208 GTi Racing Experience: 208 GTi Peugeot Sport u napadu na «Zeleni pakao»!

Osmišljen u radionicama u Velizy-u, 208 GTi Peugeot Sport pokazuje svoje prednosti na početku natjecanja VLN 2013. Cilj je utrka "24 sata Nürburgringa" u svibnju 2013., u sklopu projekta 208 GTi Racing Experience, s osam europskih vozača odabranih putem Interneta.

U sklopu lansiranja modela 208 GTi

Više od 2000 vozača prijavilo se početkom 2013. godine na web stranicu za projekt 208 GTi Racing Experience, koji će popratiti komercijalno lansiranje modela 208 GTi. Nakon nacionalnih predselekcija, na međunarodnom finalnom natjecanju u La Ferté Gaucheru odabrano je osam "ambasadora 208 GTi", kako bi sudjelovali na "24 sata Nürburgringa". To su :
- Dominik PEITZ - 21 godina – Njemačka
- Vincent RADERMECKER – 45 godina – Belgija
- Gonzalo MARTIN DE ANDRES – 31 godina – Španjolska
- Mathieu SENTIS – 27 godina – Francuska
- Giacomo RICCI – 27 godina – Italija
- Christiaan FRANKENHOUT- 31 godina – Nizozemska
- Johnny NIEDERHAUSER – 41 godina – Švicarska
- Bradley PHILPOT – 27 godina – Velika Britanija

Nužne pripreme

Iako trkaća staza u Nürburgringu nije potpuno nepoznata nekim vozačima (osobito Christiaanu Frankenhoutu koji je završio "24 sata Nürburgringa" 2012. na trećem mjestu) većina treba upoznati jednu od najnetipičnijih i najnemilosrdnijih staza na svijetu: Nordschleife.
Zbog toga će sudjelovati na VLN-ovim testnim danima (5. i 6. travnja 2013.) te na VLM 2 (13. travnja) i VLM 3 (27. travnja) s četiri modela 208 Racing Cup, razvijena i proizvedena u Peugeot Sportu, prije natjecanja na "24 sata Nürburgringa" 19. i 20. svibnja. Kako bi se pripremili za ovu trkaću stazu, Peugeot Sport imao je zadatak osmisliti specifičan model 208 GTi, čiji je cilj pobjeda u kategoriji SP2T (trubo-benzinski motor 1.600 cm3 ).

Tehničke prednosti modela 208 GTi Peugeot Sport

208 GTi Peugeot Sport četvrta je sportska izvedba za natjecanje modela 208. Ona koristi prednosti triju prije razvijenih izvedbi (T16, R2 i Racing Cup) pa je mogla biti osmišljena u kratkom vremenu. Razvoj je počeo u prosincu 2012. godine. Priprema prve karoserije bila je moguća u siječnju 2013., vozilo se počelo sklapati u veljači, a prva je vožnja obavljena već potkraj veljače. Korištena je banka mehaničkih dijelova, koji su razvijeni i isprobani na 208 T16, 208 R2, 208 Racing Cup, ali također i na RCZ Racing Cup, referentnom modelu u kategoriji SP2T u Njemačkoj nakon što se nametnuo u VLN-u na "24 sata Nürburgringa" u 2012. i „12 sati Bathursta“ ove godine. 208 GTi Peugeot Sport koristi prednosti serijskog modela 208 GTi. Kao i serijska izvedba, ima turbo-benzinski motor od 1.600 cm3 ali od 300 KS. Ovaj motor uparen je s mjenjačem sa šest brzina s komandama na upravljaču. Opremljen je ojačanim sustavom za kočenje, kotačima do 18", spremnikom za gorivo od 100 litara i aerodinamičnim sustavom razvijenim u skladu s propisima. Prazno vozilo teži 990 kg.

Tri pitanja Florentu Meilhaudu: inženjeru odgovornom za razvoj modela Peugeot 208 GTi Sport

Koja je bila vaša prva vizija modela 208 GTi Peugeot Sport?
"Kad čujem GTi, to me podsjeća na model 205, koji predstavlja lagano vozilo koje spaja performanse i užitak u vožnji. Serijska izvedba 208 GTi razvijena je u tom smjeru. Želio sam prenijeti ovaj koncept na natjecateljsku izvedbu tako da vozilo bude visoko performantno, dostojno oznake GTi. Ponosan sam što sam radio na tom projektu, ali zbog kratkog roka osjećao sam pritisak. Cijela ekipa je bila jako motivirana."

Koje su vaše osnovne smjernice u radu?
"Mi radimo na svim segmentima. Posebnu pozornost posvećujemo trima glavnim smjernicama. To se ponajprije odnosi na pouzdanost, koja je jedan od ključnih uvjeta za izdržljivost, zatim na ovjes, koji je iznimno važan na brežuljkastom i neravnom terenu. Zadnja važna stavka je težina, kao čimbenik koji utječe na performanse."

Kako je voziti Peugeot GTi Sport?
"Vozači imaju različita iskustva. Jedan od ciljeva jest osmisliti cijeli automobil, zabavan u vožnji, kojim se lako upravlja i koji se u slučaju gubitka kontakta s podlogom lako vraća na nju. Također, mora se fizički zaštititi vozača, što je nužno na dugim stazama, na kojima se dionice voze i do dva sata. Vozilom se ugodno i lako upravlja zahvaljujući komandama za mijenjanje brzina na upravljaču. Većina komandi je na dohvat ruke kako bi se osigurala koncentracija vozača tijekom cijele utrke.“

Tehničke karakteristike 208 GTi Peugeot Sport

Motor
Oznaka: EP6 CDT
Obujam: 1.600 cm3 s turbo punjačem
Maksimalna snaga: 300 KS
Maksimalni okretni moment: 36 m.daN
Spremnik goriva: 100 l
Ubrizgavanje: direktno ubrizgavanje Magneti Marelli

Elektronika
Računalo ubrizgavanja: SRT Magnetti Marelli
LCD zaslon: u boji Magnetti Marelli

Prijenos
Mjenjač: 6-brzina + ručice za upravljanje iza upravljača
Spojka: Potisni mehanizam, dva keramičko/metalna diska promjera 184 mm

Kočnice / Upravljač
Prednje kočnice: ventilirani diskovi promjera 355mmx28mm / kočiona čeljust s 6 klipova
Stražnje kočnice: diskovi promjera 290mmx12mm / kočiona čeljust s 1 klipom
Raspodjela kočione sile naprijed/straga
Upravljač: nazubljena letva s hidrauličkim servom

Ovjes
Prednji ovjes: pseudo McPherson, donja trokutasta ramena s kuglastim spojevima
Poseban prednji stabilizator s ležajevima
Stražnji ovjes: ojačana i modificirana osovina oblika «H» s izmjenjivim stabilizatorima
Prednji / stražnji amortizeri: posebni trostruki Öhlins + podesivi hidraulični graničnici

Karoserija
Struktura: ojačano tijelo karoserije sa zaštitnim kavezom (FIA standard)
Pomični elementi: Vrata, pokrov motora i prtljažnika od kompozitnog materijala
Stakla: Bočna i stražnje staklo od polikarbonata
Masa: 990 kg
Omjer opterećenja prednje/stražnje osovine: 63% / 37%

Dimenzije
Duljina / širina: 3.962 mm / 1.820 mm
Udaljenost osovina: 2.560 mm

Kotači i gume
Kotači / gume: za suho 245/65-18 – za kišu 245/64-18

Aerodinamika
Prednji vertikalno elastični spojler
Stražnji spojler od 1440 mm u skladu s pravilnikom VLN
Stražnji difuzor

10.04.2013.