Reli Dakar 2014.

Biti izgubljen i sam u pustinji, za većinu ljudi predstavlja iskustvo iz noćnih mora... ali za Thierryja Sabinea, strastvenog vozača motocikala, ta izolacija tijekom natjecanja u reliju Abidjan-Nice 1977. godine, bila je zapravo inspiracija...

28. prosinca sljedeće godine, nakon što je spuštena startna zastavica na novoj utrci, njegova uspomena na vrijeme provedeno u pustinji postala je stvarnost – započela je njegova nova utrka, te će se ponavljati tijekom više od 30 narednih godina! Među brojnim entuzijastima amaterima ovaj reli započeo je kao zabavni izazov prelaska Sahare, da bi se nastavio kao najzahtjevniji reli današnjice. Reli Dakar.

Sve do 2009., utrka je bila poznata kao Reli Pariz-Dakar, te je, kako je ime sugeriralo, utrka započinjala u Parizu, a završavala u gradu Dakar u zapadnoj Africi – većim se dijelom prolazilo kroz neprijateljski nastrojenu Saharu.

Tijekom utrke svi organizatori i natjecatelji uvijek su se suočavali sa izazovima, posebno zbog rute koja je prolazila kroz razne afričke države sa izraženim političkim problemima. Zbog toga je 2009. godine bilo nužno utrku premjestiti na drugi kontinent i sada se vozi kroz Južnu Ameriku.

Od svojeg prvog sudjelovanja u ovom reliju, 1977. godine, Toyota je bila istaknuta kao jako uspješan sudionik. U prvoj godini amaterskog sudjelovanja, samo 74 natjecatelja su završila utrku, od čega je njih 13 vozilo Toyote.

Uz sudjelovanje u obje kategorije modela s pogonom na četiri kotača – Produkcijski, za neadaptirana komercijalna vozila te Super produkcijski za prerađena i trkaća vozila – Toyota vozila su vrlo popularan odabir među natjecateljima, jer se Landcruiser i Hilux (4Runner) modeli odabiru zbog svoje robusnosti, lakoće održavanja i pouzdanosti.

Brojnost Toyota vozila, zabilježena je u 13-om izdanju utrke 1991. godine, gdje je od 129 prijavljenih vozila, bilo 34 Toyote. Ovaj uspjeh čak je i nadmašen 2002. godine kada je skoro svako drugo vozilo koje je prošlo ciljnu ravninu , bilo Toyota, što je potvrda legendarne pouzdanosti i izdržljivosti.

Zapravo, zbrojivši od 2005. godine, Toyota slavi osam uzastopnih pobjeda u kategoriji produkcijskih vozila, što je dokaz da Toyota automobili prolaze mnoge sate testiranja i razvoja, prije nego se nađu u utrci i osvoje najteži reli na svijetu.

U Reliju Dakar 2014, od 5. - 18. siječnja, natjecalo se 50 različitih nacionalnosti. Natjecatelji su se suočili s epskim putovanjem kroz Argentinu, Boliviju i Čile – preko 9.000 km suhih pustinja, paklenskih vrućina i planina. Tijekom utrke gotovo da i nije bilo odmora jer su se u pojedinim etapama postizale brzine kroz pustinju i do 180 km/h.

Toyota je sudjelovala u dvije kategorije, a popularni Južnoafrički Toyota Imperial tim imao je izazovan cilj da s modelom Hilux osvoji pobjedničko postolje u kategoriji produkcijskih modela. Uspješno su dovršili utrku plasmanom na 4.poziciji. Dakar Reli jedna je od najizazovnijih automobilskih utrka na svijetu, toliko je teško doći do cilja da se kaže: "Svi vozači koji dovrše utrku su pobjednici."

21.01.2014.