Akumulator Hyundai Elantre izbacuje plavkastu pjenu

Prije godinu i pol dana kupio sam Hyundai Elantru 2.0 CRDi iz 2004., ali ne znam koliko je star akumulator u njemu. Po zimi kad je hladan, motor teže pali i primijetio sam da se na + klemi pojavljuje neka plavkasta pjena. Znao sam to politi vodom da isperem, ali se nakon nekog vremena opet pojavi. E sada, izbija li to neka kiselina ili nešto drugo? I je li to znak da bi trebao mijenjati akumulator?

Niste specificirali je li problem što motor zimi, prilikom paljenja, sporije okreće (vergla) ili dobro okreće, a teško pali, ili jedno i drugo. Također, niste naveli ni prijeđenu kilometražu. U prvom koraku, svakako je preporučljivo izmjeriti tlakove kompresije, jer o tome ovisi hoće li dizelski motor zimi paliti dobro ili loše. Inače je nakon 8-9 godina preporučljivo servisirati alternator i elektropokretač jer će potom biti bolje punjenje akumulatora, a motor će lakše okretati. A što se tiče samog akumulatora, svakako je najbolje ugraditi novoga, jer izbacivanje pjene, koja je svakako puna kiseline, ukazuje na dotrajavanje. Sama je kiselina vrlo opasna za limariju i višestruko je više nagriza od soli. Dakle, izmijenite akumulator, ali prije ugradnje novoga dobro operite limariju u području oko i ispod akumulatora te provjerite ispravnost električne instalacije.

31.12.2012.