pregledati stanje visokotlačnih diza, turbine te visokotlačne pumpe, kako bi izbjegli nepotrebna visoka ulaganja. Što se redovnog održavanja tiče, sve što gledate je otprilike isto (financijski) za održavanje.

5. Imam Ford Fiestu 1.6 tdci, 2006. godište i danas sam primjetio da mi u vožnji na 3 tisuće okretaja auto počinje trokirati i užasno lupati. Znate li možda uzrok?

Odgovor: Na 1.6TDCi motoru kada lupa oko 3000 okretaja treba prvo provjeriti remenicu radilice jer se ona hoće raspasti. No, zbog nje ne bi trokirao auto, tako da vjerojatno nije u njoj problem. Svakako provjerite visokotlačne injektore te samu bregastu, koja se hoće potrošiti, pa dolazi do zvukova kakve opisujete.  

6. Dobar dan, imam Passat b5 1.9tdi 81kw. Bio sam na pregledu kod mehaničara, ali nije mi baš bio uvjerljiv, pa bih Vas molio za mišljenje. Moram na početku napomenuti da mi je pukla manžeta na desnom homokinetičkom zglobu, no zamijenio sam je s novom. Naime, pri naglom ubrzavanju auto malo zatrese „lijevo-desno“ , a u brzini višoj od 120km/h konstantno trese, ali samo pri dodavanju gasa.Pri puštanju gasa u brzini, čuje se 'hučanje'. Okretaji se kreću normalno s brzinom, ne čini mi se da proklizava.

Odgovor: Ukoliko je 'trešnja' krenula nakon izmjene manžete zgloba vjerojatno je povezano više sa zglobovima poluosovine nego sa samim mjenjačem/kvačilom. Za 'trešnju' kod ubrzavanja najčešće je kriv unutarnji zglob pa predlažemo da njega zamijenite. Kao što Vam je mehaničar savjetovao' trešnja' može biti i od kvačila koje je pri kraju, ali ako 'trešnje' nije bilo prije izmjene manžete zgloba onda je vjerojatnije problem u poluosovini/zglobovima sa te strane na kojoj je manžeta mijenjana.

7. Pozdrav, radi se o Mazdi 6, CD 140 CE, 2008. godište. Auto ima prijeđenih 200 000 km, pa me zanima kakva je izdržljivost takvih motora? Riječ je o uredno servisiranom autu.

Odgovor: Mazda 6 je mehanički zahvalna kao rabljeni auto, samo treba obratiti pozornost na hrđu jer su imale velikih problema s prohrđavanjem stražnjih rubnjaka te donjeg dijela vrata. Model do 2008. godine ima zupčasti remen, a od 2008. godine nadalje ima lanac.

8. Auto se u drugoj brzini ugasi,  vozilo jednostavno izgubi gas i čim ga ponovno upalim radi normalno. Provjeravala sam  kompijuter i ništa ne pokazuje.  Radi se o modelu: Mercedes C220 Coupe dizel. Unaprijed hvala na odgovorima.

Odgovor: Kada dize bacaju previše nafte na povrat dešava se upravo ovo što ste opisali, tako da trebate prvo provjeriti dize te zamijenite filter goriva.

9. Pozdrav! Imam Golfa 'trojku' 1.8 55kw, '97. godište. U zadnje vrijeme mi je počeo trošiti preko 20 litara na 100 km, pa me zanima u čemu je problem. Promjenjen je monopoint, razvodna kapa je nova, jedino je upitna lambda sonda, pa me zanima je li moguće da ona uzrokuje toliku potrošnju?  Unaprijed se zahvaljujem na odgovoru.

Odgovor: Lambda sonda je jedan od najvažnijih dijelova za regulaciju goriva, tako da postoji velika vjerojatnost da je u njoj problem te da ona uzrokuje tako veliku potrošnju goriva . Probajte ju zamijeniti. Svakako pazite da ne uzimate univerzalne sonde niti da prespajate žice i konektore, jer su na to sonde osjetljive, pa ne rade dobro.  

10. Imam Mazdu 323i benzinca 75 KS iz 2003. godine, koja je prešla 195 000 km. Auto funkcionira besprijekorno, osim pri kretanju, kada motor naglo izgubi snagu u prvoj brzini i auto' trzne'. Kasnije, tijekom dana, to se pri kretanju ne događa. Događa se samo ujutro, kada se prvi put pali. Još je čudnije što pri paljenju auta i isparkiravanju 'na rikverc' nema tog problema, no čim ubacim u prvu i krenem auto 'trzne'. Nakon toga radi uredeno. Problem se pojavio ljetos, što upućuje na to da niske temperature nisu uzročnik ovog problema.  Bio sam u servisu i kompjuter kaže da je sve u redu.

Odgovor: Ukoliko se problem događa samo na hladnom probajte provjeriti da nemate pukotinu na gumenom gibljivom dijelu od usisa zraka, koji je između senzora protoka zraka i klapne na usisnoj grani. Na Mazdama 323 često znaju pucati usisna crijeva, samo ih treba detaljno pregledati, jer pukotina se obično teško vidi i nalazi se unutar „rebara“ fleksibilnog gumenog crijeva, a zbog pukotine senzor protoka zraka može krivo mjeriti te stvarati probleme laganog 'zacukavanja' u određenim uvjetima.

11. Radi se o modelu Ford Mondeo 2.0 Duratec 145Ks iz 2003. godine. Motor se prilikom rada umjereno trese i kao da se guši u radu te se prilikom vožnje ugasi u radu, ali se odmah nakon toga normalno i upali. Stavljena je nova razvodna kapa, kablovi i svjećice, kao i novi akumulator. Problem se i dalje nastavlja.  Motor ne troši ulje niti ima vidljivog traga ulja na motoru, iz aspuha nema nikakvog dima i sl., što bi eventualno ukazivalo da auto miješa ulje i gorivo. Jedino ponekad na svjećicama bude malo ulja. Auto je površno pregledala osoba koja se bavi popravkom automobila i došla do zaključka da je otišao motor te da ga se ne isplati popravljati.

Odgovor: Bez alata te detaljnijeg pregleda teško je i nezahvalno dijagnosticirati da je motor 'otišao', pogotovo ako iz auspuha nema nikakvog dima koji bi na to upućivao. Predlažemo Vam da odvezete auto u servis kako bi da detaljno pregledali, izmjerili kompresiju te utvrdili zbog čega motor loše radi.

12. Auto je Astra iz 2001. godine, 1.4-16v, automatik, redovito servisiran i održavan. Neko duze vrijeme ima problem s paljenjem. Naime, svijetle mi 2 lampice, jedna s oznakom 'ključa', a druga, ispod nje, s oznakom 'pumpice'. Nekad upali odmah, nekad se ugasi i upali iz drugog puta. Kad se priključi na kompjuter sve je ok.  Međutim, sad neće upaliti, a 'vergla'.  

Odgovor: Najvjerojatnije je problem u senzoru radilice, ali nije nemoguće niti da je antenica problem. Ukoliko ne možete lokalno riješiti problem, otšlepajte vozilo do najbližeg ovlaštenog Opel servisa, gdje bi Vam jednostavno trebali otkloniti problem.

13. Možete li mi odgovoriti koja je radna temperatura rashladne tekućine za dizel motor? U pitanju je Audi A3 1.9 tdi 96 kw, 2001. godište.

Odgovor: Termostat se otvara oko 82-89 °C, pa bi teoretski točan odgovor bio da je optimalna radna temperatura rashladne tekućine oko 90  °C. Ukoliko je vozilo jače opterećeno ta temperatura se može podići i na 100-105 °C.

14. Imam Seat Ibizu 2006. godište, 1.4 16v. Imam problem s daljinskim otključavanjem. Kada stisnem tipku otključavanja, otključaju se samo vozačeva vrata,a suvozačeva i gepek ne. Oni se otvaraju jedino ako se točno tri puta pritisne tipka za otključavanje. Zanima me u čemu je problem. Je li do elektronike, kvake, ključa ili nečeg sasvim drugog?

Odgovor: Ako 3x stisnete i onda sve otključa izgleda da je sve u redu sa sustavom tj. on funkcionira, ali je očito tako isprogramiran. Najbolje bi bilo da odete do ovlaštenog servisa, jer su velike šanse da se može isprogramirati da na jedan stisak sve otključa, a ne na tri.

15. Radi se o modelu Honda Jazz iz 2008. godine. Naime, kada je ručna dignuta čuje se škripanje kod izlaska i ulaska u auto. Kad se ručna opusti nema više nikakvog 'škripanja'. To se počelo događati kad sam promijenio zadnje pločice i diskove.

Odgovor: Novi diskovi i pločice očito ne drže tako jako kao stari, pa prilikom ulaska/izlaska iz vozila uspijete dovoljno zanjihati/pomaknuti vozilo da se čuju kočnice. Navedeno nije nikakav tehnički problem niti upućuje da nešto nije dobro napravljeno,  nego se jednostavno tako materijal čuje.

16. Imam upit za Renault Megane. Drugo rikverc svijetlo mi ne radi, odnosno iskače osigurač. Sve žarulje otraga su promijenjene u servisu i nekoliko dana svjetlo je normalno funkcioniralo te je nakon toga odjednom pregorio osigurač. Što bi mogao biti uzrok?

Odgovor: Osigurač ne izgara bez razloga te je očito problem negdje u masi koja nije dovoljno dobra. Najbolje je da vozilo odvezete kod električara, dok rikverc svjetla ne rade, kako bi Vam jednostavnije riješio problem.

17. Imam Audi A4-B8, karavan model. Kada otključavam auto s ključem, otključavaju se samo vrata vozača i haube. Ostala vrata se otvaraju samo iznutra, isključivo na kvaki.

Odgovor: U prtljažniku imate motor za centralno ili vakum pumpu te je vrlo vjerojatno ona pokvarena ili su Vam vakum crijeva na nekom dijelu pukla, pa zrak 'fila' u prazno. Saniranje vakum crijeva ili zamjenite pumpe kako biste riješili problem.

18. Riječ je o modelu Mercedes A160 (druga generacija). Prije nekoliko dana na autocesti auto nije htio prijeći 2000 okretaja. Prilikom potiska na papučicu od gasa, auto 'trokira' i ne ubrzava preko 120 km/h.  U čemu bi mogao biti problem?

Odgovor: Dali ste nam premalo podataka o vozilu kako bi dali konkretniji odgovor ili Vas  uputili za rješenje problema. Bilo kakvo tako izraženo trokiranje mora ostati zapisano u ECU-u i spajanje na tester će olakšati dijagnostiku.

19. Pozdrav, imam problem s Mercedesom w203, 2.2 110kw, 2004. godište – karavan, automatik. Na autu je bio pokvaren akumulator, a zamjenom i postavljanjem novog, auto ne 'vergla'. Dakle, dobije kontakt, grijač odradi svoje, ali po okretu ključa ništa se ne događa. Osigurači alnesera su ok, za releje ne mogu tvrditi, no nisu oksidirali spojevi.

Odgovor: W203 linija je imala određenih problema sa oksidiranjem kontakata na elektronici za paljenje (koja je odmah do akumulatora) te na samom ECU-u. Najbolje bi bilo da vozilo prevezete do električara ili do servisa jer su vjerojatno upoznati sa problemom te bi Vam ga trebali brzo riješiti.

20. Prije malo manje od godinu dana kupio sam Audi A6 1.8t quattro iz 1997. godine s ugrađenim čipom od 170 kw, ali s turbinom za 110 kw. U početku je auto išao normalno dok nedavno nisam zamijenio cijev od turbine, jer je pukla. Tada su krenuli problemi. Auto super radi dok je hladan, ali kada se ugrije onda počne 'trzanje'. Izgleda kao da izgubi snagu. Tlak od turbine je dobar, jer je stavljen novi blow off ventil i tlak je na 1 bar. Što bi mogao bit uzrok 'trzanja'?

Odgovor: Kod prerađenih vozila teško je dati konkretan savjet, ali često se događa da se pokvari N75 ventil ili pumpa goriva, pa prvo probate provjeriti je li problem u njima. Ukoliko Vam to ne pomogne, trebate potražiti specijalizirani servis koji se bavi preradama vozila te ima potrebnu aparaturu da istestira Vaše vozilo.

21.02.2019.